Revenirea la job și la activitățile de rutină după vacanță nu este întotdeauna un lucru la care îţi face plăcere să te gândești. Iată câteva recomandări pe care ni le aduce dr. în psihologie Aurelia Balan și care vin să te ajute să treci mai uşor peste disconfortul pe care ţi-l le creează revenirea la serviciu.

Începe prin trucuri care te vor ajuta să vezi ce este esenţial pentru tine şi ce se merită să prioritizezi. Chiar dacă ai un job fenomenal, căruia te dedici cu plăcere, nu este nici o crimă dacă vei recunoaşte că sunt lucruri care contează mai mult.

Renunţă la dorinţa de a fi şi a face totul perfect

  • Dacă ceva nu îţi convine, schimbă ce poţi şi acceptă ce nu poţi.
  • Valorifică-ţi la maximum abilităţile, căci doar astfel vei putea să faci cunoştinţă cu adevăratul tău potenţial.
  • Bucură-te de toate realizările tale şi celebrează-ţi reuşitele
  • Învaţă din toate experienţele tale
  • Caută, observă şi apreciază tot ce este bun în viaţa ta şi în oamenii din jur
  • Stai lângă cei care se bucură că faci parte din viaţa lor.
  • Găseşte echilibrul dintre a oferi şi a primi
  • Nu căuta validările celor din jur
  • Trăieşte-ţi viaţa în acord cu tine

După ce ai clarificat aceste aspecte, ordonează-ţi activitatea profesională astfel încât ceea ce faci să te ajute, dar să nu te împovăreze.

Un pas important e revenirea la un regim de somn corect

Dormi de la 22.00 până cel târziu la 06.00. Desigur s-ar putea să nu îţi reuşească din prima, mai ales dacă tot soiul de gânduri nu te lasă, apelează la un ceai de tei, un pahar cu lapte cald, sau un sedativ uşor.

Fii organizat!

Pentru că nu vei fi obişnuit chiar din prima zi să te trezeşti la ora la care trebuie pentru a ajunge la timp la muncă şi pentru a evita să te loveşti de lucruri prin casă şi să nu găseşti nimic din ce ai nevoie, planifică-ţi totul de seară. Verifică emailul, notează ce ai mai difícil de făcut, scrie inclusiv cu cine trebuie să discuţi, ce ai nevoie să stabileşti. Pregateşte-ţi hainele cu care te îmbraci şi servieta cu care te duci la serviciu, împachetează-ţi laptopul, presetează filtrul de cafea, pregăteşte-ţi ce vei mânca la micul dejun, ba chiar şi pachetul pe care îl vei lua cu tine.

Odată întors la birou, nu încerca să faci totul din prima zi

Poate că ai rămas în urmă cu proiectele, poate colegul care ţi-a ţinut locul nu a făcut treaba aşa cum ai fi vrut, dar dacă vei avea din prima zi o atitudine de „hei-rup” nu vei face decât să te oboseşti mai mult decât eşti după prima zi de muncă. Dar dacă vei lua lucrurile pe rând, în câteva zile vei intra în rutina zilnică şi nici nu-ţi vei da seama când trec zilele şi… vine vacanţa de vară..

Totul se reuşeşte dacă timpul este valorificat corect

Poate e potrivit să acorzi un plus de atenţie risipei de timp care se scurge cât stai pe reţelele sociale ori la cafea cu colegele care povestesc pentru câte zile le-a ajuns salata de beuf gătită în ajun de revelion.

Şi dacă ţi se pare că te face să treci mai uşor peste propria-ţi suferinţă, gândeşte-te că nu eşti singurul care trebuie să se întoarcă la birou după sărbători. Ianuarie este întotdeauna o lună tensionată, cu vreme mohorâtă sau geroasă, în care numai gândul de a ieşi din casă, dimineaţa, pe întuneric, te face melancolic. Găndeşte-te însă că, asemenei ţie, sunt o mulţime de oameni care fac același lucru, se trezesc la fel de dimineaţă ca şi tine, ies din casă la aceeaşi oră şi merg la serviciu, asemeni ţie. Poate conştient spui că nu te interesează de alţii, dar inconştient, gândul că mai sunt şi alţii ca tine, te va face să te simţi mai bine. În plus, recunoaşte, în condiţiile economice actúale, e chiar o binecuvântare că te numeri printre norocoşii care au un job, în schimb ce milioane de oameni, au rămas fără nicio activitate generatoare de venit.

Mult succes şi un an cu realizări!

Autor: Aurelia Balan, dr. în psihologie

Foto: Instagram/AureliaBalan

Citește și: „Renunță la oamenii care nu sunt gata să te iubească”. Aurelia Balan, despre cum să-ți organizezi viața ca să cunoști fericirea