Productivitatea scade, greșelile vor fi mai dese, comunicarea cu colegii va avea și ea de suferit, iar performanțele vor fi scăzute. De la stres până la burnout mai este doar un pas, însă, cu soluțiile potrivite, poți să muncești fără să îți pui în pericol sănătatea.

Descoperă mai jos cum gestionezi stresul prin patru soluții de impact:

1.  Alege companiile care pun nevoile și siguranța angajaților pe primul loc

Astăzi, mai mult ca niciodată, siguranța și nevoile angajaților sunt două elemente-cheie pe care orice companie trebuie să le aibă în vedere, atât pentru a crește rata de retenție, dar și pentru a se asigura că obiectivele pot fi atinse cu ușurință, prin angajați sănătoși și productivi.

Antreprenorii care pun nevoile și siguranța pe primul loc sunt cei care regândesc felul în care sunt amenajate și organizate spațiile interioare. Ele trebuie să fie un mediu care să susțină colaborarea dintre angajați și desfășurarea activităților zilnice în condiții de protecție sanitară sporită.

Atunci când un business este sănătos, angajații nu vor simți presiunea și stresul la locul de muncă.

2.  Relaxează-te în pauzele de la birou și după program

Pauzele reale și relaxarea la birou te pot scăpa de stres. La birou, tendința este de a lua prânzul în fața laptopului, dar acest obicei nu face altceva decât să aducă și mai multă epuizare. Chiar și jumătate de oră departe de birou crește productivitatea și contribuie la eliminarea stresului.

3.  Mănâncă sănătos și la ore fixe

Mănânci mult, haotic și nesănătos atunci când ai perioade aglomerate? Atunci este bine să îți regândești mesele, pentru că alimentele au un rol important pentru a combate stresul. Încearcă să mănânci sănătos acasă, iar dacă ești la birou, să îți pregătești prânzul fără a fi nevoie să cumperi impulsiv.

Când mănânci bine și sănătos, gestionezi mai ușor emoțiile și ai mai multă energie pentru a rezolva chiar și cele mai grele sarcini. Evită gustările nesănătoase sau nu le lăsa pe birou, pentru a nu ajunge să mănânci cu scopul de a te relaxa.

4.  Stabilește o rutină pentru a evita suprasolicitarea

Suprasolicitarea poate veni în orice moment, chiar și atunci când ești stăpână pe situație. Încearcă să îți faci o rutină și să rezolvi cele mai grele sarcini în prima parte a zilei sau setează termene limită pe baza puterii tale de muncă. În fiecare zi, este bine să existe o balanță între proiectele grele și cele ușoare.

Comunică de fiecare dată cu echipa când ceva nu merge bine sau când simți că ai prea multe sarcini de rezolvat. Rutina la muncă este un mod sănătos pentru a gestiona stresul și a evita suprasolicitarea.

Un mediu de muncă sănătos și sustenabil, relaxarea, pauzele reale, mâncarea sănătoasă și rutina în rezolvarea sarcinilor te vor ajuta să ții stresul deoparte. Aplică soluțiile de mai sus pentru a munci sănătos și echilibrat.

Distribuie articolul: