Se spune că o odihnă bună înseamnă jumătate din muncă. De aceea, somnul este foarte important pentru fiecare dintre noi. Conform unui sondaj al National Sleep Foundation, numărul de persoane care raportează probleme de somn a crescut cu 13%. Doi din zece americani dorm mai puțin de șase ore pe noapte.

Deși cea mai simplă soluție ar fi să dormi suficient în fiecare noapte, nu întotdeauna totul este atât de ușor. În unele nopți, în ciuda eforturilor tale de a te relaxa, oricum nu vei reuși să dormi bine.

Așadar, cum să evitați epuizarea?

Creează un mediu relaxant, care ține doar de somn

Uneori și patul poate să devină un birou improviza, iar acest lucru nu-ți mai permite să te relaxezi complet în dormitorul tău. Dacă elimini toate celelalte distrageri, cum ar fi televizorul, computerul și alte dispozitive electronice (sau cel puțin majoritatea dintre ele), vei asocia mai ușor dormitorul cu relaxarea și dormitul. 

Asociază somnul cu o problemă de sănătate

Realitatea este că somnul e la fel de important pentru sănătatea ta ca și alimentația și exercițiile fizice. Dacă ești obez și sedentar, asta s-ar putea să nu facă o mare diferență în modul în care te gândești la somn. Dar, cel mai probabil, vei face din somnul adecvat o prioritate și vei planifica fiecare pas. Totodată îți vei aminti de fiecare beneficiu pe care îl are somnul, cum ar fi: 

  • Somnul ajută neuronii să repare orice daune provocate în timpul zilei. Fără somn suficient, veți avea dificultăți de a gândi corect, de a vă concentra și chiar de a vă forma amintiri.
  • Somnul contribuie la un sistem imunitar sănătos. Oamenii epuizați sunt mai susceptibili la răceli, infecții și boli.
  • Somnul te ajută să funcționezi optim. Dacă ești lipsit de somn, te poți răni foarte ușor la locul de muncă, mai ales dacă faci muncă fizică.
  • Somnul te ține în viață. Într-un studiu de cercetare, șobolanii lipsiți de somn au trăit aproximativ cinci săptămâni în loc de doi sau trei ani. 
  • Somnul contribuie la bunăstarea generală emoțională și mentală. Cercetările arată că oamenii lipsiți de somn pentru o perioadă lungă de timp încep de fapt să aibă halucinații.

Evitată cofeina, alcoolul și alte stimulente cu câteva ore înainte de culcare

Când vine seara reduce la minimum consumul de alcool, sau alte băuturi care pot avea efecte negative asupra corpului. 

Minimizați potențialul de a vă trezi

Pentru început, purtați șosete. Cercetătorii au teoretizat că mâinile și picioarele reci pot perturba somnul, deoarece termoreglarea, sistemul de încălzire al corpului, este strâns legată de ciclurile de somn. În al doilea rând, izolați-vă camera cât mai bine puteți pentru a evita să fiți trezit de zgomot. În cele din urmă, luați în considerare purtarea unei măști pentru ochi, astfel nu vei avea parte de lumină. 

Tu ce faci atunci când înțelegi că ești epuizat/ă și nu mai poți dormi?

Sursa: tinybuddha.com

Sursa Foto: unsplash

Trăim vremuri grele și îți aducem informații vitale oră de oră. Ajută-ne să rezistăm. Fii alături de jurnalismul de calitate și noi te vom răsplăti cu cele mai noi știri!
Donează pe Patreon ca să putem continua activitatea portalului mediatic ea.md.

Distribuie articolul: