O nouă ediție a emisiunii „Împărțit la doi”, realizată de Centrul pentru Jurnalism Independent, abordează subiectul publicitatea sexistă și anume modul în care poate fi prezentat corpul femeii sau caracterul unui bărbat. Specialiștii atrag atenția asupra caracterelor, pe care le poate conține un clip publicitar și care vin să discrimineze sau să înjosească rolul femeii/bărbatului în societate.

Specialiștii menționează că cei care folosesc astfel de elemente în publicitate online lor sunt demodați și nu fac decât să distragă atenția de la produsul pe care doresc să-l promoveze.

„Publicitatea sexistă este acea publicitate care reprezintă femeia sau bărbatul ca obiect sexual sau promovează anumite stereotipuri în raport cu bărbatul sau femeia. În baza legilor pe care le avem, persoanele, care se consideră discriminate printr-o astfel de publicitate, pot apela în judecată”, menționează avocatul Promo-LEX, Vadim Vieru.

La fel, consumatorii de publicitate pot depune o plângere la Consiliul Concurenței, care monitorizează publicitatea ce ajunge la public.

Totodată, experții în domeniu atrag atenția mass mediei, că aceasta poate fi la rândul ei sancționată, atunci când distribuie publicitate cu elemente sexiste.

Despre cum identificați reclamele sexiste, dar și cum puteți denunța o astfel de publicitate, aflați din ediția a doua a emisiunii „Împărțit la doi”.

Citește și: Concediul paternal, un moft sau o necesitate? Cât de ușor e să-l obții (Video)

Distribuie articolul: