Invitat special în cadrul Săptămânii Globale a Antreprenoriatului în Moldova, doamna cu care am discutat în studioul nostru este expert în business, antreprenor, speaker și autorul unui manual de afaceri. Ozana Giușcă are lansate două afaceri în Marea Britanie, care lucrează acum cu business-uri din întreaga lume, o firmă în România și o altă afacere de consultanță în Silicon Valley. Iată ce ne-a povestit dânsa despre secretele unei afaceri de succes și femeile antreprenoare.

Antreprenoarea ne-a vorbit despre cartea sa – „Shortcut to Business Succes”, cum a ajuns să o scrie și ce conține ea.Am înțeles în urma unui training, acum vreo 2 ani, că tot ce ce cunosc trebuie să împart cu alții, că vreau să fiu utilă celorlalți. În această carte prezint 101 tactici, dintre multitudinea la care am fost expusă și pe care le-am încercat, acestea sunt cele care au funcționat cel mai bine. Le-am structurat pe vânzări, pe managenet, pe angajați, etc, etc. Nu este teorie deloc, fiecare tactică este în special exemplificată și explicată de ce este importantă pentru compania ta. Cu creionul, chiar pe carte, ești practic impus să o pui imediat în aplicare. Acum e disponibilă și în engleză și în română.”

Ce să facă un antreprenor pentru a crește?

„Trebuie să mergi la seminarii practice, să citești ceea ce este bine și testat, să crești cu lucruri testate deja. Fiecare antreprenor și fiecare afacere este unică, iar metoda și felul în care pune el în aplicare anumite tehnici la fel este unic – dacă nu merge, îți dai seama imediat și schimbi tactica”, susține Ozana Giușcă.

ozana giusca

Întrebată care ar fi domeniile de activitate în care ar investi în țara noastră, Ozana Giușcă a specificat:

„În Republica Moldova aș investi în servicii, în servicii profesioniste: traninguri, coaching, consultanță, one to one, ori cu o companie. Economia întregii lumi se mută de la a fi angajat, la a fi antreprenor, pe cont propriu. Chiar dacă nu se numesc antreprenori, ei tot au nevoie să se marcheteze. În Olanda, jumătate din populația care lucrează în servicii profesioniste sunt pe cont proprii: designeri, trainieri, avocați, juriști, psihologi. Vreau să lucrez cu oameni din Moldova care vor să facă pe cont propriu ceea ce știu ei mai bine să facă.”

ozana giusca

„Există modele Apple, Google, Facebook, care au succes pentru că implementează o serie întreagă de strategii. Blackberry sau Nokia, nu mai funcționează pentru că nu s-au adaptat la piața actuală. Cheia succesului este un brand personal, human to human – spre asta tindem. Ca și angajat chiar, trebuie să ai un blog personal, o pagină publică de Facebook, un canal de youtube, ca să te împarți cu experiența pe care o ai. Oamnii vor să cumpere de la experți – așa că expertiza personală este ceea ce valorează”, mai susține trainerul internațional de business.

Dacă este vreo diferență între un bărbat antreprenor și o femeie cu afacere proprie, doamna Giușcă ne-a spus:

ozana„Tradițional, bărbații au avantajul pentru că așa a fost. Cred că ele singure, fiind femei, au acceptat să fie cumva în urmbră. Văd un val de femei care au performanță în afaceri mult mai bună decât bărbații. Ele sunt mai atente, mai meticuloase, mai bine organizate, mai umane până la urmă și au randament mai mare. Până de curând le lipsea încrederea că pot fi la egal cu bărbații. Nu văd nicio diferență, depinde de tine să îți găsești caracteristicile unice ca să ajungi la succes.”

Recomandarea Ozanei Giușcă pentru toți cei care au urmărit acest interviu este: „Go for it! Este timpul tău acum să îți depășești limitele, să treci la un nivel mai sus atât ca individ proprietar de business cât și ca antreprenor sau pentru afacerea în sine.”

Urmăriți mai sus interviul integral.