Nadya Gudumak este femeia care nu are odihnă nici măcar atunci când spune cu mâna pe inimă că nu mai poate. Mereu e de potrivit un ac pe un nou model de rochie sau o croială trebuie ajustată ca să fie perfectă pe corp - astfel concepe ea că trebuie să lucreze pentru femeile care aleg să poarte creațiile ei. O mai caracterizează și ambiția - calitate care a reușit să îi propulseze afacerea până la nivel internațional, atât în vest (România), cât și în este (Rusia, Kazahstan). Despre cum să te reinventezi la fiecare colecție, ce strategie e necesară unui brand în continuă dezvoltare și cum să reziști pe piața textilă de la noi, dar și fashion din toată lumea, am distcutat într-un interviu amplu cu creatoarea brandului Nikita Rinadi, Nadya Gudumak.

Nadya, îți mai amintești începuturile tale în Fashion… care crezi că a fost cea mai dificilă decizie, cel mai greu moment?

Îmi amintesc mai mult începutul desigur, a fost cel mai greu să decid pentru mine ce fac în continuare, ce vreau să creez, ce urmăresc că scop, cum îmi văd produsul și cum îl dezvolt, merită investiția sau nu, dubii și iar dubii. Era dificil pentru că nu aveam un exemplu clar în acest domeniu, aveam deja un concept bine format în imaginația mea, dar nu aveam de unde să știu cum voi face asta. Sincer, mă bazăm doar pe intuiție și pe ceea ce cunoșteam ca bază (schelet) despre cum trebuie să funcționeze o companie. E un pic de aventură și mult risc, dar acest mix m-a ajutat să ajung acolo unde sunt.

gudumac 1

Cum reușești să fii mereu la curent cu toate schimbările și inovațiile în modă, aceasta fiind o industrie foarte rapidă ca dezvoltare?

De la început încercam să urmăresc toate prezentările de modă, mai ales a Caselor Mari de Modă, Street Style din toate capitalele modei, dar am înțeles un singur lucru, trebuie să-mi cunosc foarte bine consumatorul, clientul meu, trebuie să am viziuni diferite de cele deja expuse, trebuie să realizez ceva nou și caracteristic politicii brandului, și deci, cel mai important lucru: este imposibil să urmărești toată industria fashion, nu reușești pur-și-simplu, și chiar dacă reușești e foarte complicat să te regăsești pe tine acolo, este ceva enorm și haotic, repede schimbător și nestabil. De aceea fac ceea ce simt eu că trebuie să apară în colecțiile Nikita Rinadi, și nu doar simt, deja știu sigur că acest produs trebuie să fie în vitrinele magazinelor, pentru că am suficientă experiență, îmi cunosc clientul și am un concept bine determinat în crearea Colecției x.

gudumac 6

Cum vezi tu îmbrăcate femeile din țara noastră și ce ți-ai dori sa schimbi ca designer în acest sens?

Le văd frumoase, dar nu doar din exterior. Femeia care alege Nikita Rinadi, este deja formată ca personalitate, este o studentă cu merite și cu ambiții pentru viitor, este o mamă și o soție exemplară, este un specialist foarte bum în domeniul în care activează, este diferită și acceptă schimbarea, crește și se dezvoltă continuu, este expresivă, modestă și în același timp extrem de senzuală, provocatoare și desăvârșită ca femeie. Aș putea enumera la infinit calitățile acestei femei și asta le zic ori de câte ori au complexe sau dubii în alegerea unei ținute mai diferite decât ceea ce sunt obișnuite să îmbrace, că sunt deosebite și că trebuie să evolueze și în acest sens.

gudumac 2

Cine te-a sprijinit în momentele grele, cum ai reușit să treci peste greutățile mare care au apărut în decursul activității?

În orice activitate apar dificultăți, însă este mult mai ușor să le depășești atunci când ai alături oameni devotați, care cred în mine și în viitorul brandului. Din fericire am alături familia, prieteni, colegi și oameni de suflet care mereu mă susțin și mă ajută în astfel de momente. Pentru acest fapt le mulțumesc  și pot spune ferm că mereu voi fi și eu alături de ei.

Care este strategia de dezvoltare Nikita Rinadi și de la cine se inspira ea? Unde se poziționează Brandul comparativ cu piața textila de la noi?

În fiece an, strategia brandului se schimbă în dependența de cerințele pieței, de scopurile propuse și deja atinse. Avem multe de făcut și pentru asta există un plan de activitate bine determinat. Aici nu este neapărat punctul forte -inspirația, deoarece pentru funcționarea normală a companiei sunt necesare multe atribute: certitudine, atenție, organizare, planificare, promovare, implicare sută la sută și mult risc, până la urmă. Dacă să vorbim de plasamentul brandului pe piața autohtonă, suntem pe poziții stabile de creștere.

 

Gudumac 4

Ați reușit să vă afirmați în România, dar și în Est. Care este specificul acestor piețe și prin ce crezi ca ați reușit să le cuceriți?

Este adevărat, deja suntem și pe alte piețe, ne mândrim cu asta și am muncit mult pentru a ajunge acolo. Pentru România am pregătit o colecție capsulă care purta numele Andreea Marin by Nikita Rinadi și asta a fost lansarea noastră pe această piață, am creat și un magazin online Nikitarinadi.com, de pe care se puteau procura colecțiile de bază, dar și colecția capsulă despre care am menționat un pic mai sus. Acum avem câteva puncte de realizare online în România și în curând mai avem ceva frumos pregătit pentru femeile de acolo. Ce ține de alte piețe, acum se lucrează mult în acest sens și avem ca scop până la final de an să avem câteva puncte de realizare în Russia și Kazahstan. Le place foarte mult produsul și voi încerca să diversific colecțiile conform specificului fiecărei țări în parte. Știu că nu am ales cea mai ușoară cale ca producător, dar nu pot ignora preferințele și specificul acestor țări – sunt un potențial enorm pentru brandul nostru.

Andreea Marin by Nikita Rinadi

De ce are nevoie cu predilecție industria textila/Fashion de la noi, cum reușiți voi să o influențați?

Industria ușoară de la noi este în dezvoltare și asta este un factor bun pentru producătorii autohtoni. Important este să reușim cu din punct de vedere financiar, dar și creativ. Chiar dacă avem o piață mică, trebuie să ținem cont de tendințe, să ridicăm calitatea produsului și să creștem profesional. Anume aceste aspecte ni le propunem și prin acest aspect cred eu că putem contribui la creșterea pieței. Pe lângă asta, încurajez fiecare designer și producător să exploreze noi piețe de desfacere, să atragă investiții străine și să tindă mereu spre o creștere calitativă, spre haine sau produse care să îl mulțumească în primul rând pe el – sută la sută.

gudumac 3

Care este scopul pentru anii ce vin și cum vezi tu dezvoltarea Brandului în țara și peste hotare?

Scopul de bază a brandului este menținerea pe piață noastră și desigur dezvoltarea lui pe alte pieței. Investim foarte mult în calitatea produsului, propunem varietate de modele și promovăm colecțiile pentru a le vinde bine. Unul dintre scopuri ar fi dezvoltarea liniei de producere a rochiilor de seară și de mireasă. Eu cred că în scurt timp vom avea mai multe de povestit, la moment sunt doar planuri care urmează a fi realizate.

gudumac 5

Te dedici Brandului, însă nu uiți și de tine. Cine te susține zilnic și ce te ajută să crești profesional?

Cât de banal ar sună, dar mă susține foarte mult credința în ceea ce fac, încerc s-o insuflu tuturor care participă la procesul de producere, realizare și promovare a produsului. Dar desigur foarte mult mă ajută familia și viitorul soț.

Care este cea mai importanta lecție de viața și de afacere pe care ai învățat-o până acum?

Cea mai importantă lecție pe care am primit-o în activitatea mea este să am mereu pregătit planul nr 2 pentru orice situație.