Perseverența, munca și tenacitatea sunt pilonii care-i conturează personalitatea unei tinere antreprenoare din Chișinău. Crede că un om de succes continuă să învețe întreaga viață și trebuie să muncească mult pentru a-și atinge scopurile. Vorbim despre Daniela Arapan, care este studentă la Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la USM și care, pe lângă studii, creează jurnale personalizate care păstrează amintiri pentru o viață. Despre cum a apărut această pasiune, ce materiale utilizează și cum se descurcă o femeie de afaceri la început de cale în Republica Moldova, ne-a povestit în interviul de mai jos.

Daniela Arapan, Jurnale.md

Daniela, cum și când s-a născut ideea să creezi jurnale personalizate?

Jurnale personalizate este un proiect pe care l-am procurat, m-am angajat la ei în funcție de Social media manager, după care am aflat că proiectul e pus la vânzare și atunci am spus că e al meu. Am făcut tot posibilul ca acest proiect să fie al meu, m-am regăsit cumva în el. Am găsit și resurse financiare și fără multe frici am investit în el.

Spune-mi despre procesul de lucru asupra unui jurnal. Cât durează ?

Acum am format o echipă minunată care mă ajută. Eu răspund de marketing și de buna funcționare a afacerii. De detaliile tehnice sunt responsabili colegii mei. Un jurnal se fabrică în trei zile, iar când văd produsul final mă mândresc și mai mult cu ceea ce fac zi de zi.

Cum ai reușit să capeți primii clienți și cum aceștia pot face o comandă?

Când ai un produs calitativ și stilat, clienții vin repede. La moment, cea mai bună modalitate de promovare a unui produs sunt rețelele sociale. Dacă poți convinge publicul că produsul tău e numărul unu, că „livrezi calitate și emoții”, atunci vânzările vin de la sine. Jurnalele sunt comercializate la fel în mediul on-line, e o modalitate mai comodă și mai puțin costisitoare.

Care sunt reacțiile publicului la lucrările voastre?

Primesc foarte multe mesaje de mulțumire din partea clienților. Majoritatea îmi spun că jurnalul chiar își merită prețul și că au rămas surprinși de calitate, finețe și acuratețea finisajelor. Ne străduim să oferim calitate produsului și detaliul care îl personalizează – numai așa reușești să lași mulțumit clientul.

Cum vezi dezvoltarea acestei afaceri pe viitor?

Pe viitor îmi doresc să ajungem pe piața României și, de ce nu, Ucraina. Planificăm să avem o gamă mai mare de produse personalizate din piele naturală. În rest, afacerea să fie stabilă și apreciată de clienți – acesta e cel mai mare succes al unei îndeletniciri făcută cu pasiune.

Care sunt provocările cu care te-ai confruntat cel mai des?

E foarte greu să lucrezi cu pielea naturală. E o materie prima costisitoare, care necesită multă atenție. Uneori realizez că e mult mai ușor sa faci comerț, decât să produci singur. Se mai întâmplă ca unii clienți sa nu fie mulțumiți de nuanță sau de piele, așa cum cerințe sunt multe și toate subiective. Însă încercăm să mulțumim până în final fiecare client, iar recenziile bune acoperă și compensează orice greutate.

Ce sfat le-ai da femeilor care la început de drum și vor să obțină succes în afaceri?

Le sugerez sa creadă îl ele. În ziua în care am aflat că proiectul se vinde, cu siguranță m-am întrebat dacă voi putea eu gestiona acest proiect. Am avut și eu dubii, neîncredere și o sumedenie de întrebări, însă am mers pe încredere și pe risc. Femeile care își doresc să se lanseze într-o afacere, le spun să o facă cu încredere – mai bine încerci și înveți pe greșelile tale, decât să stai și să nu faci nimic, cu frica de a nu da greș.

Femeia ar trebui și în afaceri să rămână femeie?

Nu e loc de discriminare. Dar cred că anume femeile pot depune suflet într-o afacere, iar amprenta aceasta se va vedea și într-un rezultat bun. Femeile mereu au dat dovadă de siguranță și încredere, iar asta este cel mai importat într-o afacere. Vreau să cred că suntem generația care va sparge stereotipurile – femelele sunt emotive, dar emoțiile cuceresc; femeile știu să conducă și au demonstrat-o foarte frecvent. Din emoții ies cele mai grandioase lucruri.

„O afacere de succes este afacerea în care depui tot sufletul. Succesul vine atunci când nu mai poți și nu mai ai puteri. Momentul în care gata-gata cedezi, dar totuși nu te lași – cel mai important într-o afacere. Dacă ai trecut peste asta și nu ai lăsat mâinile în jos, așa te-ai asigurat cu o afacere de succes.
D- Determinată
A- Ambițioasă
N- Nebunatică
I- Ingenioasă
E- Energică
L- Luptătoare
A- Adaptabilă
Sper că m-am descurcat și cu acronimul”, ne-a spus în final Daniela Arapan.

 

Vezi această postare pe Instagram

 

O postare distribuită de Jurnale.md (@jurnale.md)

AUTOR: Eliza Mihalache, Stagiară
Studentă Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicarii, USM