Majoritatea copiilor cu nevoi educaționale speciale sunt integrați în școlile obișnuite. Asta o arată datele pentru anul 2019, oferite de Biroului Național de Statistică. Astfel, în anul de studii 2019-2020, în instituțiile de învățământ din țară au fost înscriși 9.784 de elevi cu cerințe educaționale speciale și cu dizabilități.

Din numărul total de elevi cu cerințe educaționale speciale și cu dizabilități, 9.157 au fost înscriși în instituții de învățământ general și 627 elevi – în școli pentru copii cu deficiențe în dezvoltarea intelectuală sau fizică.

În instituțiile de învățământ general, în anul de studii 2019-2020, învățau 7.693 de elevi cu cerințe educaționale speciale și 1.464 elevi cu dizabilități. Comparativ cu anul de studii 2018-2019, numărul elevilor cu cerințe educaționale speciale și cu dizabilități s-a diminuat cu 4,2%.

Elevi cu cerințe educaționale speciale și cu dizabilități din învățământul general, pe sexe. Foto: Biroul Național de Statistică

Din numărul total al elevilor cu cerințe educaționale speciale și cu dizabilități, cuprinși în învățământul general, o treime erau fete (33,6% din total).

Numărul elevilor din școlile pentru copii cu deficiențe în dezvoltarea intelectuală sau fizică în cele 13 unități de învățământ special a înregistrat o tendință de micșorare de la 1.033 de persoane, în anul de studii 2015-2016, până la 627 de persoane în 2019-2020, majoritatea elevilor fiind cu deficiențe în dezvoltarea intelectuală – 62,4%.

Citește și: Ludmila Spînu merge la lecțiile cu elevii ei ca la sărbătoare: „Pedagogie înseamnă vocație, dăruire și discernământ – iată tot secretul”