Am descoperit un secret și vrem să îl împărtășim cu tine. Zahărul este considerat un medicament! Sigur că nu în conformitate cu formula chimică, dar în funcție de senzații. Anumite cercetări științifice susțin chiar că dependența de dulciuri este similară cu heroina. De aceea, un asemenea indicator precum norma admisibilă de zahăr pe zi este extrem de important.

Suntem dependenți de dulciuri de la naștere. Laptele de mamă conține lactoză – același dizaharid. Folosind-o ca un copil mic, o persoană, astfel, la nivel subconștient, asociază dulciurile cu ceva bun și necesar. Acest fapt explică de ce majoritatea copiilor au o slăbiciune pentru dulciuri, dar de ce să nu recunoaștem, nici noi adulții nu mereu putem rezista ispitei. Cu siguranță, nu o singură dată ai savurat un ou de ciocolată alături de copilul tău.

În caz că nu există contraindicații medicale, cum ar fi diabetul, obezitatea extremă sau alte tulburări, atunci dulciurile sunt binevenite în alimentație. Creierul le adoră, el fiind consumatorul principal din corpul nostru. Spre deosebire de mușchi, el funcționează necontenit, zi și noapte, respectiv va găsi mereu pentru ce să consume caloriile rapide. Dulciurile asigură buna dispoziţie. Ciocolata stimulează activitatea creierului, secreția de endorfine și îmbunătăţeşte capacitatea de concentrare. Câteva bomboane de pe raftul magazinului preferat și ziua devine mai bună. De ce să te privezi de aceste beneficii?

Deci, până la urmă cum trebuie să consumăm dulciurile?

Ele trebuie consumate în prima jumătate a zilei – ideal la micul dejun sau la gustarea de dimineață. Respectând această regulă, îi vei oferi organismului tău posibilitatea de a utiliza carbohidrații rapizi, deoarece la începutul zilei ești activ, sistemul nervos central funcționează de zor, faci mai multă mișcare decât seara, când organismul începe să se pregătească de culcare, încetinind metabolismul.

Nu consumul de dulciuri este dăunător, ci anume abuzul și aportul lor la ore nepotrivite. Fiind consumate în cantități moderate, de fapt, ca orice alte produse și la momentul potrivit — cu siguranță nu vor dăuna, ba chiar au anumite beneficii.

Nu te priva de această bucurie, mai ales în perioada caldă a anului, când o înghețată, o băutură carbogazoasă sau un iaurt de băut, sunt ca binecuvântare pentru starea ta de bine.

În privința unei doze zilnice de zahăr, nici măcar experții nu se pot expune cu siguranță. Pentru a determina suma aproximativă, au fost efectuate studii statistice. Drept urmare, s-a dovedit că cantitatea minimă de zahăr consumată este de aproximativ 28 kg pe an de persoană. Și acest lucru nu include băuturi carbogazoase și sucuri de fructe. Dacă împărțiți această cantitate cu 365 de zile, se dovedește că o persoană mănâncă 76,9 g de zahăr pe zi (19 lingurițe sau 306 kcal). Aceste cifre s-au decis pentru prima dată să fie considerate norma zilnică.

Chiar dacă zahărul este o sursă de calorii goale, adică nu are un  aport de substanţe nutritive, el are şi un rol benefic, mai exact este un inamic redutabil al stresului, limitându-i efectele asupra organismului. Zahărul este unul dintre nutrienţii fără de care celulele umane nu ar supravieţui. Totuşi, consumul excesiv de zahăr creşte riscul unor afecţiuni precum cele dentare, obezitate, diabet de tip 2. Din acest motiv este bine să ai un meniu echilibrat, în care să alternezi alimentele cu un aport ridicat de zahăr, cu cele cu un conţinut mai scăzut.

P

Distribuie articolul: