Deși nu sunt prea bine cunoscute, semințele de chia își merită pe bune titlul de super-aliment. Aceste semințe sunt surse colosale de antioxidanți, calciu și alte substanțe nutritive, motiv pentru care sunt pur și simplu indispensabile în dieta zilnică. „Chia” înseamnă „rezistență” în limba maiașă. Mai jos, veți înțelege de ce.

chia-seed-pudding-6Previn îmbătrânirea tenului grație concentrației mari de fenoli naturali – antioxidanți esențiali în neutralizarea radicalilor liberi care susțin degradarea celulelor. Antioxidanții accelerează funcțiile reparatorii ale pielii și o apără de îmbătrânirea prematură.

Asigură sănătatea digestiei și promovează arderea kilogramelor în plus. Semințele de chia sunt foarte bogate în fibre dietice; acestea, la rândul lor, echilibrează nivelul de zahăr în sânge. Odată consumate, semințele de chia eliberează în stomac o substanță gelatinoasă, formată de fibrele solubile din aceste semințe. Funcția sa este una probiotică pentru intestine. Zincul din semințelede chia echilibrează nivelul de leptină – hormonul cheie în reglarea poftiei de mâncare. Adăugăm aici și faptul că semințele de chia stimulează creșterea masei musculare grație conținutului mare de proteine vegetale. Aflați că aceste semințe stimulează metabolismul și oferă energie, efect confirmat și de către sportivii care consumă regulat semințe de chia. Adăugarea acestor în semințe în dietă este esențială pentru combaterea grăsimii viscerale, care creează efectul de „burtă”.

Susțin sănătatea inimii grație faptului că reglează tensiunea arterială și nivelul de colesterol. De reținut că aceste semințe previn stresul oxidativ și de aici – arteroscleroza. De asemenea, semințele de chia au o concentrație mai mare de Omega-3 decât somonul. 

Întăresc oasele și dinții. 100 de grame de semințe de chia conțin echivalentul de calciu din 700 ml de lapte. La calciu se alătură și conținutul de magneziu, mangan, zinc și fosfor.

Combat cancerul la sân și cel de col uterin grație acidului alfa lineic (un acid gras Omega-3) pe care îl conțin. Acest acid limitează creșterea celulelor canceroase la sân și colul uterin.

chai-seeds-672x372

*Având un gust ușor asemănător cu cel de alune, semințele de chia pot fi adăugate în feluri de mâncare, pudding-uri, shake-uri proteice și pot fi consumate chiar și aparte. Semințele de chia se consumă hidratate: 2 linguri de semințe se lasă pentru minim 20 de minute în cca 280 ml de apă sau lapte (raport cantitativ de 1:10). Semințele hidratate se păstrează la frigider chiar și un timp mai îndelungat.

De asemenea, semințele de chia pot fi mărunțite în mașina de măcinat cafea și utilizate la prepararea clătitelor, brioșelor, pâinii etc.

Foto: Natural Chow, HormonesBalance.commy-time-blog.com

 

Distribuie articolul: