Interpreta, actrița și producătoarea Selena Gomez este o susținătoare a protecției sănătății mintale. De Ziua Mondială a Sănătății Mintale (10 octombrie), ea explică pentru cnn.com de ce asta este important pentru ea și de ce a decis să lanseze o linie cosmetică.

„Constant, noi suntem bombardați cu imagini și postări pe rețelele de socializare care fac oamenii să se simtă că ar trebui să atingă perfecțiunea, ceea ce este imposibil. Am fost deschisă în privința propriilor probleme ce țin de sănătatea mintală și cum m-am simțit subapreciată.

Crescând în ochii publicului este o mare presiune. Este foarte greu pentru oricine în acești ani, dar imaginați-vă asta împreună cu lumea judecându-vă și comentând asupra fiecărei decizii și fiecărui aspect al vieții tale. Uneori mă gândesc că asta m-a făcut puternică și nu regret că am crescut astfel. Pot să spun că mă simt extrem de norocoasă să am o platformă unde știu că pot face o diferență.

Dar asta nu înseamnă că nu am avut perioade mai dificile. Am decis să fiu sinceră asupra a ceea ce am trăit și din cauza asta, pe parcursul anilor, am auzit de mulți oameni care s-au confruntat cu propriile greutăți ce țin de sănătatea mintală. Este un lucru care a devenit foarte important pentru mine. Eu încerc să îmi folosesc vocea pentru a reduce stigma asociată cu vorbitul despre sănătatea mintală și să încurajez oamenii să își aprecieze unicitatea.

Nu ești singur…

Sunt foarte multe așteptări ireale pentru femei în societatea noastră și acea presiune de a arăta și a acționa într-un anumit mod. Rețelele de socializare, cu siguranță, au influențat ideea de perfecțiune și noi ne întoarcem către aceste platforme pentru validare și confort. Dar într-un final, asta ne face să ne simțim singuri.

Pentru oricine care se luptă cu sănătatea mintală sau pur și simplu au o perioadă mai grea, vreau să vă spun că nu sunteți singuri.

Sunt o mare susținătoare a „detox-ului” ce ține de rețelele de socializare. Încă sunt conectată și îmi place să văd ce se întâmplă în lume, dar este important pentru mine să iau o pauză din listat. Încerc să îmi reamintesc că fiecare, de obicei, postează doar cele mai reușite poze și nu trebuie să mă simt rău din cauza faptului că nu arăt atât de bine.

De asemenea, sunt o mare susținătoare a terapiei. Asta m-a ajutat să găsesc răspunsurile la multe întrebări și de ce simțeam anumite lucruri și m-a ajutat să trec peste multe obstacole. La început, nu a fost ușor să recunosc că mă confruntam cu depresia și anxietatea. Mă simțeam de parcă exista o presiune de a fi perfectă, cum atât de multe persoane mă admirau. Dar, după ce am făcut decizia de a cere ajutorul și a fi sinceră despre ceea ce simțeam, am simțit o ușurare. Eu cred că admițând faptul că suntem oameni și nu suntem perfecți, pentru că nimeni nu e, a fost mult mai benefic pentru cei care mă admirau.

Frumusețea pentru viitor…

Am fost extrem de norocoasă să lucrez cu cei mai buni make-up artiști din lume. Ador arta machiajului și experimentarea diferitor look-uri  și cum acestea pot schimba în totalitate o persoană. Doi ani în urmă, am decis să creez un brand care v-a schimba viziunea asupra frumuseții. Am simțit că asta a fost ceva care a fost necesar industriei și nu a fost plănuit destul.

Obișnuiam să mă gândesc că trebuie să port machiaj pentru a fi drăguță, dar acum am înțeles că nu am nevoie de machiaj pentru a fi frumoasă. Acum, privesc machiajul ca pe un accesoriu sau ceva care ne face fericiți. Asta este exact ceea ce vreau ca „Rare Beauty” să reprezinte „Poartă atât de mult sau atât de puțin machiaj cât îți dorești”, asta este ceva sigur și primitor care îi face pe toți să se simtă confortabil.

Este o presiune foarte mare pentru a arăta într-un anumit fel, încât, machiajul este utilizat pentru a ascunde sau a acoperi imperfecțiunile. Dar, noi vrem ca femeile și bărbații să utilizeze corect termenul de frumusețe și să aprecieze ceea ce ne face unici.

De la începutul Rare Beauty, eu și echipa mea am construit o comunitate pentru a avea conversații pozitive despre acceptarea de sine și sănătatea mintală. În timpul restricțiilor din pandemie, asta a inclus conversații sincere pe ZOOM, cum noi le numim „Conversații Rare” și am reprofilat membrii noștri pe rețelele de socializare, unde am încurajat oamenii să aprecieze frumusețea individuală(noi oferim 48 nuanțe de fond de ten pentru a potrivi fiecare tip de piele). Am fost martoră a cum mulți dintre urmăritori au format legături strânse unul cu altul în timpul acestui an neobișnuit.

De asemenea, pentru mine a fost important ca în spatele companiei să fie un scop bine determinat și am știut că sănătatea mintală va reprezenta o mare parte din mesajul nostru. Cu Fondul Rare Impact, vrem să reducem stigma asociată cu sănătatea mintală, să adresăm epidemia singurătății cronice și să ajutăm oamenii pentru a avea acces la resursele și serviciile de care au nevoie pentru a asigura starea mentală de bine. Am lansat acest fond în iulie și am anunțat scopul nostru de a strânge 100 milioane de dolari în următorii 10 ani pentru a ajuta oamenii din societățile slab dezvoltate și a le oferi acces la serviciile sănătății mintale.

Ne-am angajat să strângem fonduri cu alți parteneri și comunitatea noastră și un procent din vânzările anuale ale Rare Beauty vor pleca direct la fondul Rare Impact. Cu ajutorul fondului, am creat Consiliul Sănătății Mintale „Rare Impact”, care este alcătuit din consilieri experți din universitățile, organizațiile și companiile de top care ne ajută să fim siguri că vom avea cel mai mare impact.

Vreau ca toți să își găsească puterea în ceea ce îi face rari. Cu toții trebuie să ne acceptăm unicitatea, să încetăm să ne comparăm unii cu alții și să ne iubim pe sine mai mult, îndeosebi acum.

Sursa FOTO: rarebeauty.com, Getty Images

* Autoare: Mihaela Zgardan, stagiară