Primul fashion show digital s-a desfășurat cu succes la Chișinău, iar milioane de spectatori care au avut în față un gadget au putut să urmărească îndeaproape ultimele trenduri internaționale în interpretarea designerilor autohtoni.

Purtând ținute „made in Moldova”, 70 de femei de afaceri, lideri de opinie, vedete din lumea showbizului și din televiziune au strălucit în lumina obiectivelor la o ședință foto de proporții, iar pozele au fost postate online, pentru a inspira femeile din țară să aleagă DININIMĂ.

Întâlnirea fotografică a fost organizată la Muzeul Național de Artă al Moldovei, în cadrul „Sparkling Party” – un eveniment inovativ pentru piața locală de fashion, desfășurat după modelul reuniunilor de profil din străinătate. Acesta aliniază industria modei autohtone la tendințele internaționale și contribuie la dezvoltarea industriei locale, prin promovarea brandului de țară DININIMĂ.

Primul fashion show digital a fost organizat sâmbătă, 23 decembrie, de Asociația Patronală din Industria Ușoară (APIUS), cu suportul Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de Agenția SUA pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Guvernul Suediei.

Doina Nistor, directorul Proiectului de Competitivitate din Moldova:

„Sparkling Party” a fost o premieră de succes, iar ținutele vestimentare purtate de către participantele la eveniment au demonstrat încă o dată că designerii noștri creează adevărate legende fashion. Suntem bucuroși că am reușit să experimentăm mândria de a purta haine DININIMĂ și în varianta digitală. Avem convingerea că astfel de evenimente pe viitor vor contribui la consolidarea comunității fashion din Moldova și implicit la dezvoltarea industriei locale.”

În lumina blițurilor aparatelor de fotografiat și pe fundalul a cinci decoruri special amenajate în clădirea Muzeului Național de Artă al Moldovei, momentele pline de viață și de emoții ale vedetelor „Sparkling party”, devenite ambasadoare DININIMĂ, au fost surprinse de cinci fotografi.  Pozele realizate se regăsesc într-un album foto digital pentru promovarea colecțiilor designerilor autohtoni. De asemenea, explozia de senzualitate și eleganță „Sparkling Party” a dat culoare rețelelor de socializare pe paginile celor 70 de ambasadoare, unde au fost postate fotografiile cu hashtagurile:

#DININIMĂ #CrăciunDININIMĂ #SusținDININIMĂ PortDININIMĂ #AmbasadoareDININIMĂ.

Georgeta Mir, designer și membru de board al Asociației Patronale din Industria Ușoară (APIUS):

„Asemenea evenimente sunt o platformă perfectă de comunicare între designeri și consumatori. Prin astfel de reuniuni se extinde comunitatea ambasadoarelor DININIMĂ și observăm o tendință tot mai mare de mândrie de a purta creații ale producătorilor locali. Datorită acestei susțineri din partea ambasadoarelor, industria fashion se dezvoltă și se aliniază trendurilor mondiale.”

Cu susținerea Proiectului de Competitivitate din Moldova, de-a lungul anilor au fost dezvoltate sau modernizate peste 60 de branduri locale, pentru a se conforma designului și brandingului occidental. Acest suport a impulsionat apariția unei noi generații de mărci locale moderne, care a pus baza unui sector fashion competitiv. Industria modei este vitală pentru creșterea economică a țării în ceea ce privește exporturile, locurile de muncă și dezvoltarea regională.

Domeniul este unul dintre cei mai mari exportatori, reprezentând 20% din exporturile totale ale Republicii Moldova. Industria ușoară numără 23.000 de angajați, dintre care 90% sunt femei din mediul rural. Femeile antreprenoare conduc sau dețin aproximativ jumătate din întreprinderi. Afacerile în domeniu sunt dispersate în întreaga țară, ceea ce încurajează dezvoltarea regională

Mai multe poze de la eveniment vezi în galerie: 

Distribuie articolul: