Verticalitatea și onoarea sunt niște valori care deja cu greu își croiesc drum în societatea noastră modernă. Acest lucru e generat, preponderent de remodelarea axei valorice și de nevoile individuale care încet, dar sigur își croiesc drum în defavoarea celor colective. Totuși, cinematografia încă exploatează cu succes acest subiect, scoțând în față filmele în care eroii centrali luptă pentru cauze nobile, fără a avea scopuri ascunse sau interese meschine.

Am decis să selectăm trei astfel de filme, pe care le puteți urmări cu mult interes.

1. Guantanamo, 11 septembrie, terorism – iată trei linii de subiect care se regăsesc în pelicula regizorului Kevin Macdonald, „The Mauritanian” (2021).

Mohamedou Ould Slahi (Tahar Rahim) este bănuit de legături directe cu Al Qaeda și capturat de forțele americane. I se impută funcția de racolare a jihadiștilor, într-o perioadă când acesta se afla în Germania. Prins, fără acuzații clare, închis în cea mai groaznică închisoare a Americii, torturat, Mohamedou începe să scrie un jurnal al evenimentelor. Acolo o cunoaște pe Nancy Hollander (Jodie Foster), un avocat care îl crede.

„The Mauritanian” este o peliculă greu de digerat, mai ales când apar scenele de tortură. Este un film care deschide cortina și demonstrează că uneori adevărul nu se ascunde la suprafață. Mi-a plăcut jocul actorilor. Tahar Rahim a intrat perfect în pielea eroului persecutat. Jodie Foster, nițel îmbătrânită și obosită, joacă cu aceeași carismă, iar Benedict Cumberbatch a mizat pe verticalitatea sa britanică în rolul de justițiabil. Un film lent, cu accent major pe scenariu, și cu o istorie care șochează.

Prisoner760_FTR-Textless_R2_UHD_185_LB_LtRt_01.00_17_11_22.Still164.tif

2. „Worth” – Trebuie să recunosc că „Worth” (2020) este un film de înaltă calitate, semnat de regizoarea Sara Colangelo, care mi-a amintit de alte pelicule, precum „Philadelphia” sau „A time to kill”. Încercând mecanismele clasice de reflecție a subiectului, filmul este unul echilibrat, dar care menține spectatorul atent la detalii.

Istoriile familiilor care și-au pierdut fii, fiice, soți și mame în atentatul din 11 septembrie, se împletesc organic cu lupta lăuntrică a personajului principal, care treptat încearcă să disece senzația de injustiție pe care o resimte ca fiind creată de propriile sale mâini.

3. „The Guilty” – Jocul artistic a lui Jake Gyllenhaal în filmul regizat de Antoine Fuqua impresionează. Deși e o temă des întâlnită în filmografia americană, de această dată avem de a face cu un discurs cinematografic impresionant. În stilul unui „one man show”, filmul nu se mută din decor, dar în schimb este o simbioză de mimică, tonalități, emoții care te electrocutează.

Voi ce filme ați introduce în această categorie?

Distribuie articolul: