Specialistul SEO este responsabilul de toate campaniile SEO ale brandului tău. Abilitățile sale includ marketing digital, analitică web, analiza codului-sursă a unui site, semantică și altele specifice pentru diverse situații de optimizare a unui website.

Un expert SEO este o persoană care lucrează pentru îmbunătățirea rezultatelor afișate de motoarele de căutare. Ținând cont de faptul că motoarele de căutare, așa cum întreaga lume din jurul nostru, este într-o schimbare continuă, asta înseamnă că implementarea și dezvoltarea continuă a anumitor strategii de lucru este o muncă permanentă, pentru a obține rezultate în SEO. Cu alte cuvinte, așa cum motoarele de căutare își schimbă regulile permanent, la fel și un specialist SEO trebuie să își schimbe permanent strategiile/ tacticile/ metodele de lucru.

Timpurile în care întreaga optimizare SEO era despre cuvinte-cheie și meta-taguri au apus demult. Astăzi este vorba despre 3 nivele de optimizare SEO:

  1. Nivelul tehnicSe referă la structura site-ului web și joacă un rol determinant pentru modul în care motoarele de căutare index-ează conținutul.
  2. Nivelul de optimizare în pagină. Include modul în care sunt utilizate cuvintele-cheie și tagurile HTML. Amândouă sunt extrem de semnificative pentru traficul pe care-l obțin site-urile web din motoarele de căutare.
  3. Nivelul de optimizare în afara paginii. Acesta este despre construirea de link-uri și sporirea popularității.

Un specialist SEO știe să dezvolte strategii pentru fiecare dintre aceste nivele.

De ce abilități au nevoie persoanele pentru a deveni specialiști SEO?

Cu toate că încă nu există studii superioare pentru a deveni un specialist în domeniul SEO, o educație în marketingul general sau digital sau chiar și în design web ar putea fi de ajutor pentru început.

Există o serie de abilități specifice pe care o persoană trebuie să le dețină, pentru a obține un titlu de specialist SEO și acestea sunt doar câteva dintre ele:

  • Abilitatea de a gestiona relații. O mare parte din rolul de a comunica cu clienții, îi revine expertului SEO. Asta înseamnă că acesta trebuie să știe cum să le explice clienților strategiile cu care operează în vederea creșterii vizibilității website-urilor acestora în motoarele de căutare. Mai mult decât atât, uneori trebuie să îi și convingă că strategiile lui sunt cu adevărat funcționale pentru proiectele lor online.
  • Abilități analitice. Aceasta este o necesitate atunci când e vorba despre expertiză SEO. De ce? Pentru că un specialist SEO trebuie să raporteze regulat clienților lui progresul website-urilor lor, aducându-le la cunoștință analize periodice făcute de acesta. Aceste analize trebuie să fie făcute cu o oarecare claritate, altfel riscul de a pierde potențialii/actualii clienți.
  • Disponibilitatea de a lucra în termeni – limită. Asta înseamnă că dacă estimezi a fi o lună perioada de lucru la un anumit proiect, trebuie să fie o lună! Dacă vorbim de 2 săptămâni, 2 săptămâni trebuie să fie. Fiecare dintre noi poate face mici greșeli în a estima timpul de care avem nevoie pentru a îndeplini o oarecare sarcină, de asemenea situații neașteptare pot apărea, dar hai să fim sinceri, tuturor ne place punctualitatea.
  • Înțelegerea unor noțiuni importante de IT. Codul HTML, sistemul de management de conținut (CMS) – aceștia sunt doar câțiva dintre termenii IT cu care un specialist SEO trebuie să se familiarizeze.
  • Abilități de monitorizare/organizare a creării de conținut. Scrisul, crearea și editarea conținutului de pe site-urile clienților sunt adesea sarcini care revin unui SEO Copywriter, care se află în echipa unui expert SEO și care primește sarcini tehnice de la acesta.

Ce schimbări poate aduce un Expert SEO unui anumit site?

Cele mai bune companii SEO includ de obicei o varietate de servicii care funcționează asemenea unei rețete universale, dar sunt ajustate pentru fiecare proiect online în parte, de vreme ce fiecare site este unic în felul său.

Enumerăm aici doar câteva dintre atribuțiile unei specialist ce lucrează într-o companie SEO:

  • Suport tehnic și creativ.
  • PR în mediul digital.
  • Analiză a metricilor/Statistică/ Sinteză.
  • Social Media Marketing.
  • Consultare strategică.
  • Publicitate prin PPC (uneori).
  • Audituri SEO.
  • Obținerea de linkuri.
  • Consultare în domeniul SEO.
  • SEO în pagină.
  • SEO în afara paginii.
  • Creare de conținut și copywriting.
  • Optimizare Conversii.
  • Optimizare Google Ads/PPC (uneori).
  • Recuperare după penalități.

Dar cel mai important aspect al expertizei SEO rămâne acela de a crea o comunicare bună cu clienții.

Necesitatea de a apela la un specialist SEO

Așa cum am menționat la începutul acestui articol, regulile și tendințele în marketingul online sunt într-o continuă creștere. Uneori este cu adevărat dificil să ținem pasul cu ele atunci când deținem un site web.

Nu întotdeuna găsim timp pentru a planifica, pentru a face ajustări, schimbări, pentru a crea strategii, pentru a optimiza ș. a. m. d. Hai să fim realiști. Sunt o mulțime de instrumente SEO pe care trebuie să le cunoaștem atunci când vorbim de optimizarea pentru motoarele de căutare.

Deci, ce face un expert SEO?

  1. Lucrează pentru ca afacerea ta online să devină cunoscută (populară) în mediul virtual.
  2. Creează strategii funcționale pe termen mediu și lung pentru proiectul tău.
  3. Face planuri de viitor, care să îți aducă rezultate pentru „mai târziu”, nu doar pentru „acum”.
  4. Găsește soluții acolo unde tu nu le mai găsești, sau unde tu n-ai fi căutat vreodată.
  5. Analizează și urmărește metrici SEO (și nu doar pe cele ce țin de SEO în permanență).
  6. Analizează periodic nișa ta și nivelul de competitivitate în această nișă, raportează schimbările.
  7. Comunică cu toată echipa de promovare și programare și le oferă asistență pe partea de SEO, pentru ca lucrările să fie implementate/executate corect.
  8. Vine cu sugestii din „afara cutiei”, sugerează produse și piețe noi; crează noi startegii de promovare pentru aceste piețe.
  9. Măsoară rezultatele muncii depuse de întreaga echipă și raportează situația cel puțin o dată pe lună.
  10. Și mai mult decât atât, creează metode durabile pentru a-ți menține afacerea pe linia de plutire într-o „stare permanentă de sănătate”.

Este cu adevărat nevoie de un specialist SEO în secolul XXI? Da și da. Alege un răspuns dintre acestea două pentru tine ?

Un lucru sigur este faptul că într-o lume în care trăim mai mult online decât offline, nu există nici vreo șansă de supraviețuire fără optimizare SEO, pentru majoritatea nișelor.

Și poate că ne reușește de cele mai multe ori să fim „one-man-show”, dar știm cu toții, undeva în adâncul nostru, că nu este despre cât de mult reușim să facem într-o zi, ci despre calitatea lucrurilor pe care le facem și felul în care acestea influențează viitorul afacerii.

Hai să înfruntăm adevărul. Există probleme cărora le putem găsi soluții de unii singuri, și probleme cărora – nu.

„Nu poți fi medic astăzi și fotbalist mâine”, obișnuia cineva să spună.

Fiecare dintre noi are o nișă. Fiecare dintre noi este bun la ceva anume. Așa funcționează lumea.

Practic, scopul fiecăruia dintre noi ar trebui să fie să ne concentrăm pe ceea ce putem face noi cel mai bine, ca să dăm dovadă de productivitate maximă.

Distribuie articolul: