De câteva ediții încoace, medicul nutriționist Maria-Victoria Racu ne-a oferit informații valoroase despre problema care mai este numită și epidemia ultimelor două secole. Specialista ne-a explicat care sunt cei 5 factori care influențează îngrășarea, dar și care sunt urmările grave ale adăugării în kilograme, venind cu un întreg alfabet al consecințelor obezității. Da, sunt multe boli și destul de periculoase. Astăzi, venim cu o serie de reguli care, respectate și transformate într-un stil de viață, funcționează pe termen lung și ne ajită să slăbim.

Acum că știm de ce ne îngrășăm (deși mereu credem că nu mâncăm mai nimic) și ce consecințe au kilogramele în plus, a venit timpul să aflăm cum putem soluționa problema. V-am pregătit în continuare câteva reguli argumentate științific care, odată respectate, pot culmina cu un rezultat de lungă durată, nu o revenire la kilogramele slăbite cu atâta greu.

Atenție! Regulile funcționează cel mai bine dacă le transformați în deprinderi și într-un stil de viață, nu doar într-un „colac salvator” pentru o anumită perioadă. Odată ce reveniți la vechile obiceiuri, kilogramele slăbite nu se vor lăsa prea mult așteptate.

Uită de „efectele miraculoase”

Ele pur și simplu nu există. Adevărata luptă cu kilogramele în plus e dificilă, îndelungată și neconfortabilă pentru că vine la pachet cu schimbarea obiceiurilor, renunțarea la ceea ce te îmbolnăvește și o muncă continuă. Anual, sute de diete noi sunt expuse „la raft”, iar pierderea kilogramelor s-a transformat într-un business foarte profitabil. În schimb, acestea îți scot bani din buzunar, te pun în limite stricte și aproape mereu îți reîntorc kilogramele pierdute.

Nu mai crede în efecte miraculoase. Începe procesul lung al schimbării aici și acum.

Renunță la produsele procesate

În compoziția acestora găsești tot spectrul de substanțe chimice, care într-un fel sau altul sunt programate să te îngrașe. Referindu-mă la procesare, subînțeleg majoritatea produselor ambalate de la raft, cu un termen mare de valabilitate și o listă lungă de ingrediente. Tot aici se regăsesc și conservele din comerț – în special cele în borcane de aluminiu. Evită la maxim și plasticul – acesta, alături de învelișul conservelor contribuie la mărirea numărului și a dimensiunilor celulelor de grăsime, produce schimbări hormonale care fac procesul de slăbire cu mult mai dificil.

Pune accent pe alimentele proaspete, de sezon, nu pe cele gata preparate de la raft.

Hrănește-ți „organul uitat”, sau microflora intestinală

În alimentația omului modern se regăsesc tot mai rar fibrele alimentare, care sunt hrana principală pentru bacteriile din colon (intestinul gros). Cu cât mai numeroase și mai diverse sunt aceste bacterii, cu atât mai ușor va merge procesul de slăbit. Acestea funcționează prin degradarea fibrelor (care nu pot fi digerate de organismul nostru) și eliminarea acizilor grași cu catenă scurtă, care sunt implicați în reglarea senzației de foame și sațietate din corp. Astfel, alături de faptul că fibrele „se umflă” în stomac și ne ajută să ne saturăm rapid, au practic zero calorii, acestea mai generează și sațietate la nivel molecular.

Includeți cât mai multe fibre (din legume, fructe, verdețuri, cereale integrale, legumele cu păstăi – mazărea, fasolea, lintea, năutul, din nuci și semințe) în meniul vostru zilnic.

Hidratează-te din alimente

Apa are zero calorii, iar integrată în alimente ajută la o prelucrare mai lentă și, respectiv, o senzație de sațietate mai rapidă. Astfel, vei acționa pe două poziții – mai puțină energie consumată și pofte controlate.

Optează pentru „campionii bogați în apă”, precum sparanghelul, căpșunele, castraveții, varza (de toate tipurile, inclusiv broccoli), verdețurile (de tot soiul), ciuperci, dovlecei, roșii, mere, kiwi, citrice cel puțin o dată în zi.

Lista continuă, însă le lăsăm pe toate să se aranjeze treptat și revenim cu alte sfaturi în curând.

Fii atentă la alegerea ta!

Maria-Victoria Racu, medic nutriționist


*Urmărește canalul nostru de Telegram

Pentru mai multe știri din frumusețe și modă urmărește canalul nostru de  Viber – Revista #EAmd Join Revista #EAmd 

WhatsApp – Revista EA

Foto: Pexels.com, Instagram.com/MariaVictoriaRacu

Vezi și: Alfabetul consecințelor obezității cu medicul nutriționist Maria-Victoria Racu. La ce să te aștepți dacă trăiești cu kilograme în plus