„Am abordat-o inconștient, iar apoi am înțeles că e ceea de ce avem nevoie cu toții”, spune Valentina, după ce a reușit să slăbească frumos 30 de kilograme, iar apoi să-și mențină corpul la aceiași parametri. Dieta este, de fapt, un regim alimentar adoptat, un mod de viață, iar noi trebuie să avem grijă să aducem un echilibru în toate, pentru a ne simți bine în corpul nostru. Află mai multe în ce constă princip0iul 80/20 și de ce nu trebuie să ne simțim vinovate când încheiem un regim de slăbire. 

„Când am început a slăbi, aveam tot kit-ul necesar, știam că slăbitul constă în deficit caloric și să fiu consistentă (să repet de mai multe ori aceeași acțiune).

View this post on Instagram

M-am apucat de YouTube ⠀ Înainte de anul nou am scris aici niște scopuri pe care vreau să le ating în 2021, de ani de zile trăgeam de mine să fac un blog, dar nu aveam pe atunci nicio idee ce aș putea face, când a apărut, am zis că vreau și pe YouTube, după jumate de an de tărăgăneala m-am apucat de el, mi-am pus telefonul în față, fără microfon, cu notițele în mâna și hai. ⠀ Nu aș zice că am o dicție superbă sau că vorbesc super coerent, repet multe cuvinte, câteodată mai dau câte un aer de aroganta, care nu înțeleg de unde a ieșit sau încep să mă abat pe câmpii, îmi era oarecum frică de ce o mai zice cunoscuții, dar sunt sigura că un pas mic duce spre ceva mare, ne ajută să ne dezvoltăm și să atingem orice. ⠀ Ceea ce vreau să spun e ca nu noi determinam scopul, el ne formeaza, cu orice pas te dezvolți tot mai mult, nu conteaza condiția actuala sau starea financiară, să luptăm cu fricile, asta e ceea ce conteaza cel mai mult.

A post shared by Nutriționist sportiv (@valentinafloreaa) on

După o lună de regim strict, epuizată total și resemnată că grăsimea o să îmi fie accesoriu până la sfârșitul vieții, am găsit așa o magie, care nu e foarte uimitoare, e doar vorba de calorii, dacă mănânc o pizza, dar rămân în deficit caloric, organismul continuă să ia energia din rezervele adipoase, pentru că este o regulă unică de a slăbi – Deficitul caloric”, dezvăluie Valentina.

„Avem două exemple Maria și Ioana. Maria mănâncă perfect sănătos, dar în trecut, o zi din viața ei consista din dulciuri și alimente grase, organismul nostru formează o memorie a cum ne alimentam, și într-o zi, după o perioadă în care a crescut presiunea de a evita mâncarea de poftă, Maria „se scapă” și dă jos frigiderul, decide că iarăși nu i-a mers dieta și lasă. Ioana trece prin aceleași evenimente, are dorința de a slăbi, pe lângă asta e în tot stresul rutinei, copii, servici, soț, pisică. În trecut alimentația ei semăna cu cea a Mariei, doar că Ioana nu a abordat o dietă inutilă în viața ei. A inclus mai multe proteine, grăsimi „bune”, fibre, se află într-un deficit caloric și când simte că presiunea poftelor crește, mănâncă după ele, uneori include poftele în deficitul caloric, alteori mănâncă peste norma acestuia, dar mereu continuă”, vine cu un exemplu clar nutriționista.

View this post on Instagram

O pozică pentru Feed 😁❤️

A post shared by Nutriționist sportiv (@valentinafloreaa) on

„Toată treaba e în mindset, cum lași ca gândurile tale să afecteze scopul. Nu se pune 1, 2,3 , timp în care ai mâncat dulciuri cu 30 în care ai fost consistent cu deficitul caloric.

Într-adevăr un regim bogat în proteine, menține sațietatea pe mai mult timp din motivul că digestia acesteia este mai complexă, iar grăsimile polinesaturate (nuci, pește) mențin la 50% o dietă sustenabilă pe mult timp, legumele și fructele, cereale, pâine integrală – carbohidrați care conțin firbre ne asigură o digestie bună, vitaminele necesare proceselor interioare (regenerarea țesuturilor, lucrul creierului în mod normal, asimilarea nutrienților și multe multe altele). Ideea dietei flexibile e să mănânci cum am descris mai sus și să menții un mindset corect în care înțelegi că e normal să mănânci și pizza și dulciuri în cantități adecvate, uneori și inadecvate”, explică specialista în nutriție.

„Multe cliente îmi scriu că au încetat să simtă complet vina de după mâncare dacă au un regim alimentar flexibil, ele observă că pot să se încadreze în scop și să mănânce câteodată de poftă, pentru că na, suntem oameni.

Apoi când încep să se mențină vina iarași apare, de parcă dacă nu au condiția că o sa slăbească și nu își controlează mâncarea numărând caloriile sau având un plan, o îndrumare, este iarăși incorect sa mănânce mai puțin nutritiv.

Le explic tare draguț că uneori nu avem controlul la tot ce se întâmplă, e de admirat tendința de a mânca bogat în vitamine și nutrienți, însă dacă cântarul oscilează de la încă o „dezlegare” de lungă durată pe timp de PMS, e absolut normal. Sunt situații care ne fac să mâncăm mai puțin „sănătos” și pot să dureze o săptămână sau mai mult. Însuși puterea de a continua mai departe după așa un episod este esențială: Înțelegerea că e normal ca de sărbători să te bucuri de cozonac și când ieși în oraș mai mănânci un desert”

View this post on Instagram

Rulada din pui cu ou, cascaval și legume. ⠀ Când am început sa ma cam satur de puiul la grill sau cuptor, am gasit așa o diversificare delicioasa. ⠀ Mulți știu de rețeta asta, eu vin sa va amintesc. ⠀ ✅ Nu uita sa o salvezi ca sa o gătești și tu la următoarea masa 🙏 ⠀ 😎 Avem nevoie de câteva ingrediente: 1 kg piept de pui 4 oua fierte 2 ciuperci tăiate pe felii 2 rosii tăiate mărunt 40g cascaval ⠀ 🍴 Pieptul de pui se bate bine, se pune pe mijloc cașcavalul, legumele și oul, se formeaza o rulada, poți folosi scobitori sau o ața mai groasa pentru a-i tine forma, o punem la cuptorul preicalzit pe 40 de min la 190-200 de grade. ⠀ Voilà 🐾

A post shared by Nutriționist sportiv (@valentinafloreaa) on

„Un regim alimentar flexibil ar arată așa (depinde mult de persoană): 80% mâncare nutritivă și 20% cea de poftă în măsuri adecvate”, menționează nutriționista.

Și pentru că nutriția se bazează pe cercetari și dovezi, Valentina Florea recomandă persoanelor care doresc să facă o schimbare, să găsească aici mai multă informație despre această dietă.

Află povestea nutriționistei: „Mi-a zis clar: „Ești grasă”. Știam asta demult”. Cum a reușit Tina Florea să slăbească 30 kg și să-și mențină greutatea