Nu toate produsele pot fi returnate la magazin. Ce reguli trebuie să respecte cumpărătorii înainte de a întoarce o achiziție.

Lenjeria de corp, lenjeria de pat dar și ciorapii nu pot fi înlocuiți la magazinul de la care au fost cumpărați, chiar dacă din momentul achiziționării acestora a trecut mai puțin de două săptămâni. Potrivit Centrului Național pentru Protecția Consumatorului, printre produsele care nu pot fi returnate se mai numără articolele de igienă individuală, parfumurile și cosmetica, țesăturile, dar și unele articole de veselă, notează AGORA.md.

Instituția mai precizează că persoana care a procurat un anumit lucru are dreptul să ceară vânzătorului din unitatea de comerț de unde a fost procurat, în termen de 14 zile, înlocuirea produsului nealimentar de calitate corespunzătoare cu un produs similar celui procurat.

Totuși, și aici există unele cerințe obligatorii: produsul nu trebuie să fi fost utilizat, trebuie să dețină calitățile de consum, să fie însoțit de bonul fiscal și de un certificat de garanție și să nu fie inclus în  Lista produselor nealimentare de calitate corespunzătoare ce nu pot fi înlocuite cu un produs similar.

Legea obligă agentul economic să înlocuiască produsul, nu să accepte returul produselor corespunzătoare.

Sursa: AGORA

Foto: Istockphoto.com

Distribuie articolul: