Probabil ai auzit că există astfel de opțiuni, dar erai cam sceptică în această privință. Astăzi, îți propunem să descoperi experiența moldovencei Daniela Canțîr, tânăra care a fost într-o călătorie de un an cu autorulota, iar pentru a strânge bani pentru această călătorie și a continua să facă ceea ce-i place mai mult, adică să meargă în vacanțe, a reușit să se cazeze gratuit oferind în schimb grija și dragostea ei pentru patrupezi.

Am cunoscut-o pe Daniela încă la începutul situației de urgență, generate de pandemie. La fel ca noi, ea a fost nevoită să pună pe pauză planurile sale și să se autoizoleze, dar noi am iscodit-o și am aflat povestea ei.

Ulterior, moldoveanca ne-a dezvăluit care au fost cele cinci orașe europene care au cucerit-o, iar acum ne dezvăluie secretul unei călătorii cu bani puțini, economia venind din scutirea plății pentru cazare în schimbul unui serviciu extrem de plăcut – îngrijirea animalelor de companie în timp ce stăpânii lipsesc de acasă.

Citește și: 5 orașe europene, descoperite de Daniela Canțîr în aventura sa cu autorulota. Experiențe noi și sfaturi utile pentru curajoși (Foto)

Cum e posibilă o astfel de vacanță, Daniela ne povestește mai jos:

„Vreau să vă povestesc despre un mod alternativ de a călători, în afară de călătoriile cu autorulota. Un mod destul de ieftin și interesant, însă este doar pentru iubitorii de animale. Pentru că sistemul funcționează în felul următor: unele persoane care au casă într-o zonă frumoasă și un animăluț sau mai multe și au nevoie să plece undeva în vacanță, dar fără animale, pun anunț din timp pe website-uri de genul trustedhousesitters.com și poze, zonă, perioadă etc. Și tu, ca persoană care vrea să meargă în vacanță într-o zonă frumoasă, aplici, în rând cu alți aplicanți și treci printr-un proces de preselecție, care poate include chiar și un interviu prin Skype. Și după ce ai fost acceptat, trebuie doar să ai grijă de transport și deja de mâncare când ești acolo. Și stai în casă gratis, cu condiția că trebuie să ai grijă de animal/e. Noi am aplicat la case cu câini, însă cu pisici îmi imaginez că e și mai ușor. Dar poți găsi acolo și cai, găini, iepuri etc.”

În ospeție la trei familii frumoase

„Noi am fost la 3 familii diferite, dar am rămas în contact și în relații bune și toți ne-au invitat să mai mergem la ei.

Ne luam concediu de la joburile noastre, planificam din timp și mergeam să stăm în zone superbe în Franța (însă sunt oferte în foarte multe țări, doar că acum cu pandemia, vă dați seama că situația e altfel). Nu ești legat de casă, trebuie desigur să respecți programul câinelui: la ce oră trebuie hrănit, plimbat etc. Însă noi reușeam multe activitați pe lângă asta.

Prima casă la care am stat era a unui fotograf renumit în lumea modei, care a renunțat la fotografie comercială și a început să facă în schimb poze artistice sub apă cu nuduri (erau sportivi de performanță, unii chiar olimpici). Pozele erau făcute cu gust și decente. Soția lui e pictor și, după ce a crescut 4 copii, a decis sa învețe la drept, așa că ea se pregătea pentru examene. Ei ne-au luat de la aeroport (cam o oră cu mașina), am petrecut seara și dimineața cu ei. Ne-au pregătit cina și ne-au lăsat câte ceva în frigider. Ne-au spus că putem să folosim orice vrem în casă, ba mai mult, ne-au lăsat și una din mașinile lor și au plătit și asigurarea. Era o mașină veche, dar important e că funcționează și gestul lor a fost foarte plăcut.

Vezi această postare pe Instagram

O postare distribuită de Moldovan_Abroad (@moldovan_abroad) pe

Așa au fost și celelalte familii

Casa era în Provence, așa că am avut multe de văzut și vizitat. Însă, sincer, înainte să ajungem acolo, mie îmi era cam frică. Adică, primim toate astea gratis, oare ce interes ascuns au ei? Dar după ce i-am cunoscut, inclusiv copiii, care sunt extrem de politicoși, m-am liniștit. Dar îmi imaginez că și pentru ei e o frică să primească oameni străini în casă, până la urmă nu poți ști cine e și cum.

La a doua familie, am stat într-o zonă lângă pădure, însă am avut stresul că era exact perioada cu omizi care mergeau în șir și erau foarte toxice pentru câini. Deci vă dați seama că a fost cam stresant și la un moment dat nu am mai scos câinele la plimbare, ne jucam cu el în ogradă doar, însă la un moment dat îl înțepase o albină și eu am crezut că era o omidă. Mai pe scurt, panică totală, dar până la urmă a fost bine. Asta e doar ca să știți că sunt și riscuri bineînțeles. Cuplul era foarte de treabă, el englez care administra afacerea de la distanță și ea franțuzoaică, lucra local și ne-a pregătit o cină în stil francez, cu supă, baghetă, felul doi, apoi brânzeturi cu pâine și tartă de mere la desert. Erau ambii cam in jur de 60 de ani, s-au cunoscut prima dată la 18 ani, au fost împreună o perioadă, au mers pe drumuri diferite și s-au reîntâlnit după foarte mulți ani și au realizat că se iubesc. Foarte drăguță povestea lor, iar câinele era foarte bine dresat. Îi dădeam comanda să se ascundă, noi la rândul nostru ascundeam una din mingile care erau identice, îi dădeam comanda să caute mingea și el găsea exact mingea pe care am ascuns-o.

A treia a fost la un cuplu, ambii ieșiți la pensie. Domnul fusese în armata engleză și a fost decorat de Regina Marii Britanii, avea poză pe pian cu Regina. Apoi a lucrat mulți ani pentru NATO. Doamna a făcut toată viața voluntariat, iar acum se bucură de lucrul în jurul casei, îi place grădinăritul. Ne-au pus și ei la masă, ca și ceilalți la care am fost, iar seara urmatoare ne-au dus la fete du village, hramul satului, unde am cunoscut localnicii, am băut vin și am mâncat gustoșel. Ne-am împrietenit cu localnicii și o doamnă m-a chemat la ea acasă, în timpul săptămânii, la o cafea și o oră gratis de pictură în pastel. Cățelușul era mic de statură, dar avea câțiva ani buni. Era ușor să avem grijă de el, pentru că nu voia prea multă atenție. Aveau o piscină mare, ne-au spus să mâncăm fructe și legume din grădina îngrijită. Desigur că udam și noi grădina pentru că am stat vreo 2 săptămâni, chiar prima dată, în timp ce ei au mers în vizită la copiii lor în UK. Ne-au lăsat și în frigider tot felul de delicatese locale. La întoarcere, am pregătit noi cina, asta am făcut și cu celelalte familii. Am păstrat legătura, ne scriem și acum. Am fost la ei și cu autorulota în iunie 2019.

Sper că v-am făcut curioși 😊”, își încheie povestirea Daniela.

Nu-i așa că este o alternativă bună vacanțelor costisitoare? Voi ați avea curajul?

Vezi și: Top 9 locații din Europa cu vederi impresionante, recomandate de Daniela Canțîr după un an de călătorii cu autorulota (Foto)

*Urmărește canalul nostru de Telegram

Pentru mai multe știri din frumusețe și modă urmărește canalul nostru de  Viber – Revista #EAmd Join Revista #EAmd