Degustarea în orb este un procedeu foarte des folosit în cadrul evenimentelor tematice cu vin și presupune identificarea vinului acoperit, fără să vedem sticla sau brandul. În cadrul întâlnirii pe care ți-a lansat-o AGORA pentru joi, 13 septembrie – #ROOFOFFLINE – sommelier Anastasia Sărătură ți-a pregătit o dublă degustare în orb – îți vom acoperi și ochii.
 
„Degustările în orb se organizeaza pentru a nu fi influențați de un brand anume, de un soi de struguri, de regiunea sau țara de proveniență. Noi însă vom încerca și testa cunoștințele și descoperi calitățile organoleptice ale vinurilor și anume vom aprecia culoarea vinurilor in orb. De fapt vrem să vă demonstrăm că nu doar sommelierii și vinificatorii știu multe despre vinuri – fiecare dintre noi putem aprecia vinurile la justa lor valoare”, ne-a spus Năstica, profa de vin.
 
Degustările în org sunt principala metodă de apreciere a vinurilor la competițiile internaționale și naționale, atunci când, necunoscând detalii despre produs, tot adevărul iese la iveală – exact ca în celebrul dicton despre vinuri: In vino veritas! (trad: în vin este adevărul)
 
În cadrul #ROOFOFFLINE am pregătit o degustare ghidată de Năstica, profa de vin care v-a obișnuit deja cu filmulețe din cadrul „Școala Vinului de 1 minut”.
„Vom ajuta oaspeții să identifice în orb trei vinuri: alb, rose și roșu. Vom demonstra că abilitățile personale sunt mai importante decât orice este scris pe etichetă. Marea majoritate a oamenilor se îndoiesc de capacitățile lor de a degusta un vin în orb, însă 90 % din oameni de obicei le identifică corect. Îndemnul meu este să aveți încredere în papilele voastre gustative care vă vor spune adevărul despre vin. Fiecare dintre noi este un degustator, chiar dacă nu se consideră așa: gustăm mâncarea și apreciem după gust cât e de potrivită pentru noi – deci suntem buni să apreciem acest aspect și pentru vinuri. Ce simți tu e cel mai important”, ne asigură Anastasia Sărătură. 
 
Pe 13 septembrie sunteţi aşteptaţi la ediţia a treia #ROOFOFLINE să participați la cea mai mare degustație în orb desfășurată pe un acoperiș. 
 
Partenerul general al evenimentului – Kaufland Moldova. Partenerul vinăriilor emergente la #ROOFOFFLINE Emergent Business – Oficiul Național al Viei și Vinului (Wine of Moldova).