Pe Olga Filimon am cunoscut-o la un training de dezvoltare personală, acolo unde venise să afle de la alte femei cu experiență în carieră cum să valorifice și să descopere potențialul și femeia din ea. Acolo am aflat că este consultant într-un magazin de piese auto și, ca mulți dintre voi, am făcut ochii cât cepele! Aflați de la Olga cum a ajuns să depășească stereotipul că femeia nu pricepe decât în culoarea mașinilor și cum trebuie să vorbească o femeie ca să fie auzită, când e vorba despre automobile.

Am fost refuzată de nenumărate ori pentru că nu cunoșteam piesele

Viața mea mereu a fost un câmp de lupă cu victorii și înfrângeri. Cu predilecție, debutul în zona de comerț cu piese auto a fost unul mai greu comparativ cu al altor colegi. Totul a început în 2003, când eram studentă la drept mi să propus să lucrez în calitate de casier-contabil. Neavând studii în domeniul contabilității am făcut cursuri, ca ulterior să înțeleg că nu „este al meu”. Aici a Început totul! Am încercat să vând piese Auto, însă am fost refuzată de nenumărate ori atunci când rugam pe cineva să fiu învățată noțiuni, structură, căutare a pieselor, etc. Era foarte dificil, recunosc, neavând nici internet, nici programe, nici informații tehnice – dar ambiția și dorință să mă afirm erau mai puternice.

olga 1

Am reușit să fiu o „blondă” care se pricepe în piese auto

Am studiat singură și am avut multe nopți nedormite. Datorită perseverenței, am motivat și actualii colegi să vina în rândul managerilor de vânzări a pieselor auto. Este un domeniul foarte interesant, complicat, dar unic în felul său. Gama de piese este mega-variată de la o mașină la altă și defectarea sau uzura variază din foarte multe motive. E un fel de rebus… cu greu dezlegabil.

Nici un trainer de business n-o să te învețe cum să vinzi „Bagheta Franceză” la piață

Eu vin din familie foarte simplă, cu venituri modeste și pentru a avea acei „bani de buzunar” am fost nevoită să lucrez chiar și când eram elevă. În perioada vacanțelor am ajuns să vând în piață „bagheta franceză”, apoi la o masă închiriată diferite mărunțișuri. Piața pentru mine a fost o lecție de viață, o experiență pe care nu poate să ți-o dea nici un trainer de business. Era o rușine pe atunci să vinzi la piață, în general există multe stereotipuri și jigniri în societatea noastră, dar cel mai important este să ne ținem de visul nostru, chiar dacă unii cred că ne fac o defavoare prin agresări verbale.

olga 12

Când am ajuns consultant pe vânzările de piese, doar 0,1 % dintre cumpărători erau femei

Ajungând vânzător de piese deja eram călită moral. Pe atunci 99,9 % dintre clienți erau bărbați, care își exprimau o neîncredere față de profesionalismul meu. Cu timpul însă, vizitatorii magazinului sau „adaptat” cu o domnișoară în domeniul în care ei se credeau regi. Actualmente sunt în domeniu vreo 100 de femei în toată Moldova în acest business. De 4 ani încoace sunt responsabilă pe vânzările angro pe întreg teritoriul țării, unde le-am și cunoscut pe aceste femei. Ele sunt mândria țării noaste, sunt doamne „cu literă mare”, elegante, inteligente și profesioniste. Primesc o mare satisfacție să ajut și să motivez și alte persoane să reușească: fie că vor să ajungă mai sus în carieră, fie că doresc să înceapă propria afacere. Cum zicea K. Tarantino: „Puțini au crezut în noi la început de cale” – dar poți să reușești dacă începi și lupți pentru succes și crezi în el.

olga 11

Aplicați la un job „bărbătesc”, învățați să vorbiți limba lor!

Că să poți înțelege un bărbat trebuie să vorbești pe limba lui – asta ar fi un mic sfat pentru tinerele femei care nu știu încotro și ce să facă. În acest domeniu poți învață să vorbești așa că să fii auzită și ascultată. Nu va lăsați dominate de stereotipurile sociale, încercați ceva nou, ieșiți din tipare și aplicați la un job „bărbătesc”. E frumos să poți să faci și altceva pe lângă gastronomie, educație, fashion. Succesul începe dinăuntru. „Nimeni nu poate să vă aducă succesul decât voi înșivă”, spunea N. Hill.