În această iarnă, Centrul de Excelență și Accelerare în Design și Tehnologii ZIPHOUSE a marcat o nouă ediție de Best Window Display – concursul care are misiunea de a transforma vitrinele brandurilor autohtone în unele de-a dreptul spectaculoase și care să aducă și mai multă culoare pe străzile Chișinăului în perioada sărbătorilor de iarnă.

Vitrinele sunt cele care ademenesc consumatorii și îi conving să calce pragul magazinelor, fiind primul punct de atracție și interacțiune cu brandul. Acestea sunt adesea decorate pentru a atrage traficul consumatorilor stradali, iar în perioada sărbătorilor de iarnă vitrinele îmbracă straie de Crăciun.

Deja pentru al cincilea an consecutiv, Centrul de excelență în Design și Tehnologii ZIPHOUSE, organizează un concurs pentru tinerii designeri de interior și decoratori cu scopul de a amenaja vitrinele brandurilor autohtone, parte a rețelei DININIMĂ.  Concursul, denumit Best Window Display are ca obiectiv promovarea merchandising-ul vitrinelor de magazine fashion și de a identifica și promova noile talente care au aspirații în acest domeniu, dar și de a facilita colaborarea între reprezentanții industriei de modă și designerii sau decoratorii de vitrine.

Carolina Tulgara, directoarea ZIPHOUSE: „În acest an, fiind marcați de pandemie, iar industria ușoară suferind o lovitură dură atât pe piața locală, cât și la export, centrul ZIPHOUSE a decis să pună accentul concursului Best Windows Display  pe amenajarea unei vitrine cu vizibilitate stradală, vedere panoramică și flux sporit de pietoni.”

Tânăra decoratoare Polina Artemina a câștigat concursul printre designeri de interior și a decorat timp de 2 săptămâni vitrina magazinului MaxiKids, amplasat în sectorul Ciocana din Chișinău. Potrivit ei, vitrina realizată este una transformer, fiind ușor de adaptat sezoanelor ce urmează, a fost decorată în culori vii, utilizând personaje de desene animate,  astfel creând un adevărat punct de atracție pentru micuți dar și părinții acestora.

MaxiKids, magazinul câștigător al unei vitrine decorate de Crăciun, este un brand local, parte a familiei DININIMĂ și produce îmbrăcăminte pentru copii și pune accentul pe stofe naturale, culori pastelate și croieli clasice.

Zinada Vintea, proprietara Maxikids: „Pentru MaxiKids a fost o plăcere să colaborăm cu ZIPHOUSE și tineri designeri pentru a decora vitrina magazinului.  Avem nevoie de un strop de creativitate și culoare și sperăm că atât consumatorii noștri mici, cât și părinții lor, vor aprecia decorul magazinului. Fiind o afacere dezvoltată în familie, ținem la muncitorii noștri ca la membrii familiei și ne dorim sporirea vânzărilor, mai ales la sfârșitul acestui an, în care cu greu am rezistat crizei și am reușit să păstrăm locuri de muncă pentru cei 47 de angajați ai fabricii MaxiKids.”

Doina Nistor, directoarea Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia și UK: „Concucursul Best Windows Display are menirea de a crește conștiința brandurilor DININIMĂ față de importanța creării unei experiențe avansate a consumatorului și de a educa brandurile de fashion dar și designerii de interior în “visual merchandising”. Acest domeniu este la intersecția dintre sectorul creativ și cel de fashion, industrii pe care USAID, Suedia și UK le susțin pentru a accelera dezvoltarea lor, oferirea de oportunități creative, inclusiv prin activitatea centrelor ZIPhouse, Artcor, FabLab și Clasa Viitorului.”

Conform studiilor, o vitrină poate crește vânzările unui magazin cu peste 30%, iar merchandisingul rămâne astfel un element esențial în succesul unei afaceri în retail.

Acest proiect este organizat de către Centrul de Excelență în Design și Tehnologii ZIPhouse, parte componentă a Universității Tehnice a Moldovei, în parteneriat cu Asociația Patronală a Industriei Ușoare (APIUS) cu suportul Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia și UK.