Cafeaua în sarcină este un subiect intens dezbătut, existând atât păreri pro, cât și contra. Multe femei renunță cu greu la cafea pe timpul sarcinii; altele continuă să o consume. Este sau nu interzisă cafeaua femeilor gravide? Iată ce au arătat studiile de-a lungul timpului, ce spun medicii, dar și care sunt riscurile la care te supui. 

Deși se efectuează de mult timp cercetări în acest sens, nu s-a ajuns la un consens cu privire la cantitatea de cofeină sigură în sarcină.

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) recomandă gravidelor maxim 300 mg de cafea pe zi, în timp ce Colegiul American al Obstetricienilor și Ginecologilor sfătuiește gravidele să limiteze aportul de cofeină la mai puțin de 200 miligrame pe zi, aproximativ o cană de 300 ml de cafea. Această cantitate nu este considerată a determina pierderea sarcinii sau nașterea prematură (principalele preocupări legate de cofeină).

În anul 2008, au fost efectuate două studii cu privire la legătura dintre cofeină și pierderea sarcinii. În cel publicat în Revista Americană de Obstetrică și Ginecologie s-a concluzionat că femeile care au consumat 200 mg sau mai mult de cofeină pe zi au avut de două ori mai multe șanse să piardă sarcina.

Riscurile la care te supui dacă consumi cafea în sarcină

Așadar, medicii sfătuiesc femeile însărcinate să nu consume mai mult de 200 de miligrame de cafeină. Dacă depășești doza, riscul de avort sau de a naște un copil cu greutate mică crește.

De asemenea, cofeina poate determina o absorbție deficitară de fier, un mineral deosebit de important în cazul gravidelor.

Atunci când consumi cafea, cofeina trece barieră placentară și ajunge în lichidul amniotic, iar apoi în fluxul sanguin al bebelușului. Chiar dacă organismul tău de adult intervine în metabolizarea și eliminarea cofeinei, corpul bebelușului este în creștere și durează mult mai mult procesarea cofeinei.

Alimente ce conţin cofeină

Pentru a gestiona aportul de cofeină în sarcină, trebuie să acorzi atenție și altor surse, precum ceai, sucuri, băuturi energizante, ciocolată și chiar și înghețată (cu aromă de cafea).

Mai este posibil să se regăsească cofeină în produsele de îngrijire sau în medicamente, inclusiv în unele destinate durerilor de cap, răcelii sau antialergice. Acordă în acest sens atenție mare etichetelor și, respectiv, prospectului medicamentelor și, eventual, cere sfatul medicului înainte de a le consuma/administra.

Cum consumi cafeaua în sarcină

Dacă totuși consumați cafea sau băuturi cu cofeină, cel mai bine este să le introduceți între mese pentru a avea un impact cât mai redus asupra gradului de absorbție a fierului de către organism. Vezi ce alimente sunt recomandate în sarcină.

Reține că în funcție de marcă, conținutul de cafeină poate fi foarte diferit în diverse tipuri de espresso și cafele care au la bază espresso, cum ar fi cappuccino sau latte.

Dacă vrei să reduci consumul de cafea, schimbă cafeaua filtru cu cea instant deoarece aceasta are un conținut ceva mai scăzut de cafeină. Sau o poți face mai slabă, folosind doar jumătate de linguriță de cafea.

Cafeaua decofeinizată este de asemenea o alegere bună, având aceeași aromă ca și cafeaua normală.

De asemenea, în cazul ceaiului (unele tipuri conțin cofeină) lasă-l în apă doar un minut în loc de cinci. În general, ceaiurile din plante nu conțin cofeină, dar cel mai bine este să citești cu atenție lista de ingrediente și să discuți cu medicul înainte de a încerca vreunul nou, deoarece unele pot fi contraindicate în sarcină.

 

Distribuie articolul: