După ani buni de experiență fotografică în Republica Moldova, Elena Andronache a decis să ia calea studenției din nou și anume în Țările de Jos (Olanda). Fotografa povestește cum a reușit să câștige și un salariu, fiind studentă, dar și de ce este important să punem la punct mai multe detalii atunci când discutăm despre lucrul online, de la distanță, în domeniul fotografiei. Elena ne povestește și despre cursurile de Fotografie de produs și cum își motivează ea ulterior studentele.

„Olanda e o țară scumpă, iar specialitatea mea necesita foarte mult timp – cam 80% din timpul meu. Să iau un job part-time era practic imposibil, mai ales necunoscând olandeza. Astfel am revenit pe platforma UpWork, specializându-mă pe fotografia comercială. Am ajuns la ideea că afacerea mea de fotografie se dezvoltă mult mai rapid decât mă așteptam, așa că am pus studiile pe pauză și m-am dedicat mult mai mult fotografiei. Așa a apărut Productony, companie pe care o promovam și pe contul meu de instagram. De acolo mai multe fete emigrate peste hotare m-au întrebat dacă pot să le învăț și pe ele cum să facă asta. Ele m-au încurajat să fac un curs pentru public mai larg, iar acum mă pot lăuda cu cca 60 de absolvente ale cursului”, ne povestește Elena în interviu.

De ce avem nevoie pentru a starta activitatea de fotograf de produs, ce resurse bănești ne trebuie și ce resurse tehnice sunt necesare, ne-a dezvăluit Elena în interviul LIVE, pe care îl puteți urmări mai jos.

Cursul de fotografie de produs

„Am creat curricula, am început să predau mai departe anume ceea de ce eu am simțit că aș fi avut nevoie atunci când am început. O fac deschis, fără secrete, împărțind absolut totul din drumul meu și experiența mea. În Fotografia de produs totul trebuie să fie perfect – nu există scuze nici la capitolul lumină, nici la detalii, nici la imagine. Însă poți fi cel mai bun fotograf de produs din lume, dar dacă nu te poți vinde – nimic nu faci! Dacă nu cunoști măcar ceva din marketing, dacă nu ai o bază de engleză bună, dacă nu ai instrumente de vânzare ca: ofertă, briefing; dacă nu știi procesul de lucru cu o echipă de marketing sau un client comandatar, dacă nu știi să-ți aperi drepturile tale de autor… faci bani, însă nu mulți și nu pe termen lung”, povestește fotografa de origine moldoveană.

Elena ne-a mai spus cu ce clienți a lucrat, pe ce s-a specializat și care este secretul ei de vânzare a serviciilor sale. Află cum își motivează fostele eleve, absolvente ale cursului de fotografie de produs și ce plus valoare îi aduce această comunicare motivațională în cadrul interviului din seria #EmpowerWomen.