Mereu în creștere, marketingul digital este un domeniu al viitorului, bine plătit și foarte atractiv pentru tineri. Dacă și tu îți dorești să creezi conținut care vinde, să desfășori campanii online eficiente, să dezvolți un brand sau să te lansezi în online, poți învăța de la experți în domeniul marketingului digital din Moldova, România și Ucraina, invitați la hackathonul „E-Hack Digital Marketing”.

Evenimentul s-a desfășurat online și a fost organizat de Centrul Industriilor Creative Artcor. Dacă nu ai reușit să urmărești sesiunile live ale profesioniștilor, ți-am pregătit o listă cu recomandări și linkuri spre prezentările de la eveniment, care te vor ajuta să avansezi în cariera ta digitală.

Pentru a se poziționa în online, afacerile trebuie să se coacă la minte” și să înceapă de pe acum să investească în strategii de content marketing. Vadim Cușnir de la „Agenție Vie” din România a explicat ce trebuie să știe orice IMM despre marketingul digital și cum este posibil ca un business să acopere toate cuvintele-cheie din nucleul semantic al motoarelor de căutare și să obțină întâietate.

O istorie bine spusă a unui produs/brand creează adepți și credibilitate, adică vinde. Olga Radu de la Agenția „Casa Imago” sugerează antreprenorilor să-și povestească istoria brandului, deoarece clienții sunt curioși să afle de unde își iau începuturile produsele care le provoacă interes.

Înainte de a-i prezenta o soluție pentru business, trebuie să-ți iei clientul „de mână” și să-l treci prin tot procesul de muncă, să-i pui la dispoziție toate formele de cunoaștere, dar și greșelile pe care le-ai comis în timpul creației. Eugen Boico de la Agenția Creativă „Publicis” a explicat de ce pitch-urile lansate cu scopul de a vinde sunt din start ratate, dar și cum o prezentare poate construi un parteneriat de încredere cu clientul.

Când vrei să te menții pe piață și să construiești o relație de durată, nu poți să minți, pentru că mediul online nu iartă minciuna, iar internetul stochează tot. De la copywriterul Elena Știubei poți afla de ce este important ca în marketingul online să construim mesaje doar pe baza argumentelor persuasive, fără a apela la manipulări și falsuri. Video complet AICI.

Oamenii au obosit de idealuri și viață perfectă, iar pentru o evoluție a pieței, afacerile trebuie să pună accent pe sinceritate. Anton Pahotin de la Agenția „Go Social” a povestit de ce onestitatea vinde cel mai bine, iar publicitatea emoțională capătă tot mai multă încredere în rândul consumatorilor. Video complet AICI.

Dacă un business va reuși să-și convingă clientul care a cumpărat odată un produs să revină și pentru a doua oară, peste o perioadă de timp nu se va mai concentra pe atragerea de clienți noi. Alexandr Canțler de la „DIEZ Digital Agency” din Ucraina recomandă adaptarea logicii de promovare a afacerii pe Instagram, Facebook și TikTok pentru a fideliza clienții, transformându-i în clienți permanenți. Video complet AICI.

Antreprenoriatul – motor de dezvoltare a industriilor creative

Hackathonul E-Hack Digital Marketing” a fost organizat de Artcor ca parte a componentei de antreprenoriat în industriile creative. Printre programele de antreprenoriat dezvoltate de Artcor se numără GoOnline,Bridge2Global Market, Yep!Moldova.

În primul an de la fondare, Artcor a fost gazda a 600 de oameni de afaceri și tineri care doresc o carieră în business, oferind în cadrul programelor de dezvoltare antreprenorială și a startup-urilor peste 150 de ore de mentorat, susținute de experți locali și internaționali. Pe de altă parte, în primele trei luni de implementare a programului GoOnline au fost digitalizate circa 60 de întreprinderi mici și mijlocii pentru care au fost dezvoltate instrumente de e-commerce.

„E-Hack Digital Marketing” parte a programului GoOnline este o inițiativă susținută de Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia și UK aid, Agenția de Investiții din Moldova și Proiectul „Optim – Oportunități prin Tehnologii și Inovație în Moldova” realizat de  HELVETAS Swiss Intercooperation.

Distribuie articolul: