O nuntă după celebra piesă a lui Cehov sau Ciuleandra lui Liviu Rebreanu – ai cel puțin două opțiuni cunoscute pentru o piesă de neuitat la Teatrul Satiricus „I.L. Caragiale” în această săptămână. Mai avem și o piesă nouă – o adaptare scenică după textul dramaturgului John Tobias – Ce vrăji a mai făcut soția mea. Este o satiră puternică la adresa societăţii nord-americane, unde relaţiile interumane şi mai ales cele familiale au ajuns într-un puternic impas. Ideea spectacolului este o invitaţie la normalitate, la rezolvarea problemelor fără adjuvanţi în cuplu, la valorile familiale fireşti, şi asta, bineînţeles, cu o mare încărcătură de umor.
10.01.2020 (Sala Mare), ora 18:30 – Ce vrăji a mai făcut soția mea? după John TOBIAS – un spectacol de Mihai PANAITESCU
Concluzia regizorului român Mihai Panaitescu, la finalizarea spectacolului „Ce vrăji a mai făcut soţia mea”, este edificatoare: „Teatrul de Artă Deva și Teatrul „Satirucus” au reușit să facă ceea ce politicul sau politicienii nu reușesc întotdeauna, adică nu un parteneriat , ci o mezalianță umană și culturală firească, din punctul meu de vedere. Eu cred cu tărie în acest tip de fuziune artistică ce poate deveni exemplu și vector în evoluția mentalităților și de o parte și de cealaltă a Prutului. Artiști de marcă din Chișinău lucrează la Deva și eu, în premieră  pentru mine, montez o piesă americană aici. Stagiunea 2019 -2020 vă cuprinde o ministagiune a teatrului transilvan la Chișinău și Teatrul de Artă Deva va găzdui producțiile Teatrului Satirucus tot la nivel de ministagiune. Înfrățirea noastră merge si mai departe si planul nostru este să participăm împreună la marile festivaluri internaționale de teatru. Întâlnirea mea cu publicul din Chișinău mi-a provocat o emoție puternică și aș dori pe această cale să le transmit respectul si admirația mea. De asemenea, consider că piesa lui John Tobias jucată cu mare succes pe Broadway cât şi în marile capitale ale lumii se mulează perfect pe așteptările unui public dornic de comedii bulevardiere. Vivat teatru!”
„Așadar, încă două teatre de pe cele două maluri de Prut, două redutabile trupe au făcut Unirea prin artă, dar și Unirea de suflet și conștiință națională.
Durata 1h 30 min
11.01.2020 (Sala Mare), ora 18:30 – CIULEANDRA de Liviu REBREANU – musical live, un spectacol de Sandu GRECU
Un musical live, care evocă o crimă și reprezintă o operă fundamentală despre neamul nostru – „Ciuleandra” de Liviu Rebreanu. Muzica spectacolului prezintă o operă originală, sensibilă și profund națională a compozitorului Marian Stârcea, dramatizarea în versuri și textele cântecelor fiind semnate de Ion Diviza, coregrafia insolită de Dumitru Tanmoșan, canto – Ludmila Prodan.
„Empiricul și transcedentalul, alternanța conștientului și a subconștientului au luat în spectacol forma unor sfere, un fel de „încercare a cercului” – descifrează  ideea regizorală a noii lucrări scenice maestrul Sandu Grecu. În spectacol se recurge la metaforă, ca şi în cazul dansului „mătrăgunei”, lipsă la Rebreanu, care se integrează perfect ansamblului coregrafic al spectacolului.
„Ciuleandra” este un spectacol multidimensional: scene din memorie, scene din vis, scene proiectate se intersectează cu fabula propriu-zisă. Stilul modal-evocativ care-i caracterizează îndeosebi pe interpreții rolurilor cheie – Puiu (Gheorghe Gușan), Mădălina (Alexandrina Grecu), Ursu (Dan Ciobanu), Faranga (Viorel Cornescu), Mama Mădălinei (Lilia Cazacu), Matilda (Ludmila Gheorghiță) creează matricea unui destin comun. Toți ei, într-un fel sau altul, sunt implicați în crima de omucidere, deși făptaș e unul singur, Puiu. Totuși, el nu se transformă într-un personaj respingător, ci doar trebuie să plătească, prin forța destinului, niște datorii. Poate ale vechiului neam de boieri, Faranga.
În spectacol se evocă forța destinului. Mesajele sunt transmise printr-un joc fin, simțire elevată, voci pătrunzătoare. Se face apel la formulele folclorice, care nu sunt utilizate doar ca element etnografic, ci „puse” să funcționeze organic în fabula spectacolului.
Durata 1h 40 min
12.01.2020 (Sala Mare), ora 18:30 – NUNTA de Anton P.CEHOV, de Sandu Grecu
Piesa într-un act „Nunta” este o lucrare clasică în sensul deplin al cuvântului, o adevărată capodoperă dramaturgică cehoviană. Genul spectacolului omonim montat pe scena de la „Satiricus” este unul aparte, nici muzical, dar nici spectacol de dramă – o combinație armonioasă a artei actoricești, muzicii, coregrafiei și gesticii. Acțiunea spectacolului se desfășoară în timpul unei nunți, aici regăsindu-se toate personajele acesteia – o mireasa fericită, un mire cu caracter, niște părinți îngrijorați și tot felul de oaspeți, printre care și un coșcogea general (de fapt, un modest căpitan de rangul doi, mai mic în grad decât un colonel). Drama îi are în centru pe Dașenka și pe Epaminond Maximovici Aplombov, mirii unei nunți care se transformă treptat într-un spațiu de conflicte, mai mult sau mai puțin declarate, între ceilalți participanți la „fericitul” eveniment. Părinții miresei, Nastasia Timofeevna și Evdokim Zaharovici Jigalov, se pârăsc reciproc în fața propriei fiice, iar mirele devine furios atunci când pretențiile lui și promisiunile socrilor rămân neonorate. Spectacolul culminează cu replica „generalului” Revunov-Karaulov: „Ce porcărie! Ce josnicie! Unde-i ușa? Pe unde se poate ieși afară?” și, nu mai puțin semnificativa replică a „nuntașei” Zmeiukina: „Nu-mi ajunge aer! Vreau atmosferă!” Această sufocare fizică exprimă întru totul sufocarea morală care persistă în societatea marcată de suficiență și filistinism agresiv.
Durata 1h 40 min