Toți ne dorim să avem un job de vis, să facem ce ne place. Dar până acolo e o cale lungă. Trebuie să-ți redactezi CV-ul și să mergi la interviuri. Noi te vom ajuta și îți vom recomanda câteva trucuri ca CV-ul tău să iasă în evidență și să fii chemat la interviu.

În lumea angajatorilor, CV-ul e cartea de vizită. CV-ul trebuie să reflecte personalitatea și să dai dovadă că ai depus efort. Renunță la Europass, e extrem de plictisitor și nu mai e în vogă.

Folosește enumerările (bullet points)

CV-ul tău trebuie să fie atractiv și ușor de citit. Evită să scrii prea multe și aranjează informația folosind enumerările.

Realizări

CV-ul tău trebuie să pună accent pe realizări, ce ai reușit să faci la locul de muncă anterior sau în perioada studenției. Enumeră atribuțiile pe care le-ai avut și ce ai obținut pe termen lung. De exemplu, nu scrie doar că vânezi clienți, ci indică și numărul acestora.

Numele fișierului

Adaugă numele tău în denumirea documentului. Angajatorii primesc zeci de CV-uri, ușurează-le munca. Site-ul de angajare  Indeed recomandă candidaților să păstreze numele fișierului sub 24 de caractere. Un exemplu perfect de nume de fișier pentru un CV ar fi  IonPopescuCV.docx.

Vocabularul

Nu folosi neologisme pe care nu le înțelegi. În CV e important să scrii informația necesară și într-un mod clar. Însă, renunță la clișee.

Redactarea

CV-ul tău nu trebuie să conțină greșeli. Trebuie să demonstrezi că ești atent și responsabil. Citește CV-ul cu voce tare, astfel vei auzi cum sună anumite propoziții și vei observa greșelile.

Hyperlinkuri

În funcție de domeniul dvs. de interes, hyperlinkurile pot fi o modalitate uimitoare de a vă prezenta abilitățile. De exemplu, mulți oameni pot include titlul unui articol sau al unei lucrări și linkul unde acestea pot fi accesate.

Șablonul

Marea regulă de bază atunci când faci un CV este să utilizezi CV-ul pentru jobul la care aplici. Dacă ești designer grafic, CV-ul tău va arăta cu siguranță mult mai creativ sau mai vibrant decât CV-ul unui contabil. Sau, poate CV-ul unui contabil va include elemente de care un designer grafic nu are neapărat nevoie.

Cu toate acestea, în general, informațiile de contact ar trebui să fie întotdeauna primele și prezente. Nu ar trebui să fie greu să găsești numărul de telefon sau adresa de email. Cum arată restul paginii de CV este subiectiv. Experiența de muncă este cea mai relevantă. Îți recomandăm să folosești Canva deoarece are șabloane uimitoare pentru CV-uri și scrisori de intenție.

Fotografia

Nu e buletinul, poți alege o poză în care arăți drăguț. Însă, nu exagera. Tendința e ca CV-ul să nu conțină poza. Însă, în Republica Moldova încă e un element important. LinkedIn spune: „Standardele CV-urilor s-au schimbat, dar fotografiile din CV-uri sunt încă rare”. Dacă nu este necesar, fotografiile nu ar trebui să fie în CV.

Informații personale

Trebuie să indici doar lucrurile care au legătură cu funcția pentru care aplici. Dacă îți plac pisicile, scrie acest lucru doar dacă vrei să te angajezi într-un  magazin în care se vând animale sau în calitate de veterinar. Nu încărca CV-ul cu informație inutilă. Poate că adăugarea adresei  era utilă pe vremuri, dar angajatorii nu trebuie să știe unde locuiți. Un oraș și un stat vor fi suficiente. Vârsta, de asemenea, e o informație în plus.

O pagină

Recrutorii pur și simplu nu au timp să citească CV-uri care depășesc o pagină. Joacă-te cu fonturile și formatarea dacă întâmpini probleme să încadrezi totul pe o singură pagină. O altă regulă generală este să adaugi doar informațiile relevante, fie că sunt locuri de muncă sau educația. Un CV lung este plictisitor și nu va fi citit.

Minciuni

Fii sincer.  Angajatorul va afla că l-ai mințit și își va pierde încrederea în tine. Trăim în era Google-ului și orice informație poate fi verificată. Majoritatea candidaților nu realizează că este foarte ușor să fie deconspirați.

Adresă de email neprofesională

Nu folosi o adresă de email pe care ai creat-o când erai adolescent. Renunță la adrese precum: păpushata, bombonica etc. Acestea sunt complet neprofesionale. Fă-ți o adresă de email potrivită, pe care o poți utiliza pentru a comunica cu angajatorul, clienții, colegii etc.

 

Distribuie articolul: