Este minunat să vă faceți rezoluții; ele sunt o modalitate de a întâmpina noul an cu un optimism care este mai degrabă activ, decât pasiv. Este o proclamare a modului în care doriți ca noul an să fie mai bun și a modului în care veți face acest lucru. Problema vine atunci când aceste rezoluții sunt prea multe, prea generale și imposibil de măsurat. În acest an, analizați-vă cariera și stabiliți câteva obiective ferme, măsurabile pe care le puteți urmări și îndeplini.

1.Faceți cinci lucruri pentru a rămâne sănătoși la locul de muncă

Toată lumea este preocupată de propria stare de sănătate, iar scăderea în greutate este una dintre cele mai comune rezoluții de Anul Nou. Vă petreceți mult timp la serviciu, de aceea luați în considerare ceea ce puteți face pentru sănătatea voastră în timp ce sunteți acolo. Încercați să vă gândiți la cinci modalități simple de a rămâne sănătoși la locul de muncă. Pregătiți-vă un pachet pentru masa de prânz. Urcați și coborâți pe scări. Ridicați-vă de la birou și dezmorțiți-vă o dată la fiecare oră. Testați un birou la care puteți lucra stând în picioare. Schimbați-vă scaunul de birou cu o minge de exerciții. Gândiți-vă puțin și vei descoperi că aceste mici lucruri se adună.

2.Învățați o nouă abilitate

Indiferent de domeniul în care lucrați, există sute de noi abilități pe care le puteți învăța, care ar putea fi benefice pentru cariera voastră. Există deja o abilitate pe care ați vrut să o învățați? Setați-o ca obiectiv de lucru pentru anul viitor și duceți-o la îndeplinire. Nu veți regreta. Dacă vă poate îmbunătăți munca, compania la care lucrați ar putea fi chiar dispusă să plătească pentru aceasta!

3.Citiți o carte legată de carieră sau o carte motivațională

Cititul poate face minuni pentru mintea voastră. Indiferent de locul în care lucrați, există o carte care vă poate îmbunătăți performanța, perspectiva sau obiceiurile personale. Chiar dacă considerați că deja știți tot ce este nevoie, citirea unei cărți excelente despre dezvoltarea profesională vă poate oferi o nouă perspectivă.

4.Actualizați-vă CV-ul

Când v-ați făcut timp ultima oară pentru a vă actualiza CV-ul? Modelul este încă actual? Informațiile sunt corecte? Faceți-vă un obiectiv de lucru pentru anul care urmează de a vă revizui și edita CV-ul, chiar dacă nu intenționați să aplicați nicăieri. Este întotdeauna cel mai bine să vă actualizați CV-ul periodic, înainte de a pierde urma informațiilor de care veți avea nevoie.

5.Creați-vă cel puțin o conexiune profesională on-line pe lună

Nu există niciun dezavantaj în a vă crește rețeaua profesională. Probabil că vă întâlniți mereu cu oameni noi, dar aveți mereu timp să-i ascultați, să le luați cartea de vizită și să păstrați legătura cu ei? Încercați să găsiți cel puțin o persoană pe lună pentru a o adăuga rețelei LinkedIn și veți vedea cum crește în timp această rețea.

6.Revizuiți-vă și îmbunătățiți-vă profilul LinkedIn

Vorbind despre LinkedIn, cum arată profilul vostru? În lumea profesională, rețeaua LinkedIn este esențială pentru brand-ul personal. La fel ca și în cazul CV-ului, este nevoie să vă păstrați informațiile actualizate. Consultați câteva dintre profilurile conexiunilor voastre și vedeți dacă fac ceva diferit care vă atrage atenția în mod pozitiv. Dacă da, optimizați-vă pagina pentru a crea un efect similar. Dacă nu aveți un profil LinkedIn sau doriți ajutor pentru a vă crea un profil LinkedIn câștigător în căutarea locurilor de muncă, vă recomandăm să investiți în serviciul „TopResume’s LinkedIn Makeover service”.

7.Faceți curățenie în sertarele cu documente fizice și digitale

Această idee de rezoluție de Anul Nou se poate dubla cu una și pentru acasă! Mulți dintre noi avem dulapuri sau sertare care sunt pline cu documente vechi care nu mai sunt relevante pentru munca noastră actuală. Nu durează mult să faceți curat și veți fi fericiți că ați făcut-o. Revizuiți aceste documente, reciclați ceea ce nu aveți nevoie și organizați-le pe restul. Acest lucru este valabil și pentru fișierele din calculatorul vostru.

8.Înregistrați-vă pentru a urmări un blog relevant

Există o lume a informațiilor gratuite, există sfaturi și scriitori online puternici din punct de vedere motivațional. Găsiți un blog pe placul vostru, indiferent dacă este sau nu specific muncii voastre, înregistrați-vă și urmăriți-l. Nu știți unde să găsiți unul? Adresați-vă colegilor de birou. Astfel, veți avea un subiect în plus de conversație cu aceștia.

9.Găsiți-vă un mentor

Mentorul potrivit poate fi un instrument puternic pentru a vă propulsa înainte în carieră. Există o persoană în compania voastră – cineva care este cu un pas sau doi deasupra voastră – pe care îl respectați foarte mult? Întrebați-l dacă dorește să fie mentorul vostru și stabiliți împreună obiectivele legate de job pentru noul an.

10.Faceți-vă o fotografie de profil profesionistă

Dacă nu vă mai place fotografia de profil de pe LinkedIn, atunci luați în considerare faptul că noul an este un moment excelent pentru a investi într-una nouă. În funcție de obiectivele voastre legate de carieră și de tipul culturii companiei preferate, fotografia de profil poate fi una obișnuită sau una profesionistă. Cheia este de a selecta o fotografie de înaltă calitate – cel puțin 400 x 400 pixeli, nu mai mare de 8 MB și să nu depășească 20.000 de pixeli în înălțime sau lățime. Cel mai important este să vă doriți o imagine care să vă reprezinte cu adevărat atât din punct de vedere personal, cât și profesional.

11.Trimiteți cel puțin o notă de mulțumire pe lună

Trimiterea unei mulțumiri scrise de mână este o modalitate excelentă de a vă arăta aprecierea și profesionalismul. Și aceasta vă va face să vă simțiți bine! Cumpărați o cutie pentru notele de mulțumire. Apoi, în fiecare lună, gândiți-vă la cineva care a făcut ceva frumos pentru voi. Chiar dacă nu are legătură cu munca, trimiterea unei mulțumiri soacrei pentru supa pe care v-a făcut-o atunci când erați triști, vă va face să vă simțiți bine cu voi înșivă – și această pozitivitate va apărea și în munca voastră.

12.Alăturați-vă unei organizații profesioniste

Da, organizațiile profesioniste costă de obicei bani. Cu toate acestea, beneficiile pe care le puteți primi de la conexiunile pe care vi le veți face și ceea ce puteți învăța, de multe ori, merită acest cost. Căutați una care se concentrează pe partea preferată din cariera voastră și verificați când își ține conferințele. O conferință bună vă poate ajuta să vă extindeți semnificativ rețeaua și să vă intensificați energia de lucru timp de câteva săptămâni.

13.Măsurați echilibrul dintre viața profesională și cea personală

Cu toții auzim despre echilibrul dintre viața profesională și viața personală, dar cum îl puteți măsura? Primul pas este să decideți că doriți să vedeți unde vă aflați. Apoi, găsiți un sondaj bun, online, pentru a face lucrurile mai ușoare. Priviți rezultatele și discutați-le cu familia și cu prietenii. În urma rezultatelor sondajului și a feedback-ului celor dragi, puteți începe să încercați să găsiți o armonie între muncă și viața personală.

14.Faceți voluntariat

Voluntariatul este o modalitate foarte bună de a vă înfuența pozitiv și este, de asemenea, un alt mod în care vă puteți simți bine cu voi înșivă. Găsiți o cauză semnificativă pentru voi și înscrieți-vă pentru a oferi ajutor. Puteți să-i hrăniți pe cei fără adăpost, să strângeți gunoiul dintr-un parc, să colectați bani pentru o piscină locală nouă, și multe altele. Dacă doriți cu adevărat să vă intensificați ajutorul, încercați să vă recrutați și colegii de birou.

15.Obțineți o nouă certificare profesională

Există un loc gol în CV-ul în care doriți să puteți pune „certificat XXXX”? Faceți să se întâmple acest lucru! Este o idee minunată pentru scopurile voastre din noul an, deoarece puteți avansa în carieră. Dacă este nevoie de bani, gândiți-vă la aceasta ca la o investiție în viitorul vostru.

16.Faceți curățenie în e-mailurile primite

La fel ca în cazul sertarelor pline cu documente, inbox-ul vostru este probabil inundat cu e-mailuri vechi și inutile. Dar există și unele pe care nu le puteți pierde. Organizați-vă e-mail-urile, sortați-le și ștergeți-le pe cele care nu vă mai trebuie. Va fi mai ușor să vă conectați data viitoare.

17.Participați la un eveniment profesional din rețeaua aleasă

Evenimentele din rețea reprezintă o oportunitate excelentă de a vă întâlni cu alți profesioniști din ramura voastră de muncă care locuiesc aproape de voi. Vă veți face noi conexiuni și veți rămâne la curent cu ceea ce se întâmplă în domeniul vostru de activitate. Desigur, evenimentele din rețea nu sunt confortabile pentru toată lumea, de aceea nu este nevoie să participați în fiecare săptămână. Dar este o idee bună să fiți acolo cel puțin o dată pe an, ca să puteți profita de aceste întâlniri profesionale.

Sursa: Revistacariere.ro

Distribuie articolul: