Puțini sunt cei care nu și-au pus măcar odată întrebarea: ce pot face ca să aibă dinți mai albi? Cu siguranță ai făcut-o și tu. Pe lângă vizita la un cabinet stomatologic, poți încerca să adopți câteva reguli de igienă și trucuri acasă, care te vor ajuta să înălbești dinții. Iată 8 sfaturi oferite de csid.ro.

Cine nu vrea să aibă un zâmbet impecabil? Ori asta depinde foarte mult şi de nuanţa de alb strălucitor pe care ar trebui să o aibă dinţii. Iată opt metode pe care le poţi încerca acasă şi, dacă vei face asta, vei putea să îţi albeşti dinţii în mod natural.

Stratul exterior al dinţilor e format din smalţ care este colorat aproape alb şi protejează structura mai profundă a dintelui. Sub smalţ se află dentina care are o nuanţă de galben-maroniu. Dinţii îşi pierd albul imaculat atunci când stratul de smalţ se subţiază sau se uzează. Mai mult, alimentele acide, bolile gingivale şi îmbătrânirea pot deteriora smalţul dinţilor. Unele persoane au, de asemenea, un smalţ care este în mod natural mai subţire. Alimentele şi băuturile specifice, cum ar fi cafeaua, vinul, băuturile acidulate închise la culoare pot păta dinţii. Anumite alimente care pătează dinţii pot de asemenea dăuna smalţului, cauzând îngălbenirea. Alte surse de pete mai sunt şi fumatul sau produsele din tutun, precum şi anumite tipuri de antibiotice. Iată cum putem face să ne menţinem dinţii albi sau să îi albim, dacă au suferit modificări:

Aveţi grijă la alimentaţie

Eliminarea alimentelor care pătează dinţii poate preveni îngălbenirea în mod semnificativ. Alimentele şi băuturile care conţin tanină, cum ar fi vinul şi ceaiul, pot păta dinţii. Cafeaua şi sucurile închise la culoare pot păta şi ele dinţii, la rândul lor. Alimentele acide pot face ca dinţii să pară galbeni prin subţierea smalţului.
Persoanele care sunt preocupate de culoarea dinţilor ar trebui să evite consumul excesiv de citrice, cafea şi sifon sau apă minerală. În mod alternativ, ar trebui să se spele mereu pe dinţi după ce le consumă.

Stomatologii recomandă, în general, să aşteptăm 30 de minute după ce mâncăm înainte de spălarea dinţilor. Acizii pot slăbi smalţul, astfel încât periajul prea curând după consumul alimentelor poate provoca daune.

Renunţarea la fumat sau a produselor din tutun poate reduce riscul apariţiei petelor de nicotină. De asemenea, poate preveni cariile dentare şi bolile gingivale, ambele putând deteriora smalţul şi provoca probleme de sănătate orală.

Încercaţi clătirea gurii cu ulei

Da, aţi citit bine şi nu, nu este o glumă. Clătirea gurii cu ulei pentru 30 de secunde este recunoscută pentru a îndepărta murdăria, bacteriile şi resturile alimentare. Nu este un înlocuitor pentru periajul obişnuit sau utilizarea aţei dentare, dar unele cercetări sugerează că acest obicei poate ajuta în mod semnificativ la albirea dinţilor, mai ales când este utilizat uleiul de cocos.

Asociaţia Americană Dentară (ADA) consideră că acest obicei reprezintă o stomatologie neconvenţională, precizând că „nu există studii ştiinţifice fiabile care să arate că clătirea gurii cu ulei reduce numărul cariilor, ajută la albirea dinţilor sau îmbunătăţeşte sănătatea şi bunăstarea orală”. Cu toate acestea, multe persoane sunt extrem de încântate de rezultate. Pentru a încerca această metodă, clătiţi gura cu ulei pentru 30 de secunde – un minut după periere. Uleiurile potrivite pentru acest obicei sunt uleiul de cocos, uleiul de floarea soarelui şi uleiul de susan.

Periajul cu bicarbonat de sodiu

Bicarbonatul de sodiu poate şlefui uşor petele de pe suprafaţa dinţilor. Unii oameni se îngrijorează că bicarbonatul de sodiu este prea dur şi poate toci smalţul, însă mai multe cercetări efectuate în 2017 au concluzionat că este o modalitate sigură de a elimina petele dentare. Bicarbonatul de sodiu poate ajuta şi la combaterea bacteriilor, ceea ce sugerează că ar putea fi capabil să reducă placa şi să prevină cariile dentare.

Utilizarea peroxidului de hidrogen

Peroxidul de hidrogen este un înălbitor uşor care poate ajuta la albirea dinţilor. Pentru o albire optimă, puteţi încerca periajul cu un amestec de bicarbonat de sodiu şi peroxid de hidrogen timp de 1-2 minute de două ori pe zi, timp de o săptămână. Specialiştii avertizează asupra faptului că acest lucru ar trebui realizat doar ocazional. Peroxidul de hidrogen poate creşte sensibilitatea dinţilor, deci nu este potrivit pentru utilizarea pe termen lung sau pentru persoanele care au deja dinţi sensibili.

Albirea cu fructe

Există o serie enzime care există în fructe precum papaya şi respectiv ananas, care pot ajuta ambele la albirea dinţilor. Un studiu din 2012 a găsit dovezi preliminare conform cărora soluţiile care conţin aceste ingrediente ar putea ajuta la albirea dinţilor. Cu toate acestea, autorii studiului avertizează că este nevoie de mai multe cercetări pentru a determina dacă aceste enzime sunt sau nu eficiente.

Menţinerea unei igiene orale excelente

Menţinerea igienei orale excelente este cel mai important lucru pe care o persoană îl poate face pentru a reduce îngălbenirea dinţilor. Periajul şi aţa dentară obişnuită protejează smalţul, previn îmbolnăvirea gingiilor şi îndepărtează petele dentare.

Consumaţi calciu

Mâncând alimente bogate în calciu, precum laptele şi brânza, puteţi ajuta la întărirea smalţului din dinţi, spun specialiştii. Acest obicei sănătos ar putea încetini eroziunea prin întărirea smalţului.

Consumaţi mai multă apă

Apa de la robinet conţine fluor, iar acesta ajută la întărirea smalţului. Încercaţi să limitaţi consumul de cafea, ceai, suc şi vin – şi beţi mai multă apă în schimb. Înlocuirea acestor băuturi cu apă poate ajuta la prevenirea eroziunii şi îngălbenirea dinţilor, două neplăceri care vin la pachet cu consumul băuturilor menţionate anterior.

Sursa: csid.ro.

Foto: Pexels.com