În timpul stresului, în corpul uman sunt produse o cantitate destul de mare de hormoni precum cortizolul și adrenalina – aceștia afectează întreg corpul, iar în special îți afectează pielea. 

De asemenea, din cauza scăderii răspunsului imunitar al pielii, se manifestă stresul oxidativ, adică efectul radicalilor liberi crește.

Un alt semn al efectului stresului asupra pielii este creșterea uscăciunii pielii și deshidratarea acesteia. Pielea care se află sub influența stresului este de obicei uscată, deshidratată, adesea cu pori dilatați și zone de peeling. Dacă există o tendință de acnee, atunci poate exista o exacerbare a inflamației pe piele. 

Deci, cum poate fi prevenit efectul stresului asupra pielii?

Deoarece cauza principală a efectelor stresului asupra pielii este stresul general al organismului, măsurile preventive sunt legate, în primul rând, de stilul de viață. 

Somnul 

Primul pas este stabilirea sau restabilirea modului normal de somn și stabilirea unui mod normal al ritmurilor circadiene. Trebuie să dormi 7-8 ore pe zi. 

Consumă suficientă apă 

Următorul pas este stabilirea unui regim de hidratare, adică să consumăm suficientă apă pe zi (în rată de 35 ml la 1 kg greutate corporală), astfel încât să se obțină în medie aproximativ doi litri de apă pe zi. Se recomandă ca meniul tău să includă mai multe legume, fructe și pește (care conține o cantitate mare de acizi omega-3).

Dacă pielea este deja afectată de stres, iată ce modificări ar trebui făcute pentru îngrijire:

Îngrijește pielea atent

Când pielea este afectată de stres, este necesar să se facă ajustări în îngrijirea la domiciliu. Principalul punct – îngrijirea pielii – ar trebui să fie foarte blândă. Să ai mare grijă ce produse pui față. În această perioadă, este necesar să se îndepărteze toți agenții agresivi, produsele cu conținut ridicat de acid și particulele abrazive grosiere. Prioritate în perioada de stres o au cremele hidratante, compuse din bifidobacterii și antioxidanți.

Ce proceduri sunt recomandate?

  • Terapia cu microcurent, care stimulează munca pielii la nivel celular.
  • Într-o perioadă stresantă, se recomandă excluderea din îngrijire a procedurilor agresive, adică a celor care necesită o reabilitare pronunțată și regenerare a pielii.
  • De asemenea, ar trebui să renunți la peelingurile chimice agresive, dacă este nevoie de peeling, atunci ar trebui să alegi peelinguri superficiale ușoare.

Iată câteva remedii la domiciliu pentru a ușura simptomele erupției cutanate a pielii în timpul stresului. Remediile includ:

Ulei extravirgin de nucă de cocos

Potrivit doc.ro, uleiul de nucă de cocos poate avea efecte anti-inflamatorii și de protecție asupra pielii.

Aloe vera

Aloe vera poate reduce mâncărimea și poate calma pielea.

Ulei de mușețel

Cercetările sugerează că uleiul de mușețel poate avea efecte antioxidante, antimicrobiene și antiinflamatorii. Persoana suferindă de iritații cauzate de stres ar putea adăuga una sau două picături de ulei de mușețel în crema obișnuită de față, de exemplu, aplicând apoi amestecul pe zonele afectate.

Sursa: bazaar.ru

Sursa Foto: unsplash.com

Trăim vremuri grele și îți aducem informații vitale oră de oră. Ajută-ne să rezistăm. Fii alături de jurnalismul de calitate și noi te vom răsplăti cu cele mai noi știri!
Donează pe Patreon ca să putem continua activitatea portalului mediatic ea.md.

Distribuie articolul: