Marketingul în mediul online ia o amploare tot mai mare pe piața din R. Moldova. Tot mai multe companii își creează un site, tind să se facă văzute și auzite în rețelele de socializare, plasează articole cât și bannere publicitare pe site-uri informaționale. Dar care sunt lucrurile esențiale pe care ar trebui să le cunoască companiile/brand-urile pentru a crea o strategie complexă ce ține de marketingul online? Care ar fi componentele de bază necesare pentru o promovare de succes pe internet?

Atunci când se construiesc strategii de marketing, cele mai importante aspecte sunt: site-ul companiei tale, conținutul acestuia, indiferent dacă vorbim despre postări pe blog sau articole, cărți electronice, ghiduri, infografice, instrumente interactive, canale de social media, cât și acoperire online câștigată (PR, social media și review-uri), broșuri online, lookbooks sau elemente de active branding (logo-uri, fonturi, etc).

Câteva metode bune, puse în practică în mod corect și profesional, vor asigura companiei tale șansa de a face mult mai multe vânzări.

Iată care sunt acestea:

Pentru ca un site web să fie la maximă căutare de către utilizatori, acesta trebuie să întrunească doar două cerințe fundamentale: să fie atractiv și maxim informativ. Însă pentru a genera trafic, este indispensabil ca site-ul să fie optimizat pentru motoarele de căutare. Un site cu optimizare SEO va fi mult mai ușor de găsit pe internet atunci când utilizatorii sau potențialii clienți vor căuta anumite produse sau servicii pe motoarele de căutare. Acest lucru va asigura o credibilitate mai mare site-ului, are un efect pozitiv și contribuie la poziționarea site-ului în SERP (pagina de rezultate a motorului de căutare). În general, 75% dintre utilizatori nu accesează a doua pagină a rezultatelor, cu această cifră nu credem că mai sunt necesare alte argumente.

Din păcate în SEO nu există un manual cu instrucțiuni stricte care să garanteze o rețetă sigură prin care să ocupi primele poziții în motoarele de căutare. Metoda care îți poate garanta prima poziție este o campanie PPC (PPC-Pay-Per-Click), este un fel de SEO pe steroizi și se referă la un canal de marketing bazat pe plata per click. În rezultat, nu mai trebuie să aștepți pentru a primi trafic pe site, iar bugetul îl decizi singur, vei cheltui exact atât cât ești dispus.

  • Conturează-ți publicul și identifică platformele de comunicare cu acesta

Un lucru esențial pentru a spori vânzările cu digital marketing, este să îți identifici mai întâi publicul, obiceiurile și preferințele specifice, în baza cărora va trebui să construiești întreaga strategie și acțiunile pe care le vei crea în mediul digital. Efectuează sondaje, colectează date, astfel vei afla canalele prin care comunicarea ta cu publicul va fi mai eficientă. Principalele sunt de obicei Facebook, Instagram și, de asemenea, e-mail. În rezultat vei ști să direcționezi eficient campaniile de marketing digital și să faci investiții în strategii concrete.

  • Promovează-ți compania pe social media

Social Media Marketing sau promovarea pe rețelele de socializare oferă posibilitatea companiilor să construiască o comunitate strânsă de utilizatori/clienți în jurul brandului său. Pentru majoritatea oamenilor rețelele de socializare reprezintă doar o modalitate de a interacționa cu prietenii și persoanele apropiate, pe când pentru companii acestea reprezintă o sursă importantă de promovare și interacționare cu potențiali clienți cât și cei existenți. Rețelele de socializare, de asemenea, îți permit să acumulezi propuneri și sugestii din partea clienților. Ele pot fi folosite în calitate de suport client pentru toate întrebările ce pot apărea referitor la activitatea pe care o deții. Este o metodă comodă, rapidă și avantajoasă deoarece necesită cheltuieli minime de realizare.

  • Creează o campanie de e-mail marketing

E-mailurile sunt încă un instrument excelent de comunicare. O automatizare îți va asigura declanșarea e-mailurilor către o bază largă de contacte, standardizarea mesajelor și creșterea șanselor că informația ta va ajunge la un public cât mai larg. Aceste e-mailuri ar trebui să transporte informații despre produse, reduceri, oferte. Prin folosirea acestei tehnici poți obține cel mai „intim” contact cu utilizatorul, pe care instrumentele de promovare web ți-l poate oferi.

  • Dezvoltă strategii de content marketing

Content marketingul te ajută să creezi o comunitate strânsă în jurul site-ului, te ajută să te afirmi ca specialist, oferind informații valoroase clienților tăi. Este foarte important să ai pe site secțiunea blog, noutăți sau sfaturi utile unde vei împărtăși clienților existenți sau potențiali informație utilă, relevantă pentru aceștia. Formula de succes în implementarea content marketingului este în a oferi conținut de calitate înaltă constant. Este recomandat ca textele sau oricare alt conținut să fie unic, să dea valoare site-ului, să fie de folos și interesant pentru cititori.

Pentru ca strategiile de marketing să îți asigure cele mai bune rezultate, este indispensabil să apelezi la o agenție de marketing online profesionistă. Deoarece SEO este un domeniu atât de versatil și într-o permanentă schimbare, este foarte important să cauți un specialist bun, care deja are o experiență bună și un portofoliu impunător, astfel rezultatele nu se vor lăsa prea mult așteptate.

Pentru servicii de promovare online de calitate, nu ezita să contactezi Agenția SEOLITTE la numărul de telefon 0 69 809 235 sau prin e-mail: [email protected]

P