Când privești fotografiile Valeriei, vezi o fată cu părul ca focul: moldoveanca noastră este înzestrată cu un păr roșcat, ochi pătrunzători și este o adevărată frumusețe naturală. Zici că-i o zână din povești. Iar dacă ajungi să schimbi câteva vorbe cu ea, descoperi că Valeria este o tânără inteligentă, ambițioasă, sinceră și comunicabilă. A studiat jurnalismul, a făcut copywriting, face modelling și este cabin crew într-o companie aeriană cunoscută. Este evident că mi-am dorit neapărat să-i spun povestea așa că, am luat-o la întrebări. Tânăra a venit și cu o #ScrisoaredePaști pentru cei de acasă, semnată în Budapesta, Ungaria, acolo unde este stabilită cu traiul de doi ani încoace.

Valeria Bragarenco s-a născut la Chișinău, dar o bună parte a vieții a petrecut-o în casa bunicilor din comuna Tohatin. Când a împlinit majoratul, tânăra a plecat la studii în România, la Cluj-Napoca. Acolo a absolvit Facultatea de Știinte Politice Administrative și ale Comunicării, în domeniul jurnalismului.

Despre jurnalism, copywriting, modelling…

„Pe o perioadă de doi, ani aflându-mă la facultate, am lucrat drept freelancer în copywriting pentru companiile private, agenții de turism și micile business-uri de producție autohtonă. Am început să cochetez cu modellingul încă de pe băncile școli, astfel pe timp de liceu activam în diferite proiecte fotografice, colaborând cu mai multe brand-uri din Republica Moldova.

Plecând în Romania, mi-am dorit să profesez în jurnalism, dar nu puteam lăsa baltă modellingul, din acest motiv am încercat să creez o simbioză între ele. Pilonul promovării mele drept model a fost copywritingul. De fiecare dată când îmi atașam portofoliul meu cu textele scrise, ofeream detalii despre colaborare fotografică la un preț mai avantajos decât pe piața românească. Deci datorită acestei conexiuni strânse între aceste două domenii era un câștig pentru ambele părți.

După absolvirea facultății am decis să-mi dedic tot timpul acestui domeniu frumos, astfel am început să mă pregătesc de plecări internaționale cu titlul de „model internațional” care mi-a oferit posibilitate de a activa pe piața turcească, italiană, ungurească, cehă și cea israeliană”, povestește moldoveanca pentru EA.md.

Momentul când a decis că își dorește să descopere alte orizonturi. La propriu

„După un an jumate de călătorii, având vârsta de 23 ani, am simțit că-mi doresc ceva mai mult, astfel am ajuns la două interviuri de recrutări pentru stewardesse în Budapesta. După cel trecut la WizzAir, la două zile distanță am mers și la Emirates Airlines. Datorită faptului că Wizz Air are baze de zbor pretutindeni în Europa, am decis să accept jobul care îmi va oferi mai mult timp liber vieții mele personale, cu traiul stabilit în țările apropiate de familia mea. Am urmat cursurile intensive de pregătire pentru Stewardesse. În scurt timp am susținut examenele care cuprindeau mai bine de 8 subiecte în scris în limba engleză și proba fizică”, explică Valeria.

Dragostea pentru zbor și provocările acestei meserii

„Mereu mi-a plăcut să zbor, cele mai frumoase faze ale zborului pentru noi, persoanele în domeniu, cred că ar fi decolarea, care ar însemna un nou început de zi și aterizarea – finalul zilei de lucru. Prima zi de lucru a fost una extrem de stresantă fiindcă totul era nou pentru mine și realizam că duc răspundere de zeci de oameni care călătoresc cu noi.

Jobul de Stewardessa mereu a fost privit  drept o muncă frumoasă din cauza aparenței noastre, adevărul este însă altfel. A fi însoțitoare de bord nu presupune doar un machiaj drăguț  și o uniformă frumoasă, este o muncă fizică extenuantă uneori de 13 ore încontinuu, de 4 zboruri pe zi, de cazuri medicale de la cele mai simple la cele mai dificile cum ar fi: atacuri de panică, atacuri de cord, accidente vasculare cerebrale care trebuie să le cunoști și să acționezi extrem de rapid fiindcă viața cuiva depinde de munca noastră.

Ador acest domeniu fiindcă-mi oferă posibilitatea de a interacționa cu diferite persoane, este un job activ care-ți pregătește zi de zi noi provocări, astfel nu te poți plictisi. Cel mai dificil ar fi orarul de muncă pe care-l avem. Pentru noi nu contează că e Crăciunul, zi de naștere sau weekend , noi muncim, nu avem ore fixe de muncă, într-o zi te trezești la 3 dimineața și mergi la muncă, iar următoarea zi zborul de la 10 seara și revii acasă doar la 7 dimineața următoarea zi”, recunoaște însoțitoarea de zbor.

Superstițiile din domeniu: „Cred că cea mai populară superstiție e atunci când e ultimul zbor comercial și noi îl numim zbor extrem – zborul de la capătul listei de azi. Încercăm să nu folosim niciodată expresiile ultimul zbor sau zborul final.”

Meseria este intr-adevăr dificilă, care-ți oferă multe posibilități, dar în același timp are și cerințe mari. Cunosc multe persoane care după o lună de muncă și-au lăsat „aripile jos” și au plecat. Ai nevoie de un șir de calități pentru a reuși în acest domeniu. Trebuie să fii ca o gelatină, să poți prelua mai multe forme când e cazul, să fii atentă la tot ce se întâmplă în jur, o mică greșeală din neatenție te poate costa  foarte mult, trebuie să-ți păstezi calmul necontenit la situație și desigur curaj”

#ScrisoaredePaști

„Sărbătoarea de Paști mereu a fost cea mai importantă din familia noastră, fiindcă doar în această zi toate rudele reveneau acasă din străinătate. După ce am plecat din Moldova, Paștele a devenit o sărbătoare și mai valoroasă pentru mine fiindcă am început să fac parte din acele persoane care trec vama Moldovei doar de sărbători. În acest an, am sărbătorit diferit, este primul Paște petrecut departe de familie. În acest an n-am mers la biserica „din deal” la bunica, să sfințesc bucatele alese, nu ne-am adunat toate rudele la o masă și nu am ciocnit ouăle roșii. În 2020, am fost lipsiți de acest privilegiu și nu am putut îmbrățișa pe cei dragi urându-le cele mai frumoase cuvinte de această sărbătoare Sfântă. Nu am gustat din răciturile mamei și plăcintele bunicii, nu am ascultat toastul bunicului și povețele tatălui, în acest an, dorul de casă a fost mai mare decât oricând! Acest an însă, ne-a demonstrat cât de importantă e familia, câtă putere ne poate oferi și cât de dulci pot fi clipele împreună. Felicitări cu ocazia Sfintei Sărbători!”