Mulți dintre voi cu siguranță au observat că anul acesta, pe Instagram, s-a creat o adevărată „revoluție” a concursurilor lansate de influencerii autohtoni, care promit diverse cadouri, bani frumoși și chiar mașini scumpe. Toate acestea se întâmplă în schimbul aprecierilor, comentariilor, distribuirilor și a like-urilor sponsorilor. „Lupta” se dă între mii, zeci de mii și chiar sute de mii de urmăritori, iar premiile pot fi ușor numărate pe degetele unei singure mâini. La acest subiect s-a pronunțat astăzi, designera Diana Voevutski, care a accentuat că de cele mai multe ori influencerii cu cei mai mulți urmăritori, nu prea au ce să-i învețe pe aceștia.

„De ceva vreme, e la modă să fii vedetă pe Instagram sau, și mai nou, Tik-tok. Nu văd nimic rău în asta, atâta timp cât cei ce își asumă rolul de influencer, își „educă” urmăritorii și devin o sursă de inspirație sau un model demn de urmat.

Eu, însă, urmăresc o cu totul altă situație. Să ai mulți follower-i nu e chiar ditamai problemă – scoți 1000..2000€ din buzunar, te bagi în concursuri și cumperi o duzină de mii de urmăritori, care treabă nu au cu ceea ce scrii, postezi sau gândești.

Aceștia „lăicuiesc” în stânga și în dreapta ceea ce tu bagi, fără să își dea seama că creierul tău nu e prea bogat în circumvoluțiuni și debitează, deseori, prostie dupa prostie. Și pentru ei, urmăritorii care au puțin peste 15-16 ani, ceea ce tu „naști” e un model de viață pe care îl preiau.

Voi încă vă mai puneți întrebări de ce la noi prostia crește în progresie geometrică? Eu – nu…”, menționează designera.

„Avem compozitori incluși în fondul de aur al omenirii, avem tineri poeți care scriu versuri pe care apoi, vrei să le imprimi și să le atârni pe perete ca să le recitești, avem actori și actrițe care ridică săli arhipline în picioare. Avem medici, profesori și artiști pe care nimeni nu îi citește. Deși ei, da.. chiar au ce să spună”, se mai expune Diana.

„Numai să nu strigați toți odată că sunt o „envidioasă”, fiindcă nu e așa. Nu e invidie. E neputință și întrebare retorică – oare chiar ne plac limitații și agramații (#smăscuzaţi , dar prea des îmi nimeresc ei în feed), care umblă cu ciorapii rupți pe la emisiuni sau nu știu să lege două cuvinte într-o propoziție cât de cât plauzibilă?..

Nu, nu-mi răspundeți mie. Răspundeți-vă vouă înșivă. Dacă ăsta e viitorul pe care îl doriți copiilor voștri. Gata, mă duc să mă fac și eu “influensăr”. Poate îmi strâng bani de un Porshe. „Cu liuc”…”, conchide aceasta.

Voi cum vedeți concursurile de acest gen? Dar influencerii? Ați câștigat vreodată ceva?

Sursa: Instagram.com