Încercam cât putem să urmăm sfaturile experților în nutriție, încercam să avem o alimentație care să ne ajute să ne păstrăm sănătatea, greutatea, tinerețea, energia, etc. Însă, uneori, oricât încercam să rezistăm, la un moment dat tot cedăm câte unei pofte nesănătoase, moment urmat mai mereu de vinovăție.

Se pare că fiecare poftă are o cauză. Unora le este poftă de ciocolată, altora de ceva sărat. Pofta de un anumit aliment este modul prin care corpul îți spune că duce lipsa de vreo substanță din acea mâncare. Și de multe ori ca să-ți satisfaci într-adevăr acea nevoie, trebuie să mănânci altceva decât lucrul de care crezi că ți-e poftă. Iată ce semnal îți transmite organismul atunci când ai poftă de ceva anume.

Dacă ți-e poftă de ciocolată:

  • ai nevoie de magneziu, pe care îl găsești în nuci, semințe, legume, fructe.

Dacă ți-e poftă de ceva dulce, ai nevoie de:

  • crom, pe care îl găsești în broccoli, struguri, brânza, fasole boabe, pui, ficat de vițel
  • carbon, pe care îl găsești în fructe proaspete
  • fosfor, pe care îl găsești în pui, vita, ficat, pește, ouă, lactate, nuci, legume, fulgi
  • triptofan, pe care îl găsești în brânză, carne de miel, ficat, spanac, cartofi, stafide.

Dacă ți-e poftă de pâine, pâine prăjită ai nevoie de azot pe care îl găsești în mâncăruri proteice: pește, carne, fasole boabe, nuci.

Dacă ți-e poftă de grăsimi (chipsuri), prăjeli ai nevoie de calciu, pe care îl găsești în muștar, ceapă, broccoli, legume, susan, brânza, nap.

Dacă ți-e poftă de cafea sau ceai, ai nevoie de:

  • fosfor, pe care îl găsești în pui, vita, ficat, pește, ouă, lactate, nuci, legume, fulgi;
  • sulf, pe care îl găsești în gălbenușul de ou, ardei roșii, usturoi, ceapă;
  • fier, pe care îl găsești în pește, carne de pasăre, fructe de mare, verdeață, cireșe negre.

Dacă ți-e poftă de alcool, sau pastile care să te relaxeze ai nevoie de:

  • proteine, pe care le găsești în carne de pui, de porc, nuci, lactate, fructe de mare;
  • calciu, pe care îl găsești în muștar, ceapă, brocoli, legume, susan, brânza, napi;
  • potasiu, pe care îl găsești în măsline negre, cartofi, spanac, verdețuri amare.

Dacă ți-e poftă de gheață ai nevoie de fier, pe care îl găsești în pește, carne de pasăre, fructe de mare, verdeață, cireșe negre.

Dacă ți-e poftă de mâncare prăjită ai nevoie de carbon, pe care îl găsești în fructe proaspete.

Dacă ți-e poftă de băuturi acidulate ai nevoie de calciu pe care îl găsești în muștar, ceapă, broccoli, legume, susan, brânza, nap.

Dacă ți-e poftă de mâncăruri sărate ai nevoie de cloruri pe care le găsești în pește, lapte de capră, sare de mare.

Dacă ți-e poftă de mâncăruri acide, ai nevoie de magneziu pe care îl găsești în nuci, semințe, legume, fructe.

Dacă ți-e poftă de lichide ai nevoie de apă. Trebuie să bei circa 8-10 pahare de lichide pe zi.

Dacă ți-e poftă de solide, mai degrabă decât de lichide, ai nevoie de apă. Corpul tău a fost deshidratat pentru o perioadă așa lungă de timp încât nu mai simte nevoie de apă. Trebuie să bei cât mai multă apă posibil pentru a reveni la normal.

Dacă ți-e poftă de băuturi reci ai nevoie de mangan pe care îl găsești în alune, nuci, arahide, ananas, coacăză neagră.

Dacă ai anumite pofte în perioada premenstruală ai nevoie de zinc pe care îl găsești în carne roșie, fructe de mare, rădăcinoase, salată, legume cu frunze.

Dacă îți este mai mereu foame ai nevoie de:

  • siliciu, pe care îl găsești în nuci, semințe
  • tirozina, pe care o găsești în suplimentele de vitamina C, portocale,verdețuri , legume și fructe roșii
  • triptofan, pe care îl găsești în brânză, carne de miel, ficat, spanac, cartofi, stafide.

Dacă nu ai poftă de mâncare ai nevoie de:

  • vitamina B1 pe care o găsești în fasole, nuci, semințe, ficat
  • vitamina B3 pe care o găsești în ton, carne de viță, pui, curcan, porc, legume, semințe
  • cloruri pe care le găsești în pește, lapte de capră, sare de mare.

Sigur, uneori pofta de ciocolată e doar o poftă de răsfăț, de aceea e important să învățăm să diferențiem poftă de semnul unei nevoi, învățând să ne ascultăm corpul. Dacă reziști unei pofte câteva zile și continuă să fie cel puțin la fel de intensă, sunt șanse mari să fie modul organismului de a comunica o necesitate.

SURSA

Foto: Google.com

Vezi și: Medicul nutriționist ne propune 5 tipuri de semințe cu superbeneficii! Le găsim ușor în magazinele de la noi

Distribuie articolul: