Lucrul de acasă nu este una dintre cele mai ușoare sarcini, adesea devii desconcentrată și sarcinile le finalilezi mai dificil decât la birou. Totuși, există un set de reguli pe care le-ai putea urma pentru a-ți spori activitatea atunci când lucrezi de acasă.

Time blocking

Conceptul de time blocking te te ajută rămâi atentă pentru mai mult timp și spui „nu” mult mai ușor, în situații în care ai fi acceptat ședințe ad-hoc, întrebări, e-mailuri neprevăzute sau sarcini suplimentare.

Ideea este simplă. Îți vei împarți ziua în calupuri delimitate, alocate unei activități specifice. De exemplu, poți crea 5 calupuri zilnice: timpul pentru băut cafeaua și verificat e-mailurile, timpul pentru taskuri principale, timpul pentru prânz, timpul pentru taskuri secundare și timpul pentru ședințe și discuții cu colegii sau partenerii de afaceri.

Bineînțeles, vei desparți calupurile prin pauze de 10-20 de minute, în care te poți relaxa sau în care rezolvi mici sarcini casnice.

Ritmul ultradian

Cu siguranță, ai auzit de rimul circadian și știi la ce se referă. Ei, bine, când vine vorba de muncă, ritmul ultradian poate fi utilizat pentru a maximiza potențialul tău de energie, zi de zi. Acest ritm ultradian este tot un „ceas biologic”, însă el nu se referă la cicluri de 24 de ore, ci la intervale de 90-120 de minute.

Mai exact, studiile arată , atunci când lucrezi, ar fi bine iei o pauză odată la 90 de minute, pentru productivitate maximă. De asemenea, cele 90 de minute de concentrare intensă ar fi bine aibă loc în perioada din zi când ești în punctul tău maxim de energie și atenție.

Așadar, dacă ești mai energică în prima parte a zilei, programeazăți atunci cele 90 de minute „de foc”, în care lucrezi fară întreruperi. În mod similar, dacă îți place lucrezi dupăamiază, seteazăți intervalul de lucru intens atunci. Vei reuși rezolvi o mulțime de sarcini, într-un timp restrâns și vei rămâne cu mai mult timp liber.

Organizarea în funcție de specificul taskurilor

Multe persoane au tendința de a trece rapid de la un task la altul. Acest lucru îți forțează creierul se adapteze constant unui nou tip de activitate, ceea ce înseamnă vei avea nevoie de mai mult timp pentru a deveni productivă și pentru a te concentra eficient.

Prin urmare, cea mai buna soluție, atunci când ai multe lucruri de făcut, este le grupezi în funcție de specificul lor. De exemplu, dacă ai de trimis mai multe e-mailuri, compune-le și trimite-le pe toate, unul după altul. Dacă trebuie concepi elemente vizuale sau faci prezentări Powerpoint, grupează-le și rezolvă-le consecutiv.

În acest fel, vei reuși treci mai ușor de la un task la altul și le vei putea rezolva cursiv, în timp record!

Sursa: AndreeaRaicu.ro

Distribuie articolul: