Dacă deții un restaurant, cu siguranță știi cât de important este un marketing de calitate pentru o vizibilitate maximală a brandului tău. Am compilat în acest articol top sfaturi de promovare digitală a business-ului tău.

Sfaturi de promovare online pentru un restaurant

  • Folosește poveștile în marketing: Amintiți-le clienților despre serviciile și produsele voastre, într-o manieră friendly, astfel încât să îi convingeți să revină acolo unde au rămas gusturi, senzații și amintiri… Nu prea dur, fără agresivitate, dar cu o poveste ce ar trezi emoții și obișnuințe un pic adormite în perioada COVID.
  • Oferă-le clienților promoții și reduceri bine targhetate, astfel încât să-i fidelizați. Un punct important este să le oferiți senzația de siguranță în local.
  • Investește în promovare pe social media și fii gata să primești feedback și să răspunzi la întrebările care survin, acest lucru îți va garanta că obții încrederea clienților.
  • Regândește și păstrează conceptul de take away și delivery, acestea vor fi utile încă mult timp de acum încolo. De fapt, a trecut suficient timp pentru ca noile obișnuințe să se fi înrădăcinat bine în viața oamenilor, deci livrarea în condiții avantajoase rămâne a fi un mare plus.
  • Fii neordinar – da, originalitatea strategiilor, a campaniilor publicitare va asigura succesul afacerii, adițional unor servicii de calitate. În ce ar putea consta originalitate? Sesiunile foto creative sunt o idee excelentă. O altă idee bună este să colaborezi cu bloggeri/influenceri: invită-i la bucătărie, pentru a vedea procesul de creare a produselor și, respectiv, să-l descrie cum știu ei, ulterior, pe canalele lor.
  • Obține în mod constant recenzii și recomandări – lucrează la o prezență profesionistă pe Trustpilot și Google My Business. Astfel, cu instrumentul gratuit de la Google, GMB, ai ocazia să apari în rezultatele căutării organice cu poze și video-uri wow. Un alt rol important al acestui profil este să fie compilat cu recenzii de la clienții tău. Îți sugerăm să scrii un mesaj drăguț în meniu, care să sublinieze importanța recenziilor primite de la oaspeții tăi.
  • Trimite periodic newslettere, cu scop de fidelizare – vei trimite periodic cu informații actualizate din cadrul localului: ofertele lunii, bucatele noi introduse în meniu, meniurile sezoniere.
  • Fă-le poftă, mai ales la ora prânzului! – În mod clar, cea mai bună modalitate de a promova restaurantul online este cu fotografii de înaltă calitate, care să producă senzația de „poftă”. O altă idee bună este să sponsorizezi în jurul orei prânzului niște fotografii delicioase cu mâncărurile tale!
  • Pune accent pe profesionalismul personalului tău – diplomele și specializările lor; tot aici ai putea pune un accent aparte pe bucătarul-șef.
  • Recurge neapărat la lucrări de restructurare și optimizare SEO a site-ului, cu pagini noi. O idee ar fi ca meniul site-ului să fie extins cu servicii adiționale, plus texte create pentru aceste pagini (cum ar fi: Cine festive, Banchete tematice, Aniversări, Workshop-uri, Seminare, Lansări de produse). Poți să te gândești și la o rubrică specială – Rețete/ingrediente secrete/noi / de la bunica / de la bucătarul-șef etc.
  • Automatizează-ți afacerea – îți sugerăm implementarea sistemului de monitorizare CRM (pentru a-ți structura comunicarea cu clientela) și/sau folosirea unui calendar pentru rezervări online.
  • Advertoriale publicate pe site-uri de știri și tematice – eforturile de PR și branding se pot cristaliza în fluxuri crescute de vizitatori ai localului tău. Dacă reușești să-ți construiești o alură de local cool și tineresc în presă, tot așa public vei atrage și în local. Iată ce ar trebui să descrie niște advertoriale interesante: misiunea și valorile companiei, istoria restaurantului, despre angajații din pozițiile-cheie, interviuri cu clienții existenți, interviuri cu angajații de pe pozițiile-cheie, descrierea parteneriatelor de bază, descrierea proiectelor realizate în comun cu alte companii.
  • Pentru a spori rata de engagement și vizibilitatea brandului pe Social media, postările trebuie să conțină mai multă informație relevantă și să facă apel la emoțiile utilizatorilor. Adică să fie cu tentă prietenoasă, dar să capteze atenția, iar cele de tip comercial să fie date de cel mult o dată în săptămână: Iată ce tipuri de content ar prinde bine pe rețelele sociale: poze cu oaspeții străini cu un mic comentariu din partea lor, după ce au vizitat localul sau și mai bine: recenzii video. Tot pe Social Media poți recurge la User Generated Content, cum ar fi concursuri de genul: încarcă o poză originală cu tine în local, lumea votează cea mai bună foto, restaurantul oferă cadou câștigătorului.
  • Comunică despre campaniile tale de RSC, cum ar campaniile tale sociale (x lei din cumpărătură se transmit la o casă de copii).

Ce e de evitat când promovezi un restaurant?

Multe afaceri din această nișă uită cu desăvârșire de experiența clientului: aici sunt incluse cele mai specifice greșeli. Să ne imaginăm: avem o afacere în sfera de restaurante ce posedă tot spectrul canalelor online de promovare, funcționează pe baza celor mai interesante și inedite mecanisme de marketing, dar… uită să angajeze personal calificat. Clientul, îmbătat de promisiunile oferite, se ciocnește frontal de atitudinea personalului ne-ca-li-fi-cat. Din acest moment, eforturile depuse se vor rezuma la un zero covârșitor!

În mod evident, o afacere presupune o provocare constantă. Munca depusă, câteodată, nu se capitalizează ușor, dar, dacă se face cu sârguință și cu interes sporit față de impactul reputației, rezultatele nu vor întârzia să apară.

Distribuie articolul: