O pâine coaptă de doi studenți. Ea încântată de mâncarea sănătoasă, el aprins de tot ce înseamnă cifre și economie. Așa începe drumul pâinii pentru familia Mereuță. Au reușit să cucerească apropiații cu gustul pâinii pe care o coceau acasă, iar în scurt timp, acest lucru i-au determinat să pună pe roate o brutărie. Cu câte un covrig în mână și înconjurați de un miros îmbietor de pâine – așa am savurat toți din povestea lui Dorin Mereuță povestită la apus de soare, pe acoperișul de la ultimul #ROOFOFFLINE2019 din această vară, un eveniment organizat de AGORA. 

Întors din București, unde a studiat economia, Dorin Mereuță se vedea om de afaceri. A schimbat însă, activitatea din domeniul finanțelor pe ideea unei brutării. În 2012 a început să producă pâine sănătoasă, din făină integrală.

Brutarul controlează cu grijă fiecare etapă din producție

Și-a dotat brutăria cu o moară de piatră ca să folosească în producție făină proaspăt măcinată, pentru că, crede antreprenorul, toate etapele în producerea pâinii sunt importante.

„Grâul este minuțios selectat trecând prin testele unui laborator. Ulterior, făina este măcinată la o moară de piatră. Temperatura în acest timp nu depășește 40 de grade. Acest lucru permite ca toate componentele folositoare din pâine să se păstreze. Maiaua pe care o folosim este și ea deosebită, pregătită tot de noi”, a povestit Dorin.

De la producător am aflat că întreg procesul de coacere a pâinii durează până la 15 ore, așa cum aluatul este lăsat să dospească câteva ore, iar termenul de valabilitate a pâinii coapte este de cinci zile, datorită făinii integrale.

Brutarul planifică să diversifice asortimentul de produse. Astfel, pe lângă pâine, cozonaci și covrigi, în brutărie se vor coace checuri, tarte și biscuiți. Producătorul asigură că nu folosește adaosuri ca: zahărul, agenți de afânare, conservanți sau coloranți chimici în fabricarea produselor sale.

Vânzările – etapa cea mai dificilă

Pentru că-și dorește ca oamenii să consume cu încrede produsele sale, Dorin Mereuță controlează personal fiecare etapă din procesul de producere, începând cu materia primă și terminând cu produsul finit – pâinea. Mai nou, antreprenorul intenționează să crească singur grâul pentru brutăria sa. Cea mai dificilă și greu de controlat etapă, rămâne totuși vânzarea produselor. Acum prețul unei pâini ajunge la 25 de lei.

„Mi-aș dori foarte mult să scad prețul, dar nu-mi răscumpăr efortul și investițiile. Ca să mă mențin la nivelul zero trebuie să vând 250 de pâini zilnic, lucru cam dificil. Totuși, o pâine ca cea pe care o facem noi, îi ajunge unui om pentru o săptămână, deoarece este densă și sățioasă”, a explicat Dorin Mereuță.

Antreprenorul a recunoscut că entuziasmul cu care a început afacerea, a trecut foarte repete în griji financiare, iar atunci când a ieșit cu prima pâine în vânzare, piața de desfacere nu era tocmai pregătită pentru un astfel de produs.

„Atunci când am ieșit pe piață explicam lucruri pe care lumea nu le pre înțelegea. Acum, am observat că oamenii sunt mai informați și apreciază importanța consumului unui produs de calitate”, a explicat brutarul.

Cum alegi o pâine de calitate

„E foarte greu să înțelegi calitatea pâinii de pe rafturile din magazine. Se întâmplă deoarece producătorii nu sunt foarte sinceri atunci când indică pe ambalaj componența produsului”, a spus Dorin.

Totuși am reușit să aflăm câteva secrete, care să ne ajute să alegem un produs de calitate:

1. Pâinea naturală are un termen de valabilitate mai lung. „Unicul neajuns este faptul că pâinea noastră se usucă repede așa cum noi nu adăugăm agenți de reținere a umidității”, a explicat brutarul.
2. Pâinea foarte pufoasă indică despre faptul că s-au adăugat agenți de afânare.
3. Dacă este coaptă din făină integrală, pâinea are un aspect și o culoare specifică.
4. Este firesc ca pâinea să fie cu un gust ușor acrișor.
5. Pâinea naturală nu mucegăiește.
Deși a trecut prin multe urcușuri și coborâșuri, și nu o dată a repornit de la zero, Dorin mărturisește că întotdeauna a fost cu gândul la pâine, având mereu sprijinul soției sale. „Vreau să mă încăpățânez să merg până la capăt. Nu mă văd făcând altceva”, a spus cu entuziasm brutarul, pe acoperișul celei de-a treia ediție ROOFOFFLINE2019 din această vară.

Acum poți să răsfoiești și să te regăsești în pozele de la ultima ediție #ROOFOFFLINE2019 din această vară. Sau dacă n-ai fost alături de noi, poți urmări un filmuleț video cu cele mai interesante momente surprinse de echipa AGORA.

#ROOFOFFLINE2019 a fost organizat grație sprijinului partenerilor:

Partener general: Kaufland Moldova

Partener silver: VictoriabankDOR Wines

Partener bronze: Traumeel S

Parteneri gustoși: Wine GoghDallmayr Coffee MoldovaCasa Rinaldi

Partener Bilete: iTicket.md

Distribuie articolul: