Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței ne atenționează să alegem doar locurile special amenajate, autorizate și care să corespundă tuturor cerințelor sanitaro-igienice pentru a evita posibilele riscuri pentru sănătate.

Odată ajunși la bazin, atenția maximă trebuie să fie acordată următoarelor aspecte:

  • Tarifele pentru servicii trebuie să fie afișate în loc vizibil, ca să poată să fie consultat de fiecare consumator;
  • Prestatorul de servicii e obligat să ofere bon de casă sau oricare alt document pentru serviciile pe care le achită consumatorii;
  • Este necesar să existe și să fie afișat la loc vizibil a Regulamentul ce conține măsurile de igiena ce trebuie respectate de cei care folosesc bazinele de înot/piscina;
  • Este necesar să existe un registru de evidență a calității apei pentru scăldat privind calitatea apei; agentul economic are obligația de a pune la dispoziția publicului, la solicitare, rezultatele monitorizării apei din bazin/piscină;
  • Este necesar să existe anexe la bazinele de înot și piscine (vestiare, dușuri și grupuri sanitare separate), cu respectarea condițiilor de dotare a materialelor necesare igienei personale;
  • Este necesar ca accesul în piscine a persoanelor cu plăgi deschise, dermatoze sau boli transmisibile să fie interzis.

De asemenea dacă prestatorul de servicii oferă în arendă echipamente pentru scăldat, fiți atenți la:

– afișarea vizibilă a tarifelor serviciilor de care doresc să beneficieze;

– afișarea în mod vizibil a informațiilor despre serviciile oferite și condițiile pe care trebuie să le respecte cei care doresc închirierea unor echipamente;

– existența avertismentelor cu interdicția utilizării de către persoane cu de o anumită vârsta sau greutate;

– existența informațiilor în limba româna cu privire la modul de folosință a produsului închiriat și măsurile de securitate ce trebuie luate cu ocazia utilizării produsului închiriat;

– afișarea la vedere a regulilor de conduită și a avertismentelor asupra riscurilor previzibile;

– consumatorii trebuie să respecte modul corect de utilizare si sa se informeze asupra potențialelor riscuri.

De asemenea, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, vine cu îndemnul să fim precauți când alegem locurile în care ne odihnim, iar în caz ca vă confruntați cu prestatori de servicii ce nu vă respectă drepturile în calitate de consumator, nu ezitați să ne sesizați la Telefonul Consumatorului 022 51 51 51.

Sursa: consumator.gov.md

Foto: Pexels.com