Un an nou,  noi obiective și noi oportunități. Începutul noului an este, de asemenea, momentul perfect pentru a renunța la obiceiurile proaste și pentru a începe unele noi, care să te ajute să fii mai productiv. Pentru a fi mai motivat în noul an, iată 8 trucuri de productivitate pe care să le adopți, conform site-ului Entrepreneur.

1. Creează o hartă mentală

Poți vizualiza idei și concepte cu ajutorul unei hărți mentale. Aceasta te ajută să structurezi informațiile, să analizezi, să înțelegi, să îți amintești și să generezi idei noi. Spre deosebire de notițe sau texte, hărțile mentale structurează informațiile într-un mod care seamănă cu modul în care funcționează creierul tău Datorită naturii sale analitice și artistice, această activitate  îmbunătățește toate funcțiile sale cognitive. În plus, este destul de distractiv.

Un alt avantaj? Poți folosi hărțile mentale pentru următoarele:

Brainstorming
Notițe
Planificare
Colectarea și analizarea informațiilor din mai multe surse
Stimularea creativității

2. Procastinează

Procastinarea te poate ajuta să fii mai creativ și să finalizezi proiectul.  Folosește timpul de lenevire pentru a te relaxa și a acumula energie. Însă, fii atent la timpul pe care îl acorzi procesului de relaxare. Atunci când procastinăm face alte lucruri. De exemplu, dacă avem de învățat pentru examen, în loc să deschidem cartea, facem curățenie. Vestea bună e că puteți alege cum să procastinați și ce să faceți în acest timp. Așadar, fă o listă cu lucrurile pe care le ai de făcut, pe partea de sus notează cele importante, iar în partea de jos cele mai puțin importante. Dacă începi să realizezi sarcinile ușoare, vei fi mai motivat și mai încrezut că poți finaliza și proiectul care e primul pe listă.

3. Ține o evidență a realizărilor tale

Atunci când o persoană este mai încrezută în propriile forțe, este mai productivă. Notează  într-un jurnal realizările tale în fiecare zi. Acest lucru va stimula productivitatea.

4. Nu te învinovăți

Cel mai ușor este să te învinovățești pe tine sau pe altcineva pentru greșeli, dar acest lucru este rareori productiv. În schimb, învață cum să-ți recunoști greșelile și să le repari. Nu ar trebui să dai vina nici pe alții. Ar trebui să oferi o mână de ajutor, în loc să arăți cu degetul. Nu știi niciodată prin ce trec alți oameni, așa că, dacă vezi un coleg de serviciu care se chinuie, ajută-l.

5. Fă un bilanț al atribuțiilor pe care le ai

Vei accepta noi sarcini la întâmplare dacă nu ai un inventar complet al angajamentelor actuale. Acestea intră adesea în conflict cu obiectivele tale și te împiedică să avansezi cu proiectele viitoare. În ciuda faptului că poate părea contradictoriu, libertatea poate fi experimentată doar atunci când sunt stabilite anumite limite. Înțelegerea a ceea ce trebuie să faci îți permite să eviți lucrurile pe care nu ar trebui să le faci.

6. Folosește strategia agrafei de hârtie

Un indiciu vizual este o modalitate excelentă de a  urmări progresul. Recompensele te mențin pe drumul cel bun și te motivează.  Poți folosi orice altceva decât agrafe. De exemplu, trebuie să expediezi e-mailuri către 25 de clienți, așadar vei avea nevoie de 25 de agrafe de hârtie și 2 borcane, unul va fi gol, iar celălalt cu cele 25 de agrafe,  de fiecare dată când apeși pe Send, mută o agrafă din borcanul plin în borcanul gol.
Vrei să bei opt pahare de apă pe zi? Mută câte o agrafă de hârtie de fiecare dată când termini un pahar.

7. Combină relaxarea și productivitatea

După o zi lungă, avem nevoie să privim un episod din serialul preferat. Însă poți îmbina o activitate plăcută cu una utilă. În timp ce te uiți la serialul tău preferat, fă 5 minute exerciții fizice. În timp ce asculți emisiuni pe YouTube, poți spăla farfurii sau face mâncare.

8. Finalizează întotdeauna ceea ce ai început

Dacă încerci să te ocupi de mai multe proiecte, nu te vei putea concentra pe noi provocări. Finalizează sarcinile pe care le ai înainte de a începe un proiect nou, astfel  vei fi mai productiv.Un proiect finalizat cu succes te va motiva să lucrezi mult mai bine la următorul.

Distribuie articolul: