În acest articol vei găsi cele mai bune idei de digital marketing pentru 2023.

  1. Comunică și promovează-te și pe alte rețele sociale, în afară de Facebook și Instagram. Iată câteva idei bune pentru tine:
  • Fii activ pe Quora: Aici oamenii pun mereu întrebări valoroase pe subiecte de interes. Aceste interogări au cuvinte cheie pe care publicul tău le caută pe Google. Ce content poți scrie aici? Sfaturi de afaceri, consiliere legată de viața de zi cu zi, date utile despre crearea de conținut, idei de postări pe blog/brainstorming de conținut și informații despre subiecte noi.
  • Postează imagini pe Pinterest: aici utilizatorii efectuează peste 2 miliarde de căutări pe lună. Dintre toate căutările, 97% sunt fără brand, ceea ce înseamnă că utilizatorii Pinterest sunt dispuși să interacționeze cu companii pe care nu le cunosc.
  • Pune articole pe Medium – 58% din traficul Medium provine din căutare organică, în timp ce puțin peste 26% este trafic direct. Platforma permite utilizatorilor să publice tot felul de conținut de blog, inclusiv: povești personale, articole republicate, conținut original.

2. Stabilește noi parteneriate – ai putea colabora cu cei din nișe complementare (cei ce targhetează același public țintă ca și tine, dar nu sunt concurenți direcți), pentru a vă oferi ajutor mutual: promovare reciprocă pe rețelele de socializare, ogranizare de webinarii în parteneriat, promovare prin e-mail marketing sau, de ce nu, să mergi pe formule de barter.

3. Apelează la remarketing – este vorba de bannerele care te urmăresc pe internet cu publicitatea unui site pe care l-ai vizitat recent. Pentru că cel mai degrabă cei ce au vizitat site-ul tău nu vor face cumpărătura imediat, au nevoie să te cunoască un pic până să aibă încredere în tine. Prin remarketing vei reuși să rămâi în mintea potențialului tău client și vei crește șansele ca acesta să revină, pentru a face o cumpărătură. Atât Facebook, cât și Google oferă opțiunea de remarketing.

4. Adăugă pe site butoane de distribuire pe rețelele sociale – încurajează cititorii și urmăritorii tău să distrbuie contentul care le-a plăcut și premiază-i dacă te recomandă prietenilor.

5. Fă interviuri cu experți din industrie – acestea sunt o metodă bună de a crea conținut util, implicând și ați specialiști din domeniu și trezind interesul unui public mai mare.

6. Folosește de cel puțin 4 ori același conținut – dacă ai organizat un webinar în online, refolosește informația aceea, încărcând-o pe canalul tău de YouTube, adaugă versiunea text într-un ghid și încarcă-l pe scribd.com, pune pe blog un articol la același subiect, fiecare tip de content are publicul său dedicat.

7. Fă constant content marketing –  această tehnică de lucru își propune să creeze doar conținutul, de care atât motoarele de căutare, cât și potențiali cumpărători / clienți au nevoie în mod constant. Scopul marketingului de conținut este de a oferi informații valoroase și extrem de utile. Conținutul trebuie să poată atrage clienții, precum și să le rezolve problemele: ghiduri, whitepapers, eBooks, rapoarte, cercetări, analize, infografice etc.

8. Oferă instrumente gratuite – depinde de nișa din care faci parte, căci în majortatea situațiilor oamenii se folosesc de instrumente utile pentru a obține/afla/testa ceva, poți să le faci un diagnostic sau să le rezolvi o mică problemă și să le oferi pe final niște recomandări, printre care și un instruemnte de-al tău. De asemenea, e o metodă excelentă de a crea brand awareness pentru tine.

9. Lasă recenziile și testimonialele să spună o poveste de succes – Urmărește recenziile produsului. Nu le ai? Stimulează clienții să le ofere, prin testere, gratuități, cadouri și reduceri.

10. Programează conferințe sau seminarii online  – ieși în față și manifestă-te ca expert și trendsetter în nișa ta, a face un pas în față, a ieși în lumina reflectoarelor, a împărtăși din experiențele și lecțiile tale cu alții, toate aceste abordări proactive și responsabile te vor face în timp o atracție pentru clienți, parteneri și urmăritori.

11. Înregistrează un podcast și/sau fii oaspete în podcasturi – da, podcasturile sunt ascultate la greu în 2023, iar oamenii care participă la discuții câștigă ogramada vizibilitate. Poți aduce în lumină brandul tău prin public speaking neînfricat.

12. Scoate o persoană charismatică în față – este important ca afacerea ta să fie asociată cu o față umană, lasă stakeholderii să te cunoască așa cum ești tu, poți plasa pe online poze sau videoclipuri cu echipa, poți vorbi despre valori și misiunea voastră, iar oamenii vor aprecia acest grad de asumare și implicare.

13. Influencer Marketing – în 2023 sunt foarte populari microinfluencerii, care deși nu sunt atât de popularii ca influencerii de top, sunt mai nișați și au un succes mai mare și impact organic la materialele publicate.

14. Folosește Google Trends – este un instrument uneori subapreciat, dar în momentele potrivite face minuni. Google Trends este ideal pentru a găsi temele cu interes sporit pe Google, chiar și în Moldova. El grupează cuvintele cheie pe teme și arată în dinamică volumul de căutări efectuate. Instrumentul dat este ideal pentru copywriteri în căutare de teme relevante și pentru toți cei care vor să-și sporească numărul de căutări organice prin acoperirea temelor de interes larg.

Distribuie articolul: