Marketingul către consumatorul final are elementele sale specifice (accent pe durerile clientelei, menționarea beneficiilor primite de consumator și felul în care produsul sau serviciul nostru îi rezolvă problema) care derivă din faptul că deciziile de cumpărare ale consumatorilor sunt mai ales emoționale.

Cele mai frecvente strategii din această industrie includ content marketing, e-mail, social media și site-uri web.

Site-ul tău web

Site-ul este ceea ce în mediul offline se numește vitrină. Cu cât mai lustruit, util și eficient se dovedește acesta, cu atât mai multe șanse de a converti traficul tău ai.

Principiile de bază ale unui site bun:

– Încărcare rapidă a web site-ului – Dacă site-ul tău se încarcă în mai mult de 4 secunde, 79% din cei care l-au vizitat nu se vor mai întoarce la el. Iar 52% din cei care fac cumpărături pe internet recunosc că viteza de încărcare a website-ului este importantă pentru a deveni loiali față de un magazin online. O singură secundă de întârziere ar putea să te coste aproximativ 40% din numărul de vizitatori!

– Prima pagină (homepage) trebuie să fie bine gândită – da, pe homepage intră zi de zi cel mai mare număr de vizitatori, acolo ai șansa fie de a-i convinge să meargă mai departe, fie de a părăsi site-ul tău, nefiind convinși de ce au găsit.

– Fără widget-uri deranjate (ex. popup-uri, reclame interstițiale) – deși folosirea de bannere care să vină cu importante call to actions îți poate părea o idee bună pentru. mări rata de conversie a site-ului tău, atenție la cât de deranjante pot fi aceste instrumente de marketing pentru o serie dintre utilizatorii tăi.

– Mesajul să fie dureros de clar pe pagini principale (pentru mai multe informații este categoria Blog) – aici recomandăm ca fiecare produs sau serviciu-cheie din portofoliul tău să fie țintit cu un landing page dedicat, care să aibă seria lui de cuvinte-cheie bine alese pentru SEO și CTA clar.

– Design coordonat și navigare ușoară – site confortabil pentru utilizatori și un meniu bine organizat. Majoritatea oamenilor încep a citi de sus-stânga și continuă către jos-dreapta, ia în calcul aceste detalii atunci când gândești logica de navigare pe site-ul tău.

– Site-ul trebuie să fie complet (în cazul în care aveți un site în construcție, mai bine spuneți vizitatorilor ca vor găsi mai mult conținut în viitor, folosind astfel de fraze „Conținut actualizat săptămânal” sau „Produse noi adăugate lunar”).

– UX (user experience) – reprezintă interacțiunea dintre un utilizator real şi produse sau servicii precum site-uri web, aplicații, produse fizice. Pentru a obține atenția utilizatorilor și a-i menține pe site este necesar un design bine optimizat și confortabil pentru vizitatori.

Content Marketing

Conținutul este, în prezent, o garanție a calității promovării digitale. Singura dificultate este că actualizarea conținutului necesită mult timp deja prețios. Din păcate, nu putem pune pauză în alte activități, doar ca să înnoim conținutul sau să-i adăugăm un anume substrat factologic. Această activitate este inerentă strategiei de marketing pe care o adoptă compania și, respectiv, trebuie să fie realizată concomitent cu toate celelalte măsuri offline și online de promovare.

Care sunt beneficiile utilizării marketingului de conținut:

  • Expertiză – Când o companie este un jucător activ pe piață și își împărtășește experiența, ea formează despre sine următoarea opinie: „Aceștia sunt cu adevărat specialiști buni și înțeleg problema este mai bine să cumperi de la ei”.
  • Creșterea importanței site-ului pentru motoarele de căutare – Conținutul util și interesant adaugă valoare site-ului. După cum arată experiența noastră, este posibil să promovăm site-uri cu subiecte competitive chiar și cu mai puține backlink-uri (link-uri de la alte site-uri), dar cu conținut interesant și de înaltă calitate, postat pe site-ul propriu și canalele proprii de pe rețelele sociale.
  • Creșterea fidelității – Atunci când o companie este angajată în marketingul de conținut, aceasta este implicată activ în rezolvarea problemelor clienților – apoi comunicarea se construiește la nivelul valorilor. Întrebările cu privire la preț devin secundare. Clientul potențial înțelege că compania îi poate rezolva problema și este mai fidelă produsului. În plus, apar „avocații mărcii”. Dacă pe Internet apar anumite aspecte negative de nicăieri, apar „apărătorii” care spun că: acest lucru nu poate fi corect, compania nu funcționează în acest fel, dacă există probleme, compania le rezolvă etc.

Utilizarea marketingului de conținut este un mecanism extrem de eficient, care dă rezultate pe termen lung și poate asigura consolidarea afacerii tale prin prisma customers care și a loializării brandului.

Email Marketing

Newsletter-ele permit o bună personalizare, dacă compania ta oferă mai multe servicii sau produse, poți crea campanii de e-mail separate pentru potențialii clienții interesați de fiecare produs sau serviciu. Strădui-te să customizezi comunicarea ta de tip B2C cu felicitare individuală și conținut personalizat. Nu uita să pui accent pe emoție în aceste e-mail-uri: oferă periodic niște vouchere, coduri de reducere sau sfaturi extrem de utile pentru audiența ta.

Social Media Marketing

Promovarea pe rețele sociale este un mecanism care oferă rezultate cu impact organic, deoarece pornesc de la o colaborare directă cu publicul țintă al afacerii tale. Cine poate să îți spună mai multe despre serviciul sau produsul tău decât cel căruia îi este adresat.

Rețelele sociale oferă, așadar, o cale directă spre consumatori: putem consulta opinii despre brandul nostru și despre cel al concurenților și feedback continuu.

Iată ce activități pe SM te pot ajuta să ai o prezență eficientă, care să loializeze, în timp, audiența:

–      Crearea unei pagini, a unui profil al companiei sau afacerii pe care o deții.

–      Crearea unui design de cover.

–      Creare de conținut de calitate, informativ, în același timp – atractiv.

–      Postări și distribuiri zilnice.

–      Utilizarea tehnicilor de PR și a linkurilor în postări.

–      Crearea albumelor foto. Upload-area video-urilor.

–      Folosirea de instrumente multimedia cu ar fi: Quiz/Pools.

Așadar, digital marketingul B2C îmbină elemente tradiționale precum Social Media, Email Marketing sau Video, însă și strategii non-convenționale precum Guerilla, Influencer Marketing, pentru a atinge grupurile țintă de consumatori și a-i conduce spre cumpărarea produselor sau serviciilor tale.

Distribuie articolul: