Toată lumea visează să aibă un somn bun. Totuși, din păcate, nopțile agitate devin mai frecvente. Unii oameni apelează la medicamente sau la alte tehnici în căutarea unui somn liniștit. Există un lucru simplu pe care l-am putea face pentru a ne îmbunătăți somnul și sănătatea – să mergem la culcare dezbrăcați. 

Se pare că să mergi la culcare dezbrăcat este foarte benefic pentru noi. Deci, iată câteva sfaturi care te vor ajuta să înțelegi de ce ar trebui să lași pijamaua. 

Scoaterea hainelor de noapte te poate ajuta să ajungi mai repede la acea „odihnă” și „relaxare”

Fără hainele care te încălzesc, temperatura pielii tale se va răci mai repede. Acest fapt va semnala apoi corpului tău că este timpul să se odihnească. Potrivit experților, temperatura are un impact mare asupra calității somnului. Dacă corpul tău începe să se  supraîncălzească , poți avea bufeuri și transpirații nocturne, care te vor scoate din starea de vis. 

Dormitul nud ar putea fi bun pentru sănătatea ta mintală

Experții au stabilit o legătură între lipsa somnului și depresie. Neînchiderea suficientă ne poate face mai stresați și anxioși și ne poate afecta negativ bunăstarea emoțională. Dacă dormitul fără îmbrăcăminte ne ajută să ațipim mai repede și mai bine, sănătatea noastră mintală va fi și ea într-un loc mult mai bun.

Dormitul gol ajută la încurajarea dragostei de sine și a pozitivității corpului

Dormitul fără pijama te poate ajuta să observi corpul tău și să-l apreciezi, pentru că, chiar dacă suntem goi în timp ce facem baie, nu prea acordăm atenție detaliilor trăsăturilor noastre. 

Are un efect benefic asupra aspectului pielii şi a părului

Un somn odihnitor şi profund stimulează eliberarea melatoninei şi a hormonilor de creştere. De asemenea, şi glandele sebacee beneficiază de pe urma acestui obicei, deoarece pielea respiră pe timpul nopţii.

Se stimulează circulaţia sângelui

Dacă dormi dezbrăcată, sângele tău va circula mai liber. Chiar şi cele mai comode pijamale pot să pun o presiune pe piele şi să împiedică o circulaţie bună a sângelui, iar acest lucru poate să aibă un impact negativ asupra sistemului vascular pe termen lung.

Iată câteva sfaturi de reținut dacă decizi să te desparți de hainele tale de noapte:

  • Investește în lenjerie de pat de bună calitate și spală-ți cearșafurile des.
    Alege țesături respirabile și cearșafuri din materiale naturale, cum ar fi bumbacul. 
  • Păstrează camera la o temperatură rece.
  • Fă o baie înainte de somn.
  • Dormi suficient.

Acum ai vrea să încerci să dormi fără pijama? 

Sursa: brightside

Trăim vremuri grele și îți aducem informații vitale oră de oră. Ajută-ne să rezistăm. Fii alături de jurnalismul de calitate și noi te vom răsplăti cu cele mai noi știri!
Donează pe Patreon ca să putem continua activitatea portalului mediatic ea.md.

Distribuie articolul: