Am primit această carte în dar și am decis să o lecturez pentru că m-a atras foarte mult titlul acesteia, inițial credeam că este vorba despre un roman de dragoste și nu am citit vreo recenzie înainte de a începe lectura. Cu fiecare filă citită, așteptam entuziasmată o continuitate romantică pe timp de război, răsfoind tot mai multe file am realizat că nu este vorba despre un roman de dragoste, ci unul polițist, iar interesul pentru a continua s-a intensificat. Mi-a plăcut atât de mult încât am reușit să o lecturez în patru zile.

Romanul este scris de Theodor Constantin, prozator român, născut la 21 noiembrie 1910, decedat în 1975 la București. Acesta a scris poezii, nuvele, proză fantastică, scenarii de film, piese de teatru, memorii de călătorie și cărți pentru copii, însă acesta este cunoscut ca autor de romane polițiste și a ciclului din nouă romane de spionaj „Nobel”. Câteva lucrări ale scriitorului: „Fiul lui Monte Cristo” București, 1958 „Se destramă noaptea”, București, 1962; „Ultima rafală”, București, 1962 și multe altele.

Cartea „La miezul nopții va cădea o stea” a fost publicată în 1957 la București, având 394 de pagini, a fost reeditată în ediții succesive și tradusă în 16 limbi. Acest roman a fost sursa de inspirație pentru realizarea filmului „Secretul cifrului” (1960) regizat de Lucian Bratu

Lucrarea se remarcă prin elementele de mister și spionaj, care îi trezesc curiozitatea cititorului și interesul pentru ce va urma, îl captează prin intrigă și dorința de a afla cine este agentul hitleristul care le face atâtea probleme.

Romanul polițist cuprinde acțiunea ce se petrece în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Într-un comandament de cifrat, dispar în mod misterios oameni, ba chiar ajung să fie găsiți morți. Acțiunea avea loc în 1944, atunci când hitleriștii voiau să facă rost prin orice modalitate, de comunicatele de război ale armatei române prin intermediul cifrului. Conducerea armatei ia decizia de a aduce și infiltra în comandament un nou membru care, de fapt, este un agent ce lucrează sub acoperire, acesta are misiunea de a descoperi cine este agentul hitlerist și de a nu se lăsa bănuit, întrucât despre misiunea sa sub acoperire cunoșteau doar câțiva dintre superiori.

Totul ia o întorsătură interesantă din momentul în care sediul lor a fost mutat într-o fostă casă boierească, unde aceștia fac cunoștință cu majordomul nostalgic ce avea grijă de castel și tot acolo întâlnesc o tânără, care este descrisă ca fiind una foarte frumoasă, având o soartă tristă, iar din această cauză ea nu vorbea deloc. Să fiu sinceră, în acest moment am crezut că va fi și puțin romantism, așteptam ca eroul principal Mihai Ulea și frumoasa tânără se vor cupla, însă, nu a fost să fie! S-a întâmplat ceva, la care nu m-am așteptat!

„În deschizătura ușii se ivi, ca o umbră, un om. Se plecă puțin ca să poată trece prin raft și, o clipă mai târziu, iată-l în bibliotecă…. Ca și în bibliotecă, pe coridor stăpânea o liniște desăvârșită. Satisfăcut vârî mâna în buzunar, scoase o cheie, o introduse în broască, apoi, cu infinite precauții, o răsuci….. Nu apucă să închidă decât o fereastră, pentru că tocmai atunci când se pregătea să facă la fel și cu cealaltă, se auzi o țăcănitură, lumina invadă brusc încăperea și o voce ironică îl încremeni locului: „-Nicio stea nu va cădea la miezul nopții!…”. Vreți continuarea? Atunci cu siguranță trebuie să citiți cartea, iubitorii de romane polițiste vor aprecia!

Lucrarea este structurată pe 25 de capitole, aceasta este lipsită de prefață, introducere sau coperta din spate pe care de obicei este o scurtă descriere a lucrării, dar sunt convinsă, că după lecturarea primelor pagini, veți fi prea curioși pentru a o lăsa!

Am fost surprinsă de acțiunea ce a avut loc, cu siguranță nu m-am așteptat la un asemenea final, dar mai ales, să aflu cine a fost de fapt agentul hitlerist care era cât pe ce să-și ducă misiunea la bun sfârșit.

Această lucrare îți antrenează foarte bine imaginația, citind-o e de parcă ai viziona un film de acțiune. O recomand spre lectură tuturor, dar mai ales celor care sunt pasionați de romanele de spionaj.

Romanul „La miezul nopții va cădea o stea” se găsește în librării, dar și în format PDF. Lectură plăcută!

Autoare: Doina Cojocaru, stagiară