Marea Neagră este cheia pentru transportul de cereale și produse petroliere. Însă acum ea este un pericol pentru transportul maritim. 

Se pare că riscul de a da peste mine plutitoare pe ruta principală de transport maritim al Marii Negre se adaugă la pericolele pentru navele comerciale care navighează în regiune. Astfel, guvernele trebuie să asigure trecerea în siguranță, pentru a menține lanțurile de aprovizionare în funcțiune, spun oficialii din domeniul maritim pentru publicația americană MARINE LINK. 

„Dacă se dovedește că există un număr semnificativ de mine cu risc, care depășește abilitățile statelor costiere de a le opri, atunci JWC va trece la reevaluarea zonelor enumerate”, a spus Comitetul într-o notă separată, la 31 martie.

Apele Mării Negre sunt impărțite între Bulgaria, România, Georgia și Turcia, precum și Ucraina și Rusia, care sunt în război de când președintele Vladimir Putin a invadat țara vecină din sud, pe 24 februarie.

Ucraina și Rusia s-au acuzat reciproc că au plasat mine în Marea Neagră, iar în ultimele zile echipe militare turce și române au dezamorsat mine rătăcite în apele lor.

„Indemnam cu tărie guvernele să facă tot ce le stă în putință pentru a atenua amenințarea și pentru a asigura trecerea în siguranță a navelor care fac comerț în apropierea acestor zone de conflict”, a declarat David Heindel, președintele Secțiunii navigatorilor ITF.

„Este esențial ca navigatorii lumii să poată continua să își îndeplinească sarcinile în siguranța și să mențină în mișcare lanțurile globale de aprovizionare.”

Doi navigatori au fost uciși și cinci nave comerciale lovite de proiectile – care au scufundat una dintre nave – în largul coastei Ucrainei, de la începutul conflictului, spun oficialii din transportul maritim.

Centrul de transport maritim al NATO a declarat, într-un aviz actualizat în 4 aprilie, că autoritațile naționale continuă căutările de „obiecte asemănătoare minelor” și că „amenințarea cu mine suplimentare în deriva nu poate fi exclusă”.

Luna trecută, Comitetul Comun de Război al industriei asigurărilor a extins zona de risc ridicat a apelor din jurul Mării Negre și Marii Azov, pentru a include zone apropiate de România și Georgia, ceea ce a contribuit la creșterea primelor de asigurare.

Sursa: g4media.ro 

Trăim vremuri grele și îți aducem informații vitale oră de oră. Ajută-ne să rezistăm. Fii alături de jurnalismul de calitate și noi te vom răsplăti cu cele mai noi știri!
Donează pe Patreon ca să putem continua activitatea portalului mediatic ea.md.

Distribuie articolul: