Așa sună și arată în Republica Moldova publicitatea secistă. Deși aceasta e pedepsită prin lege, asemenea cazuri sunt încă frecvent întâlnite. Doar în luna aprilie, Consiliul pentru prevenirea și eliminarea discriminării și asigurarea egalității s-a pronunțat asupra a două cazuri în care se reclamau anumite conținuturi distribuite pe rețelele sociale ce reprezentau imagini de publicitate cu mesaj sexist.

În unul din cazuri, pentru promovarea unei game de produse vestimentare bărbătești, s-a publicat o imagine în care apare un bărbat îmbrăcat în costum alături de o femeie dezbrăcată, iar în altă imagine, lângă un alt bărbat îmbrăcat în costum elegant stă o femeie dezgolită care poartă doar o bandă ce-i acoperă ochii.

Examinând materialele, Consiliul a reținut că modalitatea în care femeia stă dezgolită lângă un bărbat îmbrăcat conturează poziția de inferioritate a acesteia, iar antiteza bărbatului fiind reprezentată prin nuditatea femeii face aluzie la stimularea dorințelor sexuale și urmărește scopul de a atrage clienții.

Consiliul a respins argumentele reclamatului în care susține că imaginile reprezintă artă fotografică. Din moment ce fotografia a fost publicată pe pagina oficială a companiei, ea nu poate fi considerată artă fotografică, ci mai degrabă un mecanism de promovare a bunurilor comercializate, de aceea nu beneficiază de protecția libertății de exprimare pentru obiecte de artă. Respectiv, faptul că femeia sau părțile corpului acesteia sunt folosite drept instrumente în industria publicitară, fără nicio îndoială, lezează demnitatea acestora, ceea ce contribuie la perpetuarea stereotipurilor de gen în societate. În aceste circumstanțe, Consiliul a decis că pozele au un caracter sexist și lezează demnitatea femeilor.

Într-un alt caz, a fost examinată plângerea ce raporta o companie auto care, pentru promovarea serviciilor de tractare auto, a inscripționat pe capota unei mașini de evacuare un mesaj cu limbaj sexist.

Astfel, examinând materialele dosarului, Consiliul a decis că textul promovat de compania auto: „Când ea nu mai vrea, noi i-o tragem pentru tine”, are o conotație sexuală, pasibilă de a instiga la violență sexuală față de femei. Prin urmare, mesajul publicitar poartă un caracter sexist, lezează demnitatea femeilor și instigă la violența de gen. Acestea fiind stabilite, Consiliul a recomandat companiilor vizate în cauzele examinate să excludă din activitatea lor utilizarea mesajelor denigratoare  și sexiste.

Potrivit prevederilor art. 11 alin. (2) din Legea cu privire la publicitate nr. 1227/1997 se consideră sexistă publicitatea care prezintă femeia sau bărbatul drept obiect sexual, în situații umilitoare care ofensează demnitatea umană sau care promovează stereotipuri discriminatorii, care susțin percepția că femeia este o ființă slabă, vulnerabilă și dependentă, având o poziție socială inferioară.

De la începutul anului 2019, la Consiliu au parvenit 12 plângeri în care se invocă lezarea demnității umane, iar pentru 5 cauze au fost emise Decizii de constatare, celelalte fiind în proces de examinare. Totodată, este în creștere numărul adresărilor agențiilor de publicitare, care solicită aprobarea Consiliului pentru imaginile elaborate înainte ca acestea să apară pe panourile publicitare.

Consiliul pentru prevenirea și eliminarea discriminării și asigurarea egalității este o autoritate autonomă, instituită de Parlamentul Republicii Moldova în anul 2012 și are misiunea de prevenire și protecție împotriva discriminării, asigurarea egalității, promovarea oportunităților egale și a diversității.