Se tot spune că atunci când îți place ce faci, nu muncești nicio zi din viața ta. Ei bine, nu putem fi ipocriți și trebuie să recunoaștem, că, chiar și așa, sunt momente în care nu mai putem, suntem epuizați și avem nevoie de trucuri pentru a ne revigora și a putea continua să facem totul la cel mai înalt nivel.

1. Acceptă că ești copleșită

De multe ori, ezităm să recunoaștem și să spunem cu voce tare că nu mai putem. Dacă am face asta, probabil că managerul sau colegii ne-ar judeca, nu-i așa? Ei, bine, nu este întotdeauna cazul. Când ești copleșită și vrei să-ți revii, primul pas este să accepți tu, față de tine, că ești epuizată. Odată ce faci acest lucru, vei fi pregătită să cauți soluții și să nu te complaci într-o situație care-ți dăunează.

2. Nu intra în jocul „Sunt foarte ocupată și mă mândresc cu asta!”

Multe persoane cred că, dacă sunt ocupate tot timpul, sunt mai importante sau mai valoroase. Nu lăsa această idee să te definească. O persoană cu adevărat liberă și împlinită nu este tot timpul prinsă în taskuri infinite, în ședințe și în proiecte obositoare. Din contra, ea are timp pentru sine, pentru familie și pentru prieteni.

3. Descarcă-ți emoțiile în fața unui coleg în care ai încredere

Uneori este suficient să nu păstrezi sentimentele neplăcute în interiorul tău, ci să te descarci în fața unei persoane care te poate înțelege. De exemplu, o colegă empatică, pe care o cunoști bine și alături de care obișnuiești să ieși în pauzele de prânz sau de cafea.

4. Nu mai accepta proiecte sau taskuri suplimentare

Dacă te simți de-a dreptul epuizată, trebuie să înveți să refuzi și mai multă treabă de făcut. Chiar dacă ai vrea să accepți fiecare provocare și să dovedești că poți face orice, atunci când e prea mult, e timpul să spui stop. Nu trebuie să refuzi sau să spui „nu” direct. De exemplu, când cineva îți propune să te ocupi de ceva suplimentar, poți oferi următoarea replică: „Sigur, mi-ar plăcea să mă ocup de asta. Ai vrea să ne uităm împreună pe agenda mea și să reprioritizam taskurile?”. Astfel, nu va trebui să îți asumi mai multe taskuri, ci doar să le reprioritizezi.

5. Încearcă să îți dai seama ce este temporar și ce nu

Întreabă-te dacă acest context incomod este temporar sau nu. Uneori, poate fi vorba doar despre o perioadă mai aglomerată, care va trece destul de repede și în urma căreia îți vei reveni destul de ușor. Alteori, este vorba despre un mediu de lucru toxic, din care ar fi mai bine să ieși. Determină care este situația ta și apoi acționează în consecință.

Distribuie articolul: