Nata Albot este omul care a demonstrat că o afacere poate fi coordonată pe anumite aspecte și de la distanță, iar promovarea nativă, dacă vorbim de proiecte personale, nu neapărat necesită marketing tradițional. Ca să înțelegi mai bine despre ce vorbim, trebuie să o cunoașteți nițel pe eroina noastră, dar și să aveți îngăduința de a asculta o discuție de o oră. Da, da, o oră. Pentru că și o oră este puțin să vorbim despre antreprenoriat cu Nata Albot, cofondatoare FromtheHeart.shop, autoare de cărți culinare, autoarea unei linii personale de haine și accesorii care promovează tradițiile noastre culinare, fondatoare Klumea… iar lista ar continua.

Despre comerțul online și educarea cumpărătorului

„Mă bucur mult să-l am ca partener în această afacere pe Sergiu Malai, de la Hermina. Cunoașterea pieței și detaliilor din partea lui ne aduce previziune pe cum lucrăm cu un furnizor sau cât de disciplinat va fi altul. Îmi pare rău să spun și îmi dau seama de unde se trag lucrurile astea, noi nu avem disciplină, din păcate, nu avem responsabilitate. Ne-am ciocnit deseori cu comenzi care nu pot fi livrate, cu șiretlicuri și șmecherii la care recurg mulți, cu lipsa respectivului accesoriu în stoc, fără să ne fi anunțat preventiv să-l scoatem. De cealaltă parte, mă bucur mult că am reușit să fim un partener de încredere pentru producători din diverse domenii care au avut în noi un colac de salvare, mai ales acum în pandemie”, declară Nata Albot.

Ce angajamente se cer din partea furnizorilor, cu cine e ușor să lucrezi în țara noastră și cum să-și recapete încrederea din partea unui partener de business, dacă au pierdut-o, aflăm din interviul de mai jos.

Proiectele personale, promovate organic

„Am creat tricourile, hanoracele, traistele cu promovarea diferitor motive culinare de la noi cumva în continuitatea promovării cărților mele. Am păstrat intenționat denumirea lor în română așa ca atunci când oamenii vor purta asta vor putea și spune cu mândrie că aceasta este despre Moldova mea. În cazul cărților, la fel am decis să le produs singură, pe cont propriu – asta oferindu-mi multă libertate. Ce pot să-ți spun, legat de aceste produse ale mele – eu niciodată nu le-am promovat sponsorizat și nu cred că voi face acest lucru. Știu că astfel aș câștiga mai mult, dar prefer să le promovez natural în comunitatea mea, fără să să insist – nu e genul meu de marketing, ce ține de produsele mele. Așa simt eu că trebuie să fac”, povestește Nata Albot.

 

Vezi această postare pe Instagram

 

O postare distribuită de Nata Albot (@nataalbot)

Află din interviul integral ce crede Nata Albot despre educația antreprenorială în familie și cum ea o face, dar și ce mesaj le transmite femeilor, în ideea antreprenoriatului și a motivării.

Vezi și: #EmpowerWomen cu Olga Holban: „Prin încercări și prin greșelile mele am ajuns la ceea ce am ajuns astăzi” (Video)