Cât mai persistă autoizolarea, avem bucuria de a viziona filme, practic, în fiecare seară. Problema cu care ne confruntăm este alegerea prea mare și frica de a găsi ceva nepotrivit pentru gusturile noastre. În acest sens, am decis să realizez recenzia unui film destul de popular acum și aparent nou.

Sursă: kinopoisk.ru

Knives Out, sau tradus în română – La cuțite. Astfel se numește filmul produs în SUA, în 2019. Face parte din genul fantasy, pe alocuri comedie. Regia aparține lui Rian Johnson, iar în rolurile principale sunt: Ana de Armas, Chris Evans, Daniel Craig, Katherine Langford, Jamie Lee Curtis, Michael Shannon, Toni Collette și Christopher Plummer. Durata filmului este de două ore și 10 minute.

Acțiunea are loc în jurul lui Harlan Thromby, mult vestitul autor de romane detective, care în următoarea zi după ce a sărbătorit împlinirea a 85 de ani alături de toată familia, este găsit mort în camera sa. La prima vedere, pare a fi suicid, dar organele de drept totuși, conform protocolului, interoghează toți membrii familiei prezenți în vilă. Dar este un personaj mult mai interesat de acest caz, detectivul Benoit Blanc, care exact în acea dimineață a găsit un plic cu bani și o scrisoare pentru investigarea cazului. Nu trebuie să fii un bun polițist pentru a observa cum fiecare membru înfrumuțesează relațiile în familie, însă Blanc are un adevărat cadou când află că asistenta decedatului, fizic nu poate suporta minciuna.

Filmul este deținătorul a trei premii și cinci nominalizări. Premiul Oscar la categoria „Cel mai bun scenariu original” (2020), Premiul Globul de Aur la categoriile „Cel mai bun film”, „Cel mai bun actor” (Daniel Craig), „Cea mai bună actriță” (Ana de Armas) și Premiul BAFTA la categoria „Cel mai bun scenariu original”.

Subiectul devine tot mai interesant atunci când polițiștii află că fiecare membru al familiei ar avea un motiv pentru care ar fi în stare să îl omoare pe Harlan, ba mai mult, chiar și sloganul filmului este „Fiecare are motivul său”. Subiectul este atât de simplu, aparent, dar totuși cu un final neașteptat și surprinzător.

Este un film despre o moarte stupidă, cât de dur nu ar suna asta. O moarte din greșeală. Este despre devotament și omenie, despre fapte care cu siguranță nimeni nu le-ar fi întreprins pentru o persoană practic străină. Sacrificiu propriu, frică, falsitate în familie, goană după bani, toate aceste ingrediente, unite într-un „bol” ne aduc în față un film uimitor care ne învață cum trebuie apreciate relațiile și cât de greu e să te dezvolți pe propriul cont.