Vânzările online câștigă din ce în ce mai mult teren și o fac organic, fără eforturi considerabile. Care ar fi motivul? În primul rând, faptul că se utilizează trenduri corecte de promovare. În al doilea rând pentru că fac o promovare de calitate. În al treilea rând pentru că gândesc strategic. Deși sună ușor pe hârtie, în realitate lucrurile sunt destul de complicate. În cele ce urmează, agenția de digital marketing SEOLITTE îți oferă câteva trenduri în creștere pe care poți să le folosești în strategia ta de digital marketing și să vinzi de zece ori mai mult.

  1. SEO și folosirea cuvintelor cheie

Ține minte o regulă: site-ul tău va lucra ca un ceas elvețian de mare precizie doar dacă lucrezi cu frazele și cuvintele cheie potrivite, și pe care te clasezi în topul rezultatelor de căutare în Google. Cuvintele cheie sunt triggerele comportamentului consumatorului pe care-l cauți, practic sunt genul de momente cheie cu care acesta interacționează atunci când are nevoie de produsul/serviciul tău.

Întotdeauna, la bazele unei strategii SEO bine-conturate și bine-gândite a fost o analiză bună a căutărilor efectuate (a cuvintelor și frazelor cheie). Aici, unul din cele mai utile instrumente a fost și rămas întotdeauna anume acela oferit de către Google: Keyword Planner. El poate fi ușor accesat din contul tău de Google Ads în meniul Tools & Settings ->Planning -> Keyword Planner.

Keyword Planner-ul este foarte simplu de utilizat: introduci cuvintele cheie și/sau site-ului targhetat (da, aici poți și să spionezi concurența) și Google o să îți ofere o listă de sugestii de cuvinte-cheie. Pentru a primi informații mai exacte precum volumul anul/lunar de căutări trebuie să ai o campanie de Google Ads în derulare.

Cu cât vei analiza mai bine care sunt aceste cuvinte, cu atât mai ușor vei putea crea texte pentru site și comerciale, dar și pentru rețelele sociale, iar piața ta se va apropia de produsul tău. Nu uita, circa 85% dintre consumatori accesează Google pentru a căuta cuvinte-cheie simple sau combinate înainte de a face o achiziție, deci exploatează la maximum acest segment, dar fără să fii agresiv și să ajungi în spam.

  1. Studii comparate pe diferite domenii

Uite un exemplu simplu, pe care l-am pregătit pentru tine. Comparăm traficul pe site în felul următor: 45 de zile în toamnă (sezonul actual) cu 45 de zile de vară (sezonul precedent) și obținem tendințele de trafic la zi pentru site-urile din Republica Moldova. Iată câteva tendințe observate de noi pentru perioada 1 septembrie – 15 octombrie, curent:

  • Jucării pentru copii: în scădere, cu 40%
  • Documente românești: în scădere, cu 30%
  • Credite: în creștere, cu 30%
  • Vopsea pentru păr: în creștere, cu 15%
  • Fitness: în scădere, cu 38%
  • Bilete de avion: în scădere, cu 20%
  • Servicii stomatologice: în scădere, cu 30%
  • Restaurante: în scădere, cu 18%
  • Reparație computer: în creștere, cu 50%
  • Design interior: în scădere, cu 30%
  • Servicii de avocat: în scădere, cu 30%
  • Grădiniță: în creștere, cu 40%
  • Uși de interior: în scădere, cu 30%
  • Chirurgie plastică: în scădere, cu 22%.

Ce semnifică aceste cifre pentru un antreprenor care lucrează cu o echipă de marketing? La nișele care atestă scăderi care nu se pot explica prin oscilații sezoniere, se impun măsuri de growth hacking, adică implementarea de urgență a unor elemente de promovare inedită. În acest sens, fie se modifică strategia inițială, renunțând la mecanismele care nu aduc trafic, fie se implementează unele noi. Ca să fim ilustrativi, iată câteva exemple:

  • Dacă banerele outdoor nu funcționează, încearcă-le pe cele online. Plasează-le pe site-uri cu circuit mare și neapărat monitorizează conversia. Apropo, este recomandabil să alegi site-urile care îți pot oferi date cu privire la audiență, astfel încât să știi dacă publicul tău țintă este acolo. Să zicem că vinzi produse agricole pentru fermieri, deci nu alegi site-uri pentru copii.
  • Dacă publicitatea organică nu merge, dă un push pe cea plătită. Nu e neapărat să ai bugete exorbitante pentru aceasta.
  1. Gândește neordinar și testează mereu

Marketingul digital în 2021 este despre teste constante și despre inovații, iar în acest an poți merge pe câteva canale noi:

  • Tik Tok – încă mai reprezintă o zonă destul de nouă în care merge de minune conținutul organic. De exemplu, poți plasa publicitate la micro influenceri după nișă: produse cosmetice, produse pentru mămici, călătorii sau, de ce nu, vânzări în sfera imobiliară.
  • Micro-influenceri – până nu demult se considera că marketingul cu influenceri cu mii de urmăritori era metoda cea mai potrivită de a obține rezultate, dar în ultima perioadă mesajele comerciale aranjate sau teatralizate nu mai au o priză la fel de mare.

Reiterând toate cele de mai sus, îți recomandăm să apelezi exclusiv la specialiști din sfera marketingului digital pentru rezultate care chiar se văd!

P