Sezonul estival se apropie cu pași grăbiți. Iar prima asociere pe care o facem cu acesta este, bineînțeles, costumul de baie. Și nu însuși costumul, ci silueta noastră în acest costum. Medicul nutriționist Maria-Victoria Racu ne explică cum și de ce apare celulita, dar și ce remedii eficiente există pentru a remedia problema.

Compromițătoarea sezonului estival

Iar compromițătorul numărul unu al acestui tablou este, cu siguranță, celulita. Pielea neuniformă, cu aspectul „coajei de portocală” pe fese, coapse și abdomen este cea mai importantă manifestare a acesteia.

Anatomic vorbind, celulita este formată prin „tragerea” pielii ce acoperă anumite zone de grăsime către țesuturile mai adânci prin intermediul benzilor de țesut conjunctiv din piele. Astfel, drept urmare a acestei „trageri”, pielea la suprafață devine neuniformă, cu un relief nespecific.

Deși nu este periculoasă, în aspect estetic celulita aduce multe bătăi de cap femeilor. Femeile sunt afectate în proporție de 80-90% de celulită. Iar bărbații- doar în rare cazuri. Și toate – datorită diferenței de structură a pielii.

La femei țesutul conjunctiv are forma de fagure cu camere largi, dispuse vertical, ceea ce permite ieşirea grăsimii la suprafaţa pielii, iar la bărbaţi, camerele sunt dispuse orizontal, ţesuturile adiacente fiind mai dure și rezistente, astfel încât este mai puțin probabil să iasă la suprafață. Această structură este determinată, în primul rând, de hormonii feminini – estrogenii.

Pe lângă factorul hormonal, celulita este determinată și de modul de viață. Fumatul, abuzul de alcool, sedentarismul, excesul de greutate, stresul și desigur- alimentația incorectă pot agrava manifestările celulitei.

Din punct de vedere alimentar, câteva schimbări te-ar putea ajuta:

  1. Reducerea patiseriei și a zahărului din consum. Anume aceste alimente determină mărirea în dimensiuni a celulelor de grăsime din zonele problematice – coapse și abdomen. Cu cât sunt ele mai mari, cu atât mai vizibilă este celulita.
  2. Condimentarea alimentelor. Capsaicina, pe care o poți găsi în paprika, boia de ardei dulce sau iute, te poate ajuta în lupta cu celulita prin suprimarea senzației de foame și accentuarea celei de sațietate.
  3. Alegerea alimentară. Peștele gras, semințele de floarea soarelui, oțetul de mere, ceaiul verde, uleiul de măsline, ciocolata neagră, hummusul și șofranul și-au demonstrat eficiența în lupta cu celulita. Datorită antioxidanților și substanțelor cu proprietatea de ardere a grăsimilor.
  4. Controlul greutății. Cu cât mai mici sunt celulele adipoase, cu atât e mai mică probabilitatea de manifestare a celulitei. În ajutor îți poate veni controlul porțiilor, planificarea meselor, o varietate mai mare în farfurie și optarea pentru fructele și legumele de sezon.

Din punct de vedere local, pentru zonele problematice pe lângă masajul anticelulitic, mezoterapie și lipoliza cu laser sunt câteva trucuri pe care le poți adopta în condiții casnice, precum:

  1. Exfolierea pielii. Utilizând un burete dur, preferabil din materiale naturale, cu mișcări circulare de la tălpi în sus. Se recomandă de efectuat înainte de dușul matinal. Această procedură accelerează circulația sangvină și contribuie la elasticitatea pielii. Poate fi utilizat și scrub-ul din cafea în calitate de exfoliant.
  2. Alternarea antrenamentelor cardio, precum alergarea în parc, cu exerciții de tonifiere a zonelor problematice va fi de mare folos.

Pentru a elimina celulita din viața ta, pregătește-te pentru o luptă continuă și insistentă cu ea. Alimentar, sportiv și cosmetic.

Fii atentă la alegerea ta!

Maria-Victoria Racu, medic nutriționist.

Vezi și: Medicul nutriționist ne propune 5 tipuri de semințe cu superbeneficii! Le găsim ușor în magazinele de la noi