Lansarea unei afaceri este mereu o provocare, doar că acest lucru vine la pachet cu astfel de chestiuni, precum: Setarea strategiei de promovare; Determinarea bugetelor de promovare; Stabilirea canalelor de promovare eficiente; Trasarea mesajului comercial în dependență de profilul grupului țintă.

Este o adevărată provocare pentru antreprenori să aleagă cel mai eficient mod de a-și face auzit brandul și de a-și populariza produsele sau serviciile. Echipa SEOLITTE, agenție de digital marketing cu experiență internațională de peste 5 ani, a ales câteva nișe antreprenoriale și oferă câteva recomandări pertinente în materie de promovare digitală pentru anul 2022. 

HORECA – creativitate și identitate vizuală bine definită

 

Se spune că în acest segment contează doar gustul mâncării, dar nu vom da dreptate acestui aspect sau mai degrabă îl vom completa cu câteva precizări. Anul 2022 aduce cu sine un șir de provocări în fața acestui segment antreprenorial. Nu va mai fi suficient să postați un meniu și să utilizați imagini de stock pentru a atrage clienții. Aceștia au devenit mai selecți față de profilurile digitale ale restaurantelor sau cafenelelor, de aceea iată trei accente pe care să mizați:

  • Spuneți o istorie – storytellingul este cheia succesului în acest caz, deoarece ne place să auzim detaliat despre felurile de mâncare pe care le vom gusta. Imaginați-vă că mergeți într-un local premiat cu Michelin, cel mai probabil însăși Cheful o să vă povestească despre secretele, nuanțele și aromele pe care le veți testa. Exact asta trebuie transpus în postările textuale pe care le faceți, ca potențialul client să saliveze din spatele ecranului;
  • Creați o identitate vizuală potrivită – una dintre investițiile majore în acest sens ține de dimensiunea video/foto, design și machetare a paginii online. Unii reprezentanți ai HORECA preferă să economisească la acest capitol, ceea ce le poate fi de-a dreptul fatal. Nu uitați că mai întâi mâncăm cu ochii;
  • Folosiți canale noi de promovare – o astfel de platformă este TikTok, care nu e doar despre conținut amuzant, ci și informativ, iar Pinterestul poate deveni o platformă perfectă pentru a vă spune istoria, atât textual, cât și vizual. 

Industria sportului – accent pe informație

 

Complexurile sportive, sălile de fitness sunt printre afacerile cu deosebită atenție din partea publicului, iată de ce merită să abordați o stratagemă de promovare informativă. Prin urmare, nu uitați de:

  • Utilizarea webinarelor – în 2022 ele încă sunt valabile și prezintă interes pentru public;
  • Folosirea canalelor de content video static – ne referim la cele care prezumă stocarea materialelor video, de exemplu Youtube, Vimeo, Tik Tok, în acest fel veți bifa un public larg, cu vârste diferite. 

Turismul și nevoia de reprofilare

Turismul rămâne a fi cel mai afectat de pandemie segment antreprenorial și totuși lucrurile pot fi redresate pe planul promovării. Elementul cheie este să nu stopați mecanismele de promovare. Să nu uităm că mulți călători, forțați să stea în casă, își creează dream maps-uri, deci scopul vostru este să nimeriți în wishlist-ul lor. 

Salvarea acestui segment este accentul major pe dimensiunea vizuală, care trebuie să fie interactivă, dinamică și utilă. Puteți încerca să:

  • Postați conținut video despre diferite locuri care nu se regăsesc neapărat pe cele mai populare itinerarii. Chiar și stimularea turismului intern prin crearea unor rute virtuale este propice, spunând istoria fiecărui loc nou.
  • Creați divertisment pe gustul călătorilor, de exemplu spunând istorii culinare din diferite țări sau curiozități. Stimularea interesului online pentru călătorii vă va crește cifra de afaceri considerabil.

Cuvântul cheie în promovarea digitală a anului 2022 este experimentul. Nu vă temeți să experimentați, cu sprijinul evident al specialiștilor din domeniu. Începând cu acest an, comunitățile online vor fi gata să accepte mai ușor brandurile și mărcile antreprenoriale ceea ce vă deschide o ușă directă spre consumatori dispuși să accepte filosofia afacerii voastre.

Echipa SEOLITTE oferă servicii de promovare neordinare, interesante, cu accent pe afacere și pe succesul acesteia. Contactați-ne acum și vă aducem  afacerea mai aproape de publicul țintă, chiar din acest an.

P